קלופ: ריאל מדריד פייבוריטית, אבל אני צריך להתחיל לנצח בגמרים

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מנג'ר ליברפול היה נרגש אחרי העלייה של קבוצתו לגמר האלופות: "מסע מדהים. נבוא בטירוף". הנדרסון על ההפסד 4:2 לרומא: "אופייני לנו, לא עושים דברים בקלות". וגם: מורנו מתחנן לקבל דקות בגמר ומדבר על סלאח

(גודל טקסט)

למרות שהפסידה אמש (רביעי) 4:2 לרומא באולימפיקו, ליברפול עלתה לגמר ליגת האלופות ב-26 במאי בקייב, לראשונה מאז 2007. יחד עם זאת, אם החבורה של יורגן קלופ תרצה להניף את התואר בפעם הראשונה מאז 2005, היא תהיה חייבת להציג יכולת טובה מול ריאל מדריד מזו שהציגה אתמול במחצית השנייה. בעיני רבים מדובר בשחזור של 1981 כשמלבד מפגש חוזר של שתי הקבוצות בגמר, גם אז התקיימה חתונה מלכותית בבריטניה בין הנסיך צ'ארלס לנסיכה דיאנה כשבנוסף בחצי גמר גביע אירופה שיחקו קבוצות מספרד, גרמניה, אנגליה ואיטליה. בגמר כמובן, ניצחו המייטירדס 0:1 את הספרדים בפאריס. אבי כהן אגב, לא נכלל אז בסגל למשחק. 



התקשורת האנגלית כמובן בטירוף מכך שקבוצה אנגלית ראשונה חזרה לגמר מאז צ'לסי ב-2012, ונראה שלא ממש מאמינים שריאל מדריד תהווה מכשול בפני ליברפול כש"דיילי מייל" נכתב: "תביאו את ריאל. ליברפול עלתה בלילה מטורף עם 6:7 בסיכום והבא בתור הוא רונאלדו". זאת הייתה תוצאת הגמר הגבוה ביותר בתולדות המפעל מזה 58 שנים. "האיטלקים דחפו את ליברפול לקצה גבול היכולת ופספסו את ההארכה בשער אחד, אבל מסתבר שליגת האלופות הכי מטורפת שהייתה מזה שנים תזכה לגמר ראוי בין שתי קבוצות ענק היסטוריות", נכתב בעיתון. "בשני חצאי הגמר הובקעו 20 שערים ביחד. זה ניצחון הכדורגל. קשה להאמין שגם הפעם יהיה רק שער אחד בגמר בקייב כמו ב-1981, נוכח העובדה שמדובר אולי בשתי הקבוצות עם ההתקפות הכי טובות במפעל השנה". רק הניצחון של פרנקפורט על גלזגו ריינג'רס באותה מסגרת ב-1960 בתוצאה 4:12 כלל יותר שערים, אבל אז המפעל היה קרוי "גביע האלופות"

MAIL SPORT: Bring on Real #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/ktBMoLpz4q

— Neil Henderson (@hendopolis) 2 במאי 2018


"הסאן" כתב: "הם באו, הם כבשו והם ניצחו" וכל זאת למרות שהתוצאה בסיום הראתה 2:4 לרומא דווקא. בעל הטור דייב קיד בטוח: "ליברפול הייתה הקבוצה הכי טובה עד לגמר ליגת האלופות והיא לא תחשוש מריאל מדריד". ב"טיימס" בחרו בכותרת: "הם היו קרובים (להדחה), אבל למי אכפת?". "מטרו" כתב: "הרומאים נכבשו" והזכיר שרומא תמיד האירה פנים לליברפול, שניצחה פעמיים בגמרים שנערכו באולימפיקו, ב-1977 וב-1984. "איזה לילה מצפה לנו באוקראינה". העיתון "אקספרס" כתב לצד תמונה של ג'ורג'יניו ויינאלדום שהחווה בידו: "הדרך לקייב".

SUN SPORT: Conquered #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/AJqHKdaWLs

— Neil Henderson (@hendopolis) 2 במאי 2018

TIMES SPORT: That was close but who cares? #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/EMhg6NqLcF

— Neil Henderson (@hendopolis) 2 במאי 2018

METRO SPORT: Romans Conquered #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/RGQuAcy4aT

— Neil Henderson (@hendopolis) 2 במאי 2018


המאמן המפסיד שניצח בגדול, יורגן קלופ, הודה בסיום: "זו הפעם הראשונה שלא היינו במיטבנו בליגת האלופות והיינו זקוקים למזל, אבל זה היה מסע מדהים. היינו בגמר גביע הליגה פעמיים ובגמר הליגה האירופית ונכשלנו, ואף אחד לא אומר לי 'תראה איזה יופי, לקחת אותנו שלוש פעמים לגמר' כי לא זכינו באף תואר אז יש לנו עבודה רצינית לעשות. יפה מאוד שעלינו לגמר, אבל אם נזכה בו יהיה נחמד יותר".


הגרמני הוסיף: "ריאל מדריד פייבוריטית כי הם מנוסים יותר ואנחנו לא, אבל נגיע למשחק בטירוף". קלופ רוצה לסיים את הקללה שרובצת עליו, לאחר שהפסיד בכל חמשת הגמרים האחרונים שלו. הוא דיבר על עצמו כשאמר: "אני צריך להתחיל לנצח. אני כבר יודע את זה בעצמי, אבל עכשיו כל אחד יזכיר לי שהפסדתי את הגמר האחרון נגד בורוסיה דורטמונד. אם הגענו עד לגמר, סימן שגם היה לנו מזל כי אתה לא עולה לגמר ליגת האלופות בלי קצת מזל".


הקפטן ג'ורדן הנדרסון, האפור בדרך כלל, זכה לציון המצטיין של ליברפול עם 8 ב"דיילי מייל" ואמר: "זה אופייני לליברפול. אנחנו אף פעם לא עושים את זה בדרך הקלה. התמודדנו עם המצב בצורה טובה חוץ מעשר הדקות האחרונות". ג'יימס מילנר הוסיף: "אף אחד לא הבטיח לנו שלעלות לגמר ליגת האלופות יהיה דבר קל. ניצחנו קבוצות גדולות בדרך". ויינאלדום שכבש את השער השני של ליברפול אמר: "אני כל כך גאה שעלינו לגמר. רוצה להודות לאלוהים על המסע הנפלא שעשינו עד עכשיו ועבורכם (האוהדים) על התמיכה. השער הראשון שלי בליגת האלופות היה הדובדבן שבקצפת ועכשיו צריך להמשיך את זה".

I'm so proud of us reaching the final of the @championsleague! I want to thank God for the beautiful journey so far and you guys for the support of course. My first goal in the CL was the cherry on the cake. Now the focus is on the final match. pic.twitter.com/tOVmfN9qu4

— Georginio Wijnaldum (@GWijnaldum) 2 במאי 2018


הקפטן האגדי של האדומים, סטיבן ג'רארד, שהניף את הגביע בגמר הבלתי נשכח מול מילאן באיסטנבול ב-2005, לא חסך במחמאות כלפי קבוצתו לשעבר. קשר העבר שמשמש כיום כפרשן ב-BT אמר: "זה הישג יוצא מהכלל. ברכותיי לקלופ ושחקניו. הם אלה שלקחו את האוהדים למסע מופלא. מגיעים להם כל השבחים שיקבלו בימים הקרובים. הם צריכים להגיע לגמר עם כל הביטחון האפשרי. אני מאמין שזה יכול להיות רק תחילתו של עידן תחת תחת קלופ באנפילד. זה מועדון מיוחד שחייתי בו ואני יודע מה זה אומר עבור כולם בקבוצה לעלות לגמר ליגת האלופות".


השוער לוריס קאריוס שספג הרבה ביקורות על יכולתו בעבר, צייץ: "כבשנו את אירופה ולא נעצור עכשיו". חברו/יריבו לעמדה, סימון מיניולה, צייץ גם הוא והודה לאוהדים על תמיכתם, החל מההמנון המוכר "לעולם לא תצעדי לבד".

We‘ve conquered all of Europe
We‘re never gonna stop…
ALLEZ ALLEZ ALLEZ
CHAMPIONS LEAGUE FINAL
#LK1#YNWA@ChampionsLeague#LFCpic.twitter.com/kIU3pqHL6m

— Loris Karius (@LorisKarius) 2 במאי 2018

For the magnificent You'll Never Walk Alone For the atmospheric nights For the beautiful ‘Allez Allez Allez' For the welcoming of the team bus For every single cheer of every single soul during all these massive games Thank you all, @LFC fans #UCL#YNWA#LFCpic.twitter.com/CQjX6kHEpx

— Simon Mignolet (@SMignolet) 2 במאי 2018


אלברטו מורנו, המגן שישב על הספסל מול רומא, גילה בראיון לתוכנית "טרנזיסטור" בספרד שמוחמד סלאח מתאמץ רק ב-20 אחוז מהיכולת שלו באימונים בעקבות החשש להיפצע. סלאח החמיץ רק ארבעה משחקים בעונת 2017/18 ולדברי מורנו "סלאח היום מתאמן בצורה קלילה בלבד באימונים בגלל העומס. הוא בחור מדהים. אמרתי לו שאם יש לו כעת בעיות של צום בגלל שהרמאדן מתחיל ב-15 במאי, אני מוכן לאכול ולשתות יותר גם בשבילו".


מורנו ישב על הספסל במשחק נגד רומא ולא צפוי גם לשחק בגמר בגלל שאנדי רוברטסון מגלה יכולת מעולה, אבל אמר: "אני עדיין לא מאמין שאהיה בגמר האלופות. הלוואי שמישהו ישכנע את יורגן קלופ לתת לי לשחק, כי כל שחקן רוצה לשחק שם. איבדתי את המקום שלי בהרכב בגלל פציעה". כשנשאל אם הייתה אפשרות להוריד שחקן אחד מסגל ריאל מדריד לגמר במי היה בוחר אמר: "זה קל. בכריסטיאנו רונאלדו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי