הקוון שלא ראה את יד האלוהים: מראדונה קבר אותי

יד האלוהים של מראדונה
יד האלוהים של מראדונה | Gettyimages

שנה אחרי מותו, גילתה אלמנתו של בוגדן דוצ'ב הבולגרי את המשפט המצמרר שכתב מאחורי תמונה של הכוכב הארגנטינאי. "לעולם לא אסלח לשופט ולמראדונה על מה שעשו לבעלי", אמרה

(גודל טקסט)
לפעמים כדורגל יכול להיות עניין של חיים ומוות. תשאלו את בוגדן דוצ'ב הבולגרי, הקוון ששפט את המשחק בין אנגליה וארגנטינה בגביע העולם ב-1986, לא ראה את נגיעת היד שנודעה כ"יד האלוהים" של דייגו ארמנדו מראדונה, ומסתבר שהטעות שלו רדפה אותו עד יומו האחרון.


דוצ'ב אומנם מת לפני שנה, אבל אלמנתו גילתה רק עכשיו שבעלה כתב מאחורי תמונה של מראדונה משפט מצמרר: "הוא היה האיש שקבר אותי". המשחק נערך ב-22 ביוני 1986 באצטדיון "אצטקה" במקסיקו סיטי, ארבע שנים אחרי מלחמת פוקלנד בה פלש צבא בריטניה לאי שהוחזק על ידי ארגנטינה. האלביסלסטה שזכו בטורניר ניצחו 1:2 ברבע הגמר מצמד של דייגו מראדונה, שכבש שער אחד בסלאלום מדהים ושער נוסף בעזרת היד והכניע כך את פיטר שילטון.


מראדונה הפך לאויב האומה בבריטניה במשך שנים ומיליונים שנאו אותו. הוא עצמו הודה לבסוף שכבש את השער ביד וכינה אותו כאמור "יד האלוהים". השופט הראשי במשחק היה עלי בין נאסר שהואשם בטעות, אבל גם הקוון שלו שעמוד מול הארגנטינאי וראה בברור שהוא נוגע בכדור בידו. אלמנתו אמילי אמרה בראיון: "בעלי סיפר לי שהשופט הראשי הורה להם לפני המשחק לא להתערב ולא לעשות אף החלטה חשובה במשחק, ולתת לו להחליט לבד. אין לך מה לעבוד בכלל. אני אשרוק את כל השריקות במשחק".


The linesman who failed to disallow Diego Maradona's infamous 'Hand of God' goal died haunted by the controversial incident, his widow says.

Bulgarian official Bogdan Dochev later… https://t.co/2CXZPTOK27

— Kavian Milani (@doctormilani) 8 במאי 2018

"אני לא אסלח לעולם לשופט הזה ולא אסלח לעולם למראדונה על מה שעשו לבעלי", אמרה אלמנתו של דוצ'ב שסיפרה שאחרי הגביע העולמי חייהם הפרטיים נהרסו לגמרי. "בוגדן התכנס בתוך עצמו והחברים שלנו לא אמרו לנו יותר אף פעם שלום בגלל שהתביישו שהם מכירים אותנו. עבורנו זה בכלל לא היה 'יד האלוהים'. זו הייתה בעיטה בשיניים שקיבלנו לכל החיים".



המשפט שנכתב מאחורי התמונה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי