ביקורת בארגנטינה על ההתאחדות: ארגון טרור מברך אותנו

קלאודיו צ'יקי טאפיה
קלאודיו צ'יקי טאפיה | האתר הרשמי

לא שקט אחרי ההודעה של הנשיא טאפיה על ביטוח המשק בישראל, במדינה מבקרים את ההחלטה. קומטק עלולה לתבוע בשני מיליון יורו את ההתאחדות הארגנטינאית, שמצידה מציעה לקיים משחק חלופי בנובמבר

(גודל טקסט)
 אחרי שהודיעה אמש רשמית על ביטול משחק הידידות בישראל, התאחדות הכדורגל הארגנטינאית נמצאת בצרות כלכליות כשלפי דיווח ב"קלארין" היא נערכת לתביעת פיצויים בסך 2 מיליון יורו של חברת קומטק, שארגנה את המשחק באצטדיון טדי. ההתאחדות הארגנטינאית מצידה, מסרבת להחזיר את הכסף ומציעה לערוך משחק בנובמבר בישראל או במגרש נייטראלי. המגעים בין הצדדים נערכו לכל אורך אתמול.

עוד מדווח העיתון על כאוס בהתאחדות הארגנטינאית, ובנוסף במדינה ישנה ביקורת על ההחלטה לבטל את המשחק בישראל הן מבחינה ספורטיבית והן מבחינה כלכלית. החשש הגדול של ההתאחדות, שלא מצויה במצב כלכלי טוב, הוא שקומטק תגיש נגדה תביעה בבית המשפט בארגנטינה על כך שקיבלה כסף ולא החזירה אותו. ממשרדי ההתאחדות נמסר כי הם רוצים לפתור את הבעיה באמצעות מו"מ ולא להגיע לבית המשפט. יו"ר ההתאחדות הארגנטינית, קלאודיו טאפיה, אף טען שאף אחד לא הבטיח לראשי ההתאחדות שבטחונם של השחקנים יישמר אחרי האיומים נגדם, דבר שנשמע מופרך אחרי שכל הנבחרות הזרות שמגיעות לארץ זוכות לשמירה קפדנית. חשש  נוסף הוא שכל הפרשה תפגע כעת בהכנות של האלביסלסטה למונדיאל ויש רצון להוריד את הלחץ ולהחזיר את השקט לנבחרת.

יעקב אראל שששימש כמנהל אגף התחרויות באופ"א אמר לגל"צ שנעשו כל השגיאות האפשריות בדרך לתכנון המשחק: "התפקיד שמשרד הספורט לקח לא מקובל בפיפ"א, כי יש הפרדה בין ספורט לפוליטיקה. במקביל, בין ההתאחדויות התנהל צד נוסף של הזכיין מהצד הישראלי והארגנטינאי. הבעיה הייתה שהמשחק אורגן בין גורמים פרטיים. הבעיה נוצרה ברגע שניסו להכפיף את המשחק לכל מיני גחמות פוליטיות בישראל ואני לא פוטר את הצד המרושע שהפגינו כאן הפלשתינאים. אין דבר כזה שקנצלרית מרקל הייתה פונה לתרזה מיי ואומרת לה שהיא החליטה לקיים את המשחק בברלין. אני מעורב בקהילת הספורט הבינלאומית ואנשים היו מודעים לכל הבעיות האלה. זה פיגוע קשה מאוד נגד ישראל".

מסתבר שמסיבת העיתונאים של יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית, צ'יקי טאפיה, לא הייתה מתוכננת. היא הייתה צריכה להתקיים כמו בכל יום עם אנשי הנבחרת, ואז העיתונאים קיבלו הוראה לרדת למרתף של המלון "הנסיכה סופיה" הסמוך לקאמפ נואו, בו היה רק מיקרופון אחד לנשיא ההתאחדות ולא היו תנאים להעביר את המידע. עיתונאים ספרדים זעמו על כך ושרקו בוז. 35 עיתונאים ארגנטינים נכחו במקום, אך לאף אחד מהם איפשרו להם לשאול שאלות.



טאפיה. מסע"ת מאולתרת שספגה ביקורות (ההתאחדות הארגנטינאית, רשמי)

 

כאמור, החלטת ההאתחדות הארגנטינאית זכתה ללא מעט ביקורת כשהעיתונאי הארגנטיני דניאל חדד צייץ וכתב שזו בושה שחבורת הטרוריסטים של חמאס אומרת תודה לארגנטינה שלא הגיעה לשחק בארץ. עיתונאי בכיר נוסף שמשמש גם כמנחה בטלוויזיה הארגנטינאית, מרסלו טינלי, מסוכסך עם נשיא ההתאחדות הארגנטינית ויצא אף הוא בהתקפה נגד ההחלטה של כניעה לחמאס. העיתונאי ג'ונתן ויאלה מה-CNN צייץ בסרקזם: "איזו גאווה זאת למדינה שארגון הטרור חמאס מברך אותנו". גם שגריר ישראל בארגנטינה אילן שטולמן צייץ את הברכה של החמאס וצייץ: "כשארגון טרור מברך אותך…".

Si un grupo terrorista te felicita… https://t.co/IrPWF8egk3

— Ilan Sztulman (@Ilan_Sztulman) 6 ביוני 2018

Qué orgullo como país que nos felicite la organización terrorista Hamas.
‍♂️ pic.twitter.com/yJ7Or2nuQl

— Jonatan Viale (@JonatanViale) 6 ביוני 2018

הקהילה היהודית בארגנטינה יצאה נגד ביטול המשחק ונשיא הוועדה ליחסים משותפים בין ישראל וארגנטינה, אוגוסטין זאבר אמר: "המשחק היה אמור להיות עוד סימן לידידות בין המדינות. והכניעה לטרור ולפוליטיקה היא הדרך הכי גרועה האפשרית. עצוב שבגלל כמה הפגנות בברצלונה ההתאחדות החליטה לבטל את המשחק. ההחלטה לא הגיונית, אבסורדית, בלתי מתקבלת על הדעת". 

מצד שני, נשמע גם הקול של הקהילה הפלשתינאית בבואנוס איירס. רפאל אריה מאסרי, נשיא הוועדה הלטינית, אמר לסוכנות הידיעות בארגנטינה: "המשחק הזה היה פוליטי מהרגע הראשון. זה אמור היה להיות משחק ספורטיבי, אבל הפך לאירוע פוליטי ונגד האינטרסים של הפלשתינאים. למזלנו, לשחקנים היה את האומץ להגיד לא. תמונה של מסי עם ביבי נתניהו או בכותל היתה מפרה את כל הכללים שכדורגל הוא ספורט ולא פוליטיקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי