פלצ'וק: הפלסטינים הפחידו אותם, הם לא מכירים את המצב

פלצ'וק
פלצ'וק | צילום: מאיר אבן חיים

הקשר הארגנטיני-יהודי שאת העונה העונה העביר כמושאל באיכסל מליגה א', מתגורר כבר שמונה שנים בישראל ובשיחה עם ספורט1 ניסה להסביר את החלטתם של מסי וחבריו לבטל את ההגעה: "לא מופתע, שם חושבים שיש פה מלחמה"

(גודל טקסט)

ניקולס פלצ'וק זכור לכם בוודאי מימיו בהפועל עכו, הפועל באר שבע, מכבי פתח תקווה, מ.ס אשדוד, הפועל רמת גן ואפילו הפועל נצרת עילית, אבל לאחרונה הארגנטינאי בן ה-31 סיים עונה כמושאל בהפועל איכסל מליגה א'. שמונה שנים הוא כבר מבלה בישראל, ואין ראוי ממנו לנסות להסביר את החלטת ראשי הנבחרת הארגנטינית לבטל את משחק הידידות בירושלים שתוכנן לשבת.

"המציאות היא שההחלטה לא מפתיעה אותי, כי אני מכיר את הפחד של בני אדם שאינם גרים כאן ולא לא יודעים את המצב האמיתי", סיפר פלצ'וק לספורט1 ואמר דברים דומים לרוח הודעת שגרירות ישראל בארגנטינה, שאישרה כי המשחק בוטל עקב הפרובוקציות והאיומים שהופנו לליאו מסי וחבריו, שכשחקנים זרים שלא מכירים את המתרחש בישראל נרתעו. "רוב קרובי המשפחה שלי וחברים בארגנטינה מתגוררים בבואנוס איירס והם שואלים אותי אם יש כאן מלחמה ושום דבר בעצם לא קורה כאן", מוסיף פלצ'וק שיש לציין את יהדותו.

לשאלה אם הוא מודע לכך שאוהדים פלסטינים הגיעו עם דגלים בוערים עם דם בברצלונה וחולצות בדם לאימון הנבחרת אמר: "כן, זה היה ידוע שהם הולכים לשרוף דגלים. יש תמיד אנשים בעד הצעדים האלה ויש שנגד. תמיד יש איומים, תמיד יהיו איומים. ובכלל, שום דבר לא ממש קורה. זה כמו חוסר הביטחון שמדברים עליו בארגנטינה, אתה מגיע לבואנוס איירס ואתה חי חיים נורמליים. הייתי שם חודש והיינו רגועים. כאשר אתה בחוץ הכל נראה יותר מפחיד".


התמונות הקשות מההפגנה באימון נבחרת ארגנטינה בברצלונה

האם אתה בטוח שהמשחק היה מתקיים בלי בעיות?
"אפשר היה לשחק את המשחק הזה בלי בעיות. בשמונה השנים האחרונות הייתי בארץ בכל מקום בצפון, במרכז ובדרום, אני מבטיח לכם שהכל עבר בשלום".

האם אתה חושב שהאזרח הישראלי יכעס על הארגנטינאים?
"אני לא יודע אם יהיה כעס, אבל היתה הרבה התלהבות לקראת בואה של ארגנטינה. כל האנשים רצו לראות את הנבחרת הלאומית של ארגנטינה. כרטיסים נמכרו תוך 20 דקות, זה מה שכולם חיכו לו".

והיחסים הטובים של הישראלים עם ארגנטינה יימשכו?
"קשה לי להאמין שהיחסים הטובים ייקטעו. כולם בישראל אוהבים את ליאו מסי. תהיה אכזבה גדולה. כל המשפחה שלי היינו אמורים להגיע לראות את המשחק. המשחק הזה בוטל בגלל בעיות פוליטיות הפלסטינים הצליחו לזרוע פחד גדול בארגנטינה ממש לפני המונדיאל. אני מבין שהשחקנים לא רצו לקחת סיכונים. העם הישראלי יידע להבין".


"העם הישראלי יידע להבין את השחקנים". מסי כבר לא יגיע הקיץ (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי