רשמי: ז'ולן לופטגי מונה למאמן ריאל מדריד

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

לאחר התפטרותו המפתיעה של זינדין זידאן, הודיעה אלופת אירופה כי מחליפו הוא מאמן ספרד ושוער העבר של הקבוצה, שחתם על חוזה לשלוש שנים ויתייצב מיד עם סיום גביע העולם. מהנבחרת הוא ייאלץ להיפרד

(גודל טקסט)
שלושה ימים לפני שנבחרת ספרד תחל את דרכה בגביע העולם מול פורטוגל, הגיעה הפתעת ענק: ריאל מדריד, אלופת אירופה כידוע, הודיעה כי בעונה הבאה מאמנה יהיה ז'ולן לופטגי, מאמן "לה רוחה" שיצטרף לבלאנקוס מיד עם סיום דרכה של ספרד במונדיאל.


כידוע, זינדין זידאן הודיע על התפטרותו לפני כשבועיים לאחר שלוש זכיות רצופות בליגת האלופות ומאז הוזכרו מאמנים רבים כמועמדים לאימון הקבוצה, ממאוריסיו פוצ'טינו, יואכים לב, מאוריציו סארי ועד פרננדו היירו, גוטי וראול, שחקני עבר של הקבוצה, אבל בהודעה רשמית קצרה שנמסרה לתקשורת הבהירה ריאל כי לופטגי יצטרף מיד לאחר סיום המונדיאל. מחר (רביעי) בשעה 12:30 שעון ישראל יתייצב לופטגי למסיבת עיתונאים לצד נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס


לופטגי בן ה-51 כאמור מאמן את נבחרת ספרד בשנתיים האחרונות, מאז קיץ 2016, אולם לפני כן הדריך למשך שנתיים את פורטו וקודם לכן את נבחרות ספרד הצעירות (בין השאר זכה עם "לה רוחה" באליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה בישראל ב-2014), את ריאל מדריד ב' וכן את ראיו וייקאנו.


כידוע לופטגי הוא שוער עבר שגם שיחק בריאל מדריד ובשיא הקריירה זכה עמה באליפות ב-1989/90, אך לקראת סיום הקריירה רשם גם שלוש שנים בברצלונה, בהן מיעט לשחק. לאחרונה הוא האריך את חוזהו בנבחרת עד 2020, אך ההצעה המפתה טרפה את הקלפים ונראה שהוא קיבל את ברכת הדרך מההתאחדות הספרדית.



לופטגי. סוגר מעגל וחוזר לבלאנקוס (Gettyimages)


במקביל למינוי המאמן, בספרד עוסקים גם בשאלה הגדולה שנשארה פתוחה – כריסטיאנו רונאלדו לאן? העיתונאי אדו אגירה הנחשב למקורב לכוכב הפורטוגלי חשף בתוכנית הטלוויזיה הספרדית "אל צ'ירינגיטו" שהשחקן אומנם רוצה להישאר בריאל מדריד, אך מרגיש שהמועדון מראה לו את הדלת החוצה על ידי כך שלא שדרג את חוזהו. בנוסף דיווח אגירה ששאר הקבוצות לא נשארו אדישות למצבו של CR7 ויצרו קשר עם סוכנו ז'ורז' מנדס, כששניים מהמועדונים "נמצאים בטופ האירופי ונמצאים בין חמשת הטובים בעולם", ולא מדובר במועדונים מסין. בינתיים, מנדס הגיש את ההצעות למועדון כחלק מהמו"מ.

@julenlopetegui#WelcomeLopetegui | #RealMadridpic.twitter.com/5eYmFEh6Ua

— #CHAMP13NS (@realmadriden) June 12, 2018


בינתיים, זינדין זידאן שאמר אתמול שההחלטה שלו לעזוב את ריאל מדריד הייתה הדבר הכי חשוב ושהוא מתכנן לנוח, דחה את השמועות על כך שהוא מועמד לאמן את נבחרת צרפת ושלמעשה זאת הסיבה שעזב את אלופת אירופה. בראיון לרשת TF1 אמר: "הדבר הכי חשוב כרגע הוא לתמוך ולעודד את נבחרת צרפת. לא עזבתי את ריאל מדריד כדי לאמן את הנבחרת הצרפתית. הפסקתי לקחת חופשה. אני תומך בנבחרת צרפת ואנחנו רוצים להביא את התואר של אליפות העולם בפעם השנייה. יש לטריקולור פוטנציאל עצום".


בתוך כך, שוער הקבוצה קיילור נבאס שהובס אמש עם נבחרתו קוסטה ריקה 4:1 על ידי בלגיה, התראיין ל"מארקה" והתייחס בין היתר לאפשרות שייאלץ לעזוב בגלל הגעת שוער אחר: "האוהדים של ריאל מדריד תומכים בי ואומרים לי לא לעזוב". הוא נשאל כשהיה ילד מה היה נראה יותר רחוק בעיניו, לשחק בנבחרת קוסטה ריקה או בריאל מדריד, וענה: "בעזרת אלוהים האמנתי שאני מסוגל להגיע רחוק ואני מאושר שיכולתי לשחק גם בריאל מדריד וגם בנבחרת".


#LaPortada de @marca

"La gente me pide que no me vaya", Keylor Navas ⚽️ pic.twitter.com/8Sruxiayyg

— Radio MARCA (@RadioMARCA) June 11, 2018

נבאס נשאל בנוסף נגד מי ירצה לשחק אם בתיאוריה קוסטה ריקה תעלה לגמר המונדיאל נגד מי ירצה לשחק וענה: "אני מניח שנגד נבחרת ספרד, כי יש גם הרבה אוהדי ריאל מדריד שתומכים בה וזה יהיה נחמד מאוד". השוער המשיך לדבר על אוהדי אלופת אירופה: "זה מדהים שהאוהדים נותנים לי המון אהבה ואני מודה להם מאוד. בלי קשר למה שקורה בכדורגל הם תמיד לצידי. באצטדיון תמיד תומכים בי וגם ברחובות מדריד הם אומרים לי כמה הם אוהבים אותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי