דיווח: רונאלדו דחה הצעה לשדרוג שכרו בינואר האחרון

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

לפי "אס", הפורטוגלי קיבל הצעה לתוספת של 9 מיליון יורו בכפוף להישגיו, אך הוא ויתר. ההודעה על עזיבה אפשרית גרמה לסערה במועדון, דבר שגרם לו למתן את דבריו בהמשך: "זה לא היה הרגע המתאים, אבל הייתי כן"

(גודל טקסט)
ריאל מדריד זכתה אמש (שבת) בליגת האלופות בפעם ה-13 בתולדותיה ובפעם השלישית ברציפות עם זינדין זידאן, שרשם הישג חסר תקדים שאף מאמן לא מתקרב אליו. הלבנים ממדריד ניצחו 1:3 את ליברפול בגמר שנערך בקייב, באחד המשחקים הכי דרמטיים שנראו בשנים האחרונות. יחד עם הזכייה של אתלטיקו מדריד בליגה האירופית, בירת ספרד שחזרה למעשה את מה שעשתה מילאנו לפני 24 שנים, כשמילאן ואינטר זכו בלגית האלופות וגביע אופ"א (בהתאמה).


ב"מארקה" נכתב בכותרת הראשית: "ה-13 שייך לגארת' בייל", לאחר שהוולשי כבש צמד עם בעיטת מספריים מדהימה ובעיטה מחוץ לרחבה שניצלה טעות איומה של השוער לוריס קאריוס. בעיתון נכתב שהשער הראשון של בייל, שעלה מהספסל, יהיה אחד הקטעים הנצפים ביותר ב"יוטיוב" בשנים הקרובות. הוולשי זכה למחמאות: "הוא נולד לכבוש שערים בגמרים".


הדרמה נמשכה גם אחרי המשחק בעקבות ההצהרה המפתיעה של כריסטיאנו רונאלדו שרמז על עזיבתו, כשגם בייל שהיה גיבור הניצחון דיבר אף הוא על עזיבה צפויה בקיץ. הפורטוגלי הטיל פצצה כשאמר אחרי הניצחון לרשת Bein: "היה נחמד לשחק בריאל מדריד. בימים הבאים אתן תשובה לכל האוהדים שתמיד היו לצדי", לאחר מכן אמר ל"אנטנה 3": "העתיד של השחקנים לא חשוב כרגע. אנוח ואגיע לנבחרת ונראה מה יקרה. אולי לא כבשתי, אבל נהניתי מהרגע". רונאלדו אמר בנוסף שצריך להסב את שם התחרות ל"CR7 ליגת האלופות": "אולי לא כבשתי, אבל הבקעתי 15 שערים העונה. אל תשכחו מי היה מלך השערים גם העונה בליגת האלופות".


El lunes, con tu diario @MARCA, el póster te espera. Tú póster de campeón de la Champions por decimotercera vez. El lunes, gratis, con tu diario MARCA. pic.twitter.com/KPS5LNwyI1

— MARCA (@marca) 26 במאי 2018

ב"אס" נחשף שכריסטיאנו רונאלדו דחה הצעה של ריאל מדריד להעלות את שכרו בינואר האחרון. כיום משתכר הכוכב מרוויח 21 מיליון יורו ולפי העיתון, סגן הנשיא חוסה אנחל סאנצ'ס הציע לו 9 מיליון יורו תוספת לשכרו בינואר בכפוף לזכייה בליגת האלופות ובכדור הזהב. 


"מארקה" נכתב שנשיא המועדון פלורנטינו פרס וחברי הנהלת הקבוצה לא האמינו שרונאלדו יעשה צעד כמו ההודעה שרומזת על עזיבתו, ממש עם הזכייה באליפות אירופה, ויקלקל להם את הערב המדהים מבחינתם. לפי הדיווח, הפורטוגלי הרס את אווירת החגיגות בחדר ההלבשה. "מארקה" כתב שהנושא היה ידוע להנהלה מכיוון שרונאלדו רוצה לשדרג את חוזהו, אבל הם לא חושבים שבגיל 33 הם צריכים להאריך את חוזהו, כעת כשניימאר מתדפק על הדלתות ורוצה להגיע לסנטיאגו ברנבאו. לפי העיתון, הנשיא רוצה שרונאלדו יישאר בקבוצה ואף אמר שיש לו חוזה, אבל ייתכן מאוד שרונאלדו עשה צעד אחד יותר מדי, דבר שגם הוא הבין וגרם לו למתן את דבריו בהמשך.


 

ב"מארקה" נמתחה ביקורת על רונאלדו גם מטעם העיתון: "זה לא היה הזמן ולא המקום להודיע שהוא עוזב. הוא לא היה צריך לדבר על העתיד שלו כשהחברים שלו חוגגים בטירוף את הניצחון. אם יש לך צורך להראות את הכעס שלך בפומבי, למה לעשות זאת בזמן שחברים שלך חוגגים? אם הוא יעזוב האוהדים יהיו באבל, אבל כמו שלמד בריאל מדריד, הענן השחור נמוג תוך שבוע, כמו האופוריה". גם כתב "קופה" מאנולו לאמה אמר: "מה שמרגיז אותי זה שרונאלדו גנב את ההצגה בסיום מחבריו ושההודעה שלו לא נתנה לקבוצה לחגוג כמו שצריך".



פרס. לא האמין שההודעה הדרמטית תגיע (Gettyimages)


כנראה בעקבות זאת, CR7 נשמע מעט אחרת לאחר מכן: "זה לא היה רגע מתאים לומר את זה. מגיע לנו מזל טוב כי עשינו משהו יוצא מן הכלל. דיברתי ולא הייתי צריך לדבר, אבל משהו יקרה. זה לא היה רגע מתאים, אבל הייתי כן. תוך שבוע אגיד משהו כי האוהדים תמיד תמכו בי והם בלב שלי. ברור שיש לי משהו להגיד, אבל זה לא הרגע. לא מתחרט על זה, כי כשאתה כן, מה הבעיה בזה? כשאתה שומר ושומר בבטן, אתה מאבד שליטה". כשנשאל מה הבעיה ענה: "זה מגיע מרחוק. זה לא עניין של כסף. זכיתי חמש פעמים בליגת האלופות ובחמישה כדורי זהב. כבר נכנסתי להיסטוריה, אבל עכשיו יותר. אני לא פגוע כי אני יודע מה נתתי למועדון. לא רוצה למחוק את הרגע הזה עם החברים שלי שהם אלופים. אין לי מה להגיד לפלורנטינו. דיברתי איתו ובירכתי אותו כמו המקצוען שאני. אני לא יכול להבטיח כלום, אבל לא אתחבא ואדבר בימים הקרובים. החיים הם לא רק תהילה".


הכוכב הפורטוגלי בן ה-33 כנראה כועס על כך שעד כה חוזהו לא הוארך ושכרו לא שודרג והסברה שהוא שיגר רמז עבה לנשיא פלורנטינו פרס בנוגע לכך שהוא דורש העלאה בשער או שיעזוב. פרס הגיב: "יש לו חוזה בקבוצה. לכל אחד הזכות לדבר. הדבר החשוב ביום כזה הוא המועדון והזכייה בליגת האלופות וכולנו צריכים לחגוג. אנחנו תמיד מדברים על רונאלדו ושום דבר לא קורה, אבל אני שמח שיש לו חמש זכיות בליגת האלופות כמו שיש לי מאז שהפכתי לנשיא. יש לו חוזה והוא יישאר. מה שעשינו לא ייאמן".


 

Gracias equipo, the best team in the world

A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on



גם בייל, שזכה בתואר השחקן המצטיין של המשחק, שלח יותר מרמז על כוונתו לעזוב ואצלו הדבר הרבה יותר ברור. אחרי שנכנס וכבש, אמר מספר פעמים שהוא מאוכזב מהעובדה שלא פתח בהרכב, כשהדברים יועדו לזינדין זידאן שלא נתן לו הרבה הזדמנויות העונה: "אני רוצה לשחק כל שבוע, לא שבוע כן ושבוע לא. מאוד התאכזבתי שלא פתחתי בהרכב וכמובן שכשנכנסתי למשחק רציתי להשפיע עליו. אני שמח שעשיתי את זה". ההרגשה היא שהוולשי נמצא בנתק מהמאמן כשאמר: "התאכזבתי לא לפתוח, אבל זו החלטה של המאמן. עכשיו אני צריך לשבת עם הסוכן שלי בקיץ ולהחליט מה הלאה". לפי התקשורת הבריטית, דבריו של השחקן נועדו לומר לקבוצות בפרמיירליג: "בואו תרכשו אותי". כשאחת האפשרויות היא חזרה לטוטנהאם, כשגם מנצ'סטר יונייטד עשויה להיות מעוניינת.


זידאן שזכה בתואר תשיעי בשנתיים וחצי כמאמן הקבוצה, אמר במסיבת העיתונאים: "רונאלדו חייב להישאר בריאל מדריד. בלילה כזה אני לא חושב על מה שרונאלדו אמר, אני חושב על ההישג הענק והניצחון. אני מאמין שהוא יישאר, אבל נצטרך לראות. הוא שייך לריאל מדריד בנשמה ואני לא יכול אפילו לתאר את מה שעשה עבור הקבוצה". על בייל אמר: "המצב שלו יותר מסובך. כל אחד צריך לחשוב על העתיד שלו. בייל נכנס למשחק ועשה מה שהוא יודע לעשות. מה עוד אתם רוצים שאעשה? זה הסגל שיש לי ואני תמיד מנסה לעשות את המיטב עבור הקבוצה. אני מבין ששחקן רוצה לשחק יותר, אבל ממשחק למשחק יש שחקן שזכאי לשחק יותר". על הטעויות של השוער לוריס קאריוס אמר: "זה יכול לקרות לכל אחד".


 

in 5⃣ #HalaMadrid

A post shared by Gareth Bale (@garethbale11) on



זיזו גם נשאל אם היה חוזר על אותה עונה ואמר: "אני רוצה שנשחק יותר טוב. בתחילת העונה אתה רוצה לזכות בכל התארים, אבל אני חייב לברך את השחקנים שאין גבול ליכולת שלהם להגיע להישגים". מה שהעיב על הזכייה היה פציעתו של המגן דני קרבחאל שכנראה סובל מקרע בשריר הירך האחורי וצפוי להחמיץ את המונדיאל. זה הגמר השני בו נפצע המגן הימני חסר המזל, לאחר שזה קרה לו גם מול אתלטיקו מדריד במילאנו לפני שנתיים, דבר שגרם לו להחמיץ את יורו 2016.


הקפטן סרחיו ראמוס אמר על רונאלדו: "אם יש אמת בכך שהוא רוצה לעזוב, הוא צריך להבהיר את המצב מיידית כי הוא חלק חשוב מאוד בקבוצה. הוא לא ימצא מקום טוב יותר מריאל מדריד. כאשר מישהו נוגע בשמיים, הוא לא רוצה לעזוב". על בייל אמר: "הוא טען שהוא כוכב וזו תוצאה של עבודה קשה כמה שנים. מה שעשינו כאן זה טירוף. יש לי כבר אותו מספר אליפויות בליגה כמו זכיות בליגת האלופות". לוקה מודריץ' אמר: "יהיה קשה מאוד לקבוצות אחרות לשחזר את מה שעשינו כאם בריאל מדריד. זה הישג חסר תקדים". כדורגלן הקבוצה לשעבר אלברו ארבלואה צייץ בסיום: "אנחנו קבוצת הספורט הטובה ביותר אי פעם".


שחקני ריאל מדריד עמדו להצטלם על כר הדשא לצילום הקבוצתי אחרי הזכייה בגביע, ואז התברר ששחקן אחד לא נמצא: כריסטיאנו רונאלדו. השחקנים התחילו לשיר את שיר האוהדים "היכן CR7", ורק אז קלט הפורטוגלי, שהיה בכלל בצד השני של המגרש, שמתבצעת תמונה קבוצתית. תוכנית הטלוויזיה "אל צ'ירינגיטו" קלטה את הרגע הזה בעוד קטע מוזר של הגמר.

13 بطولة جابها الملكي
ولكم من عندنا
13 تيشيرت موقّع من نجوم #ريال_مدريد أبطال أوروبا ️
كل اللي عليك تسويه ريتويت #ليفربول_ريال_مدريد#نهائي_دوري_الأبطالpic.twitter.com/Uw0dICFqme

— الاتصالات السعودية (@STC_KSA) 26 במאי 2018


בחגיגות שהיו בלילה בכיכר סיבלס במדריד נפצעו 38 אוהדים, בעיקר בגלל שהשתכרו. כמה נפצעו בראשם ואחד פונה במצב קשה לבית החולים. ברצלונה הפתיעה כשבירכה את ריאל מדריד אחרי שזו לא הסכימה לעמוד במשבר כבוד' לכבוד זכייתה באליפות. "ברכות על הזכייה באלופות", נכתב בהודעה. גם קפטן הבלאוגרנה לשעבר, קרלס פויול, צייץ: "מזל טוב למדרידיסטאס על זכייה רביעית בחמש שנים עם אחת מהקבוצות הכי טובות אי פעם של בארסה. אנחנו צריכים לחשב מחדש את סדר העדיפויות שלנו".


Enhorabuena al @realmadrid por el título de la Champions League 2017/18

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) 26 במאי 2018

Enhorabuena madridistas. 4 Champions en 5 años con uno de los mejores Barça de la historia… tenemos que reflexionar en las prioridades.

— Carles Puyol (@Carles5puyol) May 26, 2018

בעיתונות הקטלאנית קצת פחות פרגנו, ובחרו להדגיש את המזל שהיה לריאל מדריד וב"מונדו דפורטיבו" נכתב: "סלאח נפצע, קאריוס עשה שתי טעויות נוראיות". "ספורט" לעומת זאת, בחר להתמקד בהודעה המפתיעה של רונאלדו אחרי המשחק.


La portada del diario Sport de mañana… ¡BOMBA CRISTIANO! pic.twitter.com/pSemuJAbho

— El 10 (@el10blaugrana) 26 במאי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי