מנצ'יני הוצג: רוצה להוביל את איטליה לזכייה בתואר משמעותי

רוברטו מנצ'יני
רוברטו מנצ'יני | Gettyimages

המאמן בן ה-53 הוצג אחרי שחתם לשנתיים אצל האזורי: "יום מרגש עבורי, אימנתי כל כך הרבה שנים והרגשתי שברגע הקשה של איטליה, זה הזמן הנכון לקבל את התפקיד", עוד הצהיר: "רוצה להזמין את מריו באלוטלי"

(גודל טקסט)

יממה אחרי ההודעה הרשמית על מינויו בחוזה לשנתיים הבאות, רוברטו מנצ'יני הוצג כמאמן החדש של איטליה במסיבת עיתונאים חגיגית בקוברצ'נו אחרי שחתם חוזה בנבחרת לשנתיים וירוויח 2 מיליון יורו נטו לעונה בלבד. "אני מתרגש כי לשבת על הספסל של הסקוואדרה אזורה זה לא עניין טריוויאלי וההתאחדות הבהירה לי שהיא רוצה אותי ב-100 אחוז. זה יום מרגש עבורי. הייתי כאן כבר בגיל 14 בנבחרת הצעירה. זה היה הרגע הכי מתאים בקריירה שלי לבוא ולאמן את הנבחרת. אני מאושר שאעשה מההורים שלי מאושרים".

המאמן המשיך: "להיות מאמן נבחרת זה מקור גאווה לכל המאמנים. יש אנשים שמעדיפים קבוצה או רוצים להגיע לנבחרת כשהם מנוסים. אימנתי כל כך הרבה שנים וזה הזמן הנכון. ברגע הקשה של הנבחרת, הרגשתי שזה הדבר הנכון".

השחקנים שיזמן לנבחרת: "הדבר הטוב בכדורגל האיטלקי שגם כשהוא במשבר יש כל כך הרבה כישרונות ואפשרויות. דיברתי עם מריו באלוטלי ואנחנו רוצים לראות אותו שוב בנבחרת ולראות מה הוא יכול לעשות. אני מקווה שהוא בכושר של היורו כמו שהיה עם הנבחרת של צ'זרה פראנדלי".

האם אנדראה פירלו יצורף לצוות המקצועי של הנבחרת: "אני אשוחח איתו ונראה מה הוא רוצה לעשות. לגבי ג'יג'י בופון נדבר גם איתו. עד עכשיו לא היה לי זמן".

פירלו.
פירלו. "נראה מה הוא רוצה לעשות" (Gattyimages)

הקשר שלו לנבחרת האיטלקית: "אני חושב שאני השחקן היחיד שאימנו אותו הגדולים. אזליו ויצ'יני, אנצו ביארזוט, אריגו סאקי. אני כאן כך כך הרבה שנים. לצערי לא זכיתי בתארים בכל אותן שנים, אבל היינו קרובים מאוד לכך".

המשבר של איטליה שלא עלתה למונדיאל: "כשאתה מאמן מועדון כדורגל שנכשל, כל האוהדים כועסים עליך, אבל כשאתה מאמן את הנבחרת ונכשל מדובר ב-50 מיליון תושבים. אני רוצה להיות מאמן טוב ולקחת את איטליה לטופ של העולם בכל טורניר. רגעים של משבר יכולים לקרות וזה אפשרי שהנבחרת לא העפילה או קבוצה תיכשל, אבל העובדה שהנבחרת האיטלקית לא תהיה במונדיאל זה הפסד ענק לא רק לאיטליה אלא לכדורגל העולמי. איטליה זכתה בגביע העולמי ארבע פעמים. אני לא חושב שצריך להאשים את השחקנים או את המאמן. קשה מאוד למאמן הנבחרת להסכים עם כל דעה כי כל אוהד של הנבחרת הוא מאמן בפוטנציאל. דברים קשים כאלה יכולים לקרות ועלינו לכבד את הקבוצות והשחקנים שמשחקים הרבה במשך העונה ומקריבים".

דניאלה דה רוסי.
דניאלה דה רוסי. "גם הוותיקים יזמונו אם יהיו טובים" (אודי ציטיאט)

המטרות: "אני מקווה להיות המאמן שיוביל את איטליה לזכייה בתואר משמעותי. קשה לומר כרגע איך נשחק. אני צריך להכיר טוב יותר את השחקנים ולהתאים את הרעיונות שלי לשחקנים שיהיו לי. אני מתכוון לראות שחקנים צעירים, אבל אם יהיה זמן. למאמן הנבחרת יש את הזכות לראות את הנבחרות הצעירות, אבל אני לא רוצה להתערב בעבודה של מאמני הנבחרת עד גיל 21 או 19 או פחות מזה".

מה הוא דורש מהשחקנים: "את אלה שאזמן אני רוצה שהם יבואו לנבחרת עם כל הלב שלהם כי כל שחקן חולם בסופו של דבר להגיע לנבחרת. אבקש מהשחקנים ללכת אחרי החלום שלהם. אנחנו רוצים לבנות נבחרת לשנים הבאות כך שהגיל של השחקן כן ישחק תפקיד, אבל ברור שאם שחקנים ותיקים כמו דניאלה דה רוסי יהיו עדיין טובים ברור שהם יזומנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי