לאחר 11 שנה: ליברפול בגמר ליגת האלופות

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Gettyimages

האדומים ספגו הפסד ראשון העונה 4:2 לרומא, אך עלו בזכות 6:7 בסיכום שני המשחקים ויפגשו את ריאל בקייב. מאנה (9) ו-ויינאלדום (15) כבשו לאורחת, מילנר (עצמי, 15) דז'קו (52) ונאינגולן (86, 93 בפנדל) לאיטלקים

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)

מה לא היה לנו בשלבי הנוק אאוט של ליגת האלופות העונה: הפתעות, קאמבקים, משחקים מרובי שערים, סינדרלות ואכזבות. טוטנהאם עשתה צרות ליובנטוס, שעשתה צרות לריאל מדריד. פאריס סן ז'רמן, שהיתה פייבוריטית לזכייה, לא עברה את השמינית. סביליה הדיחה את מנצ'סטר יונייטד, ורומא הדהימה את בארסה ואת העולם. אבל בסופו של דבר, אחרי כל הדרמות, לגמר שייערך בקייב בסוף החודש הגיעו שתי הקבוצות הטובות באירופה. ריאל מדריד שהעפילה בפעם הרביעית בחמש שנים וליברפול, שהפסידה לראשונה העונה באלופות 4:2 לרומא אך עלתה בזכות ו-6:7 בסיכום שני המשחקים.


המרסיסייד חוזרים לגמר לאחר היעדרות של 11 שנים, אז פגשו את מילאן ונכנעו 1:2 שנתיים לאחר ה-3:3 והניצחון בפנדלים הבלתי נשכח מול אותה מילאן. זאת היתה הזכיה האחרונה של ליברפול בצ'מפיונס, ו-13 שנה זו תקופה ארוכה מדי לחכות לתואר כזה. אז מי שהוביל את המייטי רדס לזכייה היו רפא בניטז, צ'אבי אלונסו, סטיבן ג'רארד, מילאן בארוש ויז'י דודק. מזמן לא היתה בעיר הנמל האנגלית כזאת שורת כוכבים, אבל העונה, עם שמות כמו מו סלאח, רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה וכולם בהנהגת יורגן קלופ, ליברפול מאמינה שהיא יכולה לעשות את זה.


Inside Anfield where the match is being shown on a big screen tonight pic.twitter.com/DS0UYkq4jo

— Liverpool FC News (@LivEchoLFC) May 2, 2018

 

הרכבים 

רומא: אליסון, אלסנדרו פלורנצי, קוסטאס מנואלס, פדריקו פאסיו, אלכסנדר קולארוב, ראג'ה נאינגולן, דניאלה דה רוסי (מקסים גונאלון, 69), לורנצו פלגריני (צ'נגיז אונדר, 53), פטריק שיק, אדין דז'קו, סטפן אל שעראווי (מירקו אנטונוצ'י, 75).

ליברפול: לוריס קריוס, טרנט אלכסנדר-ארנולד (נתניאל קליין, 92), דיאן לוברן, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו (דומיניק סולאנקה, 87), סאדיו מאנה (רגנאר קלאבן, 83).


Current mood pic.twitter.com/yxytWE9Eiy

— Anfield HQ (@AnfieldHQ) May 2, 2018


מהלך המשחק
דקה 1
: חצי הגמר האחרון יצא לדרך באולימפיקו.


דקה 6: רומא פתחה את המשחק בסערה. פלורנצי הגיע להזדמנות הטובה ביותר אחרי כמה כניסות לרחבה, כשבעט מ-25 מטרים כדור שחמק מעל השער.


אל שעראווי. קיבל את הקרדיט בהרכב, יחזיר למאמנו? (Gettyimages)
אל שעראווי. קיבל את הקרדיט בהרכב, יחזיר למאמנו? (Gettyimages)


דקה 9, ליברפול עולה ל-0:1: אבל זו ליברפול שכובשת ראשונה! בהתקפה הראשונה בלבד שלה, היה זה פירמינו שתפס את ההגנה האיטלקית לא מוכנה והכניס כדור מושלם לסאדיו מאנה. הסנגלי כבש בקלות והעמיק את הבור בו נמצאת המארחת.


דקה 15, 1:1: מתפתח כאן משחק אדיר, ולו רק מבחינת תוצאה. זה התחיל בהתקפה טובה של רומא, נאינגולן הגביה לאל שעראווי לתוך הרחבה, אבל דיאן לוברן כיסה אותו. אלא שהבלם הקרואטי הרחיק רק עד הראש של ג'יימס מילנר, שעמגד קרוב והכדור ניתז מפניו לתוך השער של קריוס, שלא יכול היה לעשות כלום.


דקה 26, ליברפול עולה ל-1:2: איזו טעות אומללה בהגנת רומא. כדור קרן הורחק לא טוב, ויינאלדום השתחרר ממלכודת נבדל ונגח מעל אליסון לתוך הרשת.


דקה 52, 2:2: עוד התקפה מצוינת של רומא, קריוס אמנם הדף את הבעיטה הראשונה אבל אדין דז'קו היה במקום הנכון בזמן הנכון כדי להשוות.


סאדיו מאנה. הבקיע והוחלף (Gettyimages)
סאדיו מאנה. הבקיע והוחלף (Gettyimages)


דקה 63: רומא עדיין מאמינה שהיא יכולה לעשות את הבלתי ייאמן, והפעם גם קופחה כאשר טרנט אלכסנדר ארנולד נגע ביד בתוך רחבת החמש ומנע מהכדור להיכנס לשער. השופט לא שם לב.


דקה 86, רומא עולה ל-2:3: אז נכון, אולי זה לא יספיק, אבל רומא מתקרבת לעשות מה שאף קבוצה עוד לא הצליחה לעשות לליברפול באירופה: נאינגולן מצא את עצמו חופשי לגמרי 20 מטר מהשער, אז הוא פשוט הניף את הרגל ושלח את הכדור לרשת.


נאינגולן. צמד ראשון בליגת האלופות (AFP)
נאינגולן. צמד ראשון בליגת האלופות (AFP)


דקה 93, 2:4: רגנאר קלאבן נגע ביד בבירור בתוך הרחבה והשופט שרק סוף סוף לפנדל. נאינגולן ניגש לבעוט, לא התבלבל וכבש. רומא היתה זקוקה לשער נוסף, אך מיד לאחר החזרה למשחק נשמעה שריקת הסיום וליברפול חגגה עלייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי