אלגרי: אם לא יפטרו אותי, אשאר ביובנטוס

מסימיליאנו אלגרי
מסימיליאנו אלגרי | AFP

אחרי הזכייה באליפות שביעית ברצף, מאמן יובנטוס דחה את השמועות על מעבר לאנגליה: "זאת החלטה ותכנון עתידה של יובה". קייליני עקץ: "נאפולי חגגה מוקדם מדי". וגם: כל השיאים ומהספרים מהדאבל הרביעי ברציפות

(גודל טקסט)
יובנטוס זכתה אמש (ראשון) באליפות שביעית ברציפות שהשלימה דאבל רביעי ברצף, אחרי שסיימה ב-0:0 מול רומא. מאמן הקבוצה מסימיליאנו אלגרי הודיע שיישאר ביובה גם בעונה הבאה ובכך שם קץ לידיעות שהוא מועמד לקבוצות אחרות בפרמיירליג, אם כי הוא אמור עדיין לשוחח עם ראשי הביאנקונרי על הארכת חוזהו. "אם לא יפטרו אותי, אני חושב שאשאר בקבוצה", אמר המאמן. "לא מדובר כאן על החלטה בקשר לעתידי אלא החלטה ותכנון על העתיד של יובנטוס". אלגרי הוא המאמן הראשון בחמש הליגות הבכירות באירופה שזוכה בארבעה דאבלים רצופים, והקפאן ג'אנלואיג'י בופון זכה בתואר האליפות ה-11, שלו יותר מכל שחקן אי פעם בליגה האיטלקית. ב"גאזטה דלו ספורט" נכתב על יובה: "יצירת מופת". העיתונים האחרים כתבו שיובנטוס הפכה לאגדה.


Oggi sulla #Gazzetta la @juventusfc campione d'Italia #7uventus Bellissimi ✍️ L'editoriale: Capolavoro Maximo ⚽ 15 pagine dedicate al trionfo bianconero ⚽ Zenga tiene in pista l'Inter ⚽ Milan in Europa, strappo Donnarumma. E molto altro! pic.twitter.com/KAAaOi3Drq

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) 14 במאי 2018

על האליפות אמר אלגרי: "עבדנו קשה והבחורים ראויים לכך. מגיעות מחמאות לנאפולי, אבל האיזון הוא הגורם המכריע במירוץ. אנחנו לא שבעים אף פעם. תמיד יש מוטיבציה ביובנטוס. עברנו עונה קשה ועלינו להחמיא לנאפולי, שדאגה ללחוץ אותנו עד הסוף. עבדנו קשה, אבל כשמגיע הזמן לחגוג לאחר ארבע שנים קשות ויוצאות דופן אז צריך לחגוג. הסקודטו הזה מוקדש לכולם שעבדו קשה באימונים. גם עבור האוהדים, אבל אני תמיד מודה לשחקנים. הם חבורת גברים. בעונה הבאה חלק מהשחקנים יעזבו ויגיעו חדשים, אבל המטרה תהיה אותו הדבר – להגיע לחודש מארס כשאנחנו בתמונה של זכייה בכל התארים. בשבת נחגוג בטורינו".


בלם יובה ג'ורג'יו קייליני עקץ את נאפולי כשאמר: "הם חגגו מוקדם מדי כשניצחו אותנו 0:1. הם שכחו שאותנו אי אפשר להרוג. כתבנו דפים חדשים בספרי ההיסטוריה. ספק אם מישהו יתקרב בעתיד להישגים האלה. היריבות שלנו מתחו עלינו ביקורת וזה רק החדיר בנו מוטיבציית יתר כדי שנוכל להשתיק את המבקרים. אולי אנחנו מכוערים, זקנים או כל מה שתרצו, אבל אנחנו תמיד מנצחים". קייליני, שצפוי להתמנות לקפטן "הגברת הזקנה" אחרי פרישתו של בופון, אמר: "הוא יחסר לנו, אבל הקבוצה הזאת תמיד מסוגלת למצוא מוטיבציה ומנהיגים מחדש".



בופון. קייליני ויובנטוס יתגעגעו (AFP)


המספרים מבהירים את גודל ההישג של יובה. אליפות שביעית, 34 בסך הכל ו-16 יותר ממילאן ואינטר שחולקות את המקום השני מתחתיה, עם 18 אליפויות כל אחת. הזכייה השביעית ברציפות היא שיא חדש בסרייה A, בה יובה שמרה על 22 רשתות נקיות והשוותה את השיא של הליגה, כשהשוואת שיא נוספת הייתה שמירה על 10 רשתות נקיות ברציפות. בנוסף, פאולו דיבאלה הוא השחקן הכי צעיר בחמש הליגות הגדולות באירופה שכבש 20 שערים ומעלה בעונה, 22 במקרה שלו. יובנטוס הקבוצה היחידה בליגה שיש לה יותר משחקן אחד בליגה שכבש 15 שערים ומעלה, שמלבד דיבאלה, גונסאלו היגוואין כבש 16.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי