ניימאר כבש וחיבק את רופא הנבחרת: "עבדתי קשה בשביל זה"

ניימאר
ניימאר | AFP

כוכב נבחרת ברזיל חזר לאחר היעדרות ממושכת והפיח תקווה בלבבות האוהדים הדרום אמריקאים: "חשבתי רק על אלה שעזרו לי בזמן הפציעה". המאמן צ'יצ'ה: "אפילו מעל לציפיות שלי. הנבחרת מביאה אותו למקומות כאלה"

(גודל טקסט)

מיליוני ברזילאים נשמו אתמול (ראשון) לרווחה, לא רק בגלל שנבחרתם המשיכה לנצח עם 0:2 על קרואטיה באנפילד, שנחשבת לאחת ההבטחות של המונדיאל הקרוב, אלא בעיקר בזכות העובדה שגיבורם חזר. אחרי שלושה חודשי פציעה ארוכים, ניימאר עלה מהספסל מיד בתחילת המחצית השנייה והראה לעולם שהוא לא שכח לשחק כדורגל, עם שער ענק שרק ניימאר יכול להבקיע.

"אני כל כך שמח לשחק שוב כדורגל", אמר ניימאר לאחר המשחק, "חיכיתי ועבדתי קשה בשביל זה. סבלתי, אלה היו שלושה חודשים קשים".

מיד לאחר השער רץ הסופרסטאר הברזילאי, שסיפר לפני המשחק כי הוא נמצא ב-80% מכושרו, לחבק את רופא הנבחרת רודריגו לסמאר. "כשראיתי את הכדור ברשת חשבתי רק על אלה שעזרו לי. דוקטור לסמאר, המשפחה שלי, החברים".

"ניימאר הוא רק בן אנוש", אמר מאמן ברזיל צ'יצ'ה, "אבל הוא חזר אפילו מעל לציפיות שלי. חשבתי שהוא יעשה הרבה פחות. לניימאר הולכות להיות עליות וירידות כמו שהיו לו באימונים עד המשחק השלישי או הרביעי, ורק אז יהיו לו סטנדרטים נורמליים".

ניימאר חוגג עם פירמינו.
ניימאר חוגג עם פירמינו. "הוא מודע למה שהחברים מביאים לו" (Gettyimages)

"מה שהוא עשה היה באמת מיוחד", הוסיף צ'יצה, "ניימאר הוא כישרון ייחודי, אבל השער שלו בא מתנועה, הכנה והשתתפות של כל הנבחרת. הוא מודע למה שהחברים מביאים לו".

מי שהוביל את נבחרת ברזיל, גם אם לא כבש, היה פיליפה קוטיניו שחזר לאנפילד לראשונה מאז עזב את ליברפול לטובת ברצלונה. הקשר נשמע אופטימי לקראת פתיחת משחקי גביע העולם, ואמר כי הוא מאמין שניימאר יכול להתעלות אפילו על מסי ורונאלדו: "זה מרגיש כמו הזמן הנכון עבור מישהו למצוא את ההזדמנות במונדיאל. מסי ורונאלדו היו שם בזכות עצמם יותר מדי שנים. אני חושב שזו יכולה להיות ההזדמנות עבור שחקנים אחרים לשאוף להיות הטובים ביותר בעולם, והטובים ביותר במונדיאל, כמובן".

קוטיניו. המונדיאל יכול להפוך את ניימאר לשחקן הטוב בעולם
קוטיניו. המונדיאל יכול להפוך את ניימאר לשחקן הטוב בעולם" (Gettyimages)

"לסלאח וניימאר יש סיוכיים מצויינים לעשות זאת", הוסיף קוטיניו, "וזה תלוי באיך יילך הטורניר שלהם, כמובן, אבל יש להם את הכישרון לעשות את זה. אלה השחקנים שהייתי בוחר להיות הטובים בעולם" סלאח הולך להיות גיבור גדול עבור אוהדי ליברפול למשך הרבה זמן, אני משוכנע בזה. הוא יכול גם לעשות דברים מצוינים בגביע העולם, אבל זה תלוי בכמה רחוק הנבחרת שלו יכולה להגיע. ואנחנו יודעים שניימאר יכול להביא את ברזיל רחוק. הוא שחקן מיוחד".

ברזיל תפגוש את אוסטריה ביום ראשון הבא במשחק ההכנה האחרון שלה לפני המשחק נגד שווייץ, איתו תפתח את המונדיאל. הסלסאו לא יכלו להגיע בכושר טוב יותר למשחקים, עם עשרה משחקים ברציפות ללא הפסד, וכעת כשניימאר חזר נדמה שהם בדרך הנכונה לתבוע את הגביע לאחר 16 שנות היעדרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי