מסי: ננצח את קרואטיה. מראדונה: ב-1990 פתחנו עם הפסד והגענו לגמר

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

קפטן הנבחרת היה נחוש אחרי ה-1:1 מול איסלנד: "לא צריכים להשתגע, הטורניר רק התחיל". התקשורת עקצה לקראת המשחק מול קרואטיה: "הגמר הגיע מוקדם עבור סמפאולי וארגנטינה". מוריניו: "גם סופרמנים הם בני אדם"

(גודל טקסט)
אחרי היכולת הרעה ב-1:1 מול איסלנד אתמול (שבת), בארגנטינה חוששים שהנבחרת לא תצליח לעלות לשמינית הגמר. העיתון "קלארין" תיאר את התוצאה כמו הפסד, וגעת המשחק נגד קרואטיה שניצחה את ניגריה 0:2 הפך למשחק מכריע ממש כמו גמר עבור האלביסלסטה.


התקשורת העולמית עסקה בעיקר בתצוגת הנפל של מסי בהשוואה למשחק הענק של כריסטיאנו רונאלדו. השיא היה כשהפרעוש החמיץ את הפנדל שיכול היה להוביל את ארגנטינה לניצחון, בעוד יריבו הפורטוגלי עצר לבד את ספרד עם שלושער מדהים, מצב בלתי נמנע לגרור השוואות בין השניים. הכותרת דיברו על "אכזבה", "עונש מקסימלי" ו"תחושת מרירות". ב"קוריירה דלו ספורט" האיטלקי לא היססו לקחת את זה לקצה כשבשער העיתון הופיע רונאלדו הופיע בצד אחד מוקף על ידי שחקני פורטוגל וחוגג, לעומת מסי האומלל. הכותרת הראשית זעקה "עז! עז! עז!" כשהכוונה היא ל-GOAT, ראשי התיבות של Greatest of all time (הגדול בכל הזמנים).


מסי אמר: "אנחנו הולכים לנצח את קרואטיה. היה לנו קשה להגיע למצבים נגד איסלנד, אבל מול קרואטיה יהיה משחק פתוח יותר. ניסינו נגד איסלנד ולא הצלחנו. אני לא חושש שנעוף מהבית המוקדם, אני כועס על עצמי וזה כואב שהחמצתי את הפנדל. שלוש נקודות היו משנות הכל, אבל עלינו להיות רגועים, לא צריכים להשתגע. הטורניר רק התחיל, אבל כואב כי הגיע לנו שלוש נקודות". מקסימיליאנו מסה שגרם לפנדל אחרי שהוכשל בעקבות מסירה של מסי אמר ל"אולה": "התיקו הזה הולך לעשות אותנו חזקים ומגובשים יותר. זו רק ההתחלה ויש לנו הרבה מה להשתפר".


#ArgentinaIslanda#Maradona consola #Messi: «A Italia '90 iniziammo perdendo…» ⚽ https://t.co/QnkdEQbuGQ

— Corriere dello Sport (@CorSport) 16 ביוני 2018

דייגו מראדונה
שישב ביציע ונראה מיואש בכל רגע יותר ויותר, ניסה דווקא לנחם את מסי: "באיטליה ב-1990 הגענו לגמר אחרי שהתחלנו את הטורניר עם הפסד. שום דבר לא גמור. למרות פציעות קשות ומשחקים לא קלים, הגענו לגמר ברומא. אפילו תיקו לא לקחנו במשחק הראשון והפסדנו לקמרון 1:0. במשחק השני איבדנו של השוער נרי פומפידו בגלל פציעה. לא ויתרנו עד לרגע האחרון ואסור לוותר גם עכשיו". בלם ברצלונה ג'רארד פיקה עקץ את מראדונה, אחרי שפרסם ציוץ של האתר "סקווקה ניוז" על כך שעבר על החוק, כשלצד שלט האוסר על עישון נראה שחקן העבר האגדי מעשן סיגר באיצטדיון.


Diego Maradona: Rule breaker. pic.twitter.com/n0Bz8cmzuZ

— Squawka News (@SquawkaNews) 16 ביוני 2018

ז'וזה מוריניו נתן פרשנות משלו למשחק אמר: "כנראה שגם סופרמנים הם בני אדם. יש להם רגשות ואני חושב שהחמצת הפנדל השפיעה על מסי לרעה. ברגע שאתה מחמיץ פנדל מכריע במשחק במצב כזה, אין ספק שזה משפיע על כל המשחק שלך. הוא ניסה לעבור מגן אחד, ניסה שניים, ניסה שלושה. היה לו קשה מאוד, למרות שהיו לו כמה בעיטות לשער".


CON MESSI SOLO NO BASTA
Portada @mundodeportivo | Domingo 17 de Junio pic.twitter.com/Mm2GZWAYUd

— Noticias Barça (@news_viscabarca) 16 ביוני 2018

"קלארין" הוסיף לעקוץ וכתב: "הגמר במונדיאל הגיע מוקדם מאוד עבור ארגנטינה וחורחה סמפאולי. לא מדובר במשחק השביעי בטורניר, אלא השני ביום חמישי הקרוב נגד קרואטיה בניז'ני נובגורוד. עכשיו הנבחרת תצטרך לבדוק איך היא משחקת אחרי התיקו שהיה כולו הפסד. הדילמה היא איך להמשיך ובאיזה מסלול לבחור". ב"מונדו דפורטיבו" שרגיל לדווח על ניצחונות של מסי, נכתב: "מסי לבד לא מספיק לנבחרת ארגנטינה".


בנוסף, מנה "קלארין" 10 סיבות ללכישלון של ארגנטינה במשחק הראשון, כשבין השאר נכתב שמסי לא היה במיטבו, אך הבעיה לא טמונה רק בו, שסמפאולי לא מספיק קשוח עם הנבחרת ונותן קרדיט לשחקנים שלא מספקים את הסחורה, שהאלביסלסטה צריכה לשפר את משחקה הפיזי, שמסי חייב לשחק קרוב יותר לשער, שהשחקנים צריכים לשחק בראש נקי ויותר ביטחון.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי