בברזיל תקפו את ניימאר: לא נראה שהוא מאמין בחבריו

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

הסלסאו אכזבו ב-1:1 מול שווייץ, בדרום אמריקה לא חסכו בביקורת: "יש הרגשה שזלזלנו". המאמן צ'יצ'י: "מירנדה אמר לי שהוא צריך היה ליפול, אמרתי לו שאני לא רוצה צלילות בנבחרת". וגם: טיאגו סילבה נגד השופטים

(גודל טקסט)
נבחרת ברזיל הגיעה לגביע העולם ברוסיה כאחת המועמדות המובילות לזכייה, לפי סוכנויות ההימורים הייתה בעלת הסיכויים הטובים ביותר להניף את הגביע, אבל היכולת מול שווייץ (1:1) במשחק הפתיחה הובילה לביקורת קשה בברזיל ועל ניימאר, שלטענת התקשורת המקומית לא מאמין שיש סביבו שחקנים מוכשרים שיכולים לעזור לו ועל כן עושה את הכל בעצמו.


המאמן וונדרלי לושמבורגו שאימן את הנבחרת בין 1998 עד 2000 אמר: "השחקנים צריכים שיהיה להם כעס כדי לעלות לנצח את קוסטה ריקה ולקחת את שלוש הנקודות". ביום שישי ברזיל תפגוש את הלוס טיקוס במשחק שהפך לקריטי עבורה. גם כדורגלן הנבחרת לשעבר אדמונדו שובד, כיום פרשן ב"פוקס ניוז" הוסיף: "הבעיה העיקרית של ברזיל הייתה שהיא לא שיחקה קבוצתי. אני מאמין שצ'יצ'י יעבוד על זה כל השבוע עד למשחק עם קוסטה ריקה. אסור לנו לזלזל בקוסטה ריקה כי הם יעלו לשחק את משחק חייהם ויש הרגשה שקצת זלזלנו בשווייצרים". רבים ראו בתמונה של אליסון מפוצץ בלון ענק שנזרק לכר הדשא כסימן למה שקרה לנבחרת ברזיל – הציפיות הענקיות ממנה התפוצצו.

Mood pic.twitter.com/ZIzRCX5Rg3

— Brazil Football (@BrazilEdition) 17 ביוני 2018

ניימאר אמנם הציג משחק אנוכי, אך אין עוררין על כך ש"זכה" לטיפול לא קל משחקני שווייץ. כוכב הסלסאו היה השחקן שתוקל הכי הרבה במשחק מונדיאל מאז 1998, הוכשל 10 פעמים במשחק, דבר שלא קרה מאז שהוכשל אלן שירר 11 פעמים לפני 20 שנה. חלוץ פ.ס.ז' טען שהעבירה הכי משמעותית שלא נשרקה בוצעה דווקא על הבלם מירנדה, אחרי שסטיבן זובר נראה דוחף את הבלם לפני השוויון. 

10 – The last player to be fouled more in a #WorldCup game than Neymar v Switzerland (10) was Alan Shearer in 1998 (11 v Tunesia). Down. pic.twitter.com/5uE51q1Irx

— OptaJohan (@OptaJohan) 17 ביוני 2018

המאמן צ'יצ'י טען שהשופט ססאר ראמוס היה צריך לפסול את השער וניימאר הסכים איתו: "נראה לי שזה היה פאול. ראיתי את ההילוך החוזר כמה פעמים. יש ארבעה שופטים שעובדים עבור זה והם צריכים לעשות את העבודה שלהם. לא הגיע לנו לסיים בתיקו, אבל אנחנו יכולים להשתפר. המשחק הזה הראה לנו שזה לא הולך להיות קל".


ניימאר צלע מספר פעמים במהלך המשחק, אך הבהיר שלא נפצע: "בעטו בי וזה כאב, ואחרי שהגוף שלך עדיין קר זה כואב יותר, אבל זה בסדר". על העבירות שספג אמר תחילה: "אין לי מה לומר על זה. כל מה שאני רוצה זה לשחק כדורגל. השופט צריך לראות את העבירות האלה. זה דבר נורמלי בכדורגל ואנחנו צריכים להיות מודעים לזה".


המאמן צ'יצ'י לא ברח מאחריות, אפילו ביקר את שחקניו וטען שנבחרתו הייתה גרועה: "היו לנו חלקים בהם שיחקנו כאילו אנחנו מתנדנדים על המגרש. היו רגעים במחצית השנייה בהם הכדור פשוט עצר. אני חושב שהיינו גם לחוצים מדי". צ'יצ'י גם נשאל על דחיפת מירנדה והשיב: "זו עבירה ברורה שלא נשרקה. מירנדה אמר לי אחרי המשחק 'אולי הייתי צריך ליפול כדי להראות לשופט שהייתה עבירה'. אמרתי לו שאני לא רוצה לראות צלילות בנבחרת שלי".



ניימאר ומירנדה מבקשים עבירה, אך ססאר ראמוס בשלו (Gettyimages)


טיאגו סילבה הסכים שברזיל לא הייתה יעילה מספיק בהתקפה: "היינו צריכים להיות מדויקים יותר בפס האחרון שלנו. לפעמים אתה לוקח החלטות לא נכונות, אבל רק אלה שנמצאים על המגרש יודעים כמה קשה לשחק ככה. הכי חשוב שנהיה רגועים לגבי יכולתנו והאפשרות שבמשחק הבא ננצח. אני שואל מה הטעם ב-VAR אם השופט לא רצה אפילו להסתכל על מסך הטלוויזיה בעבירה על מירנדה?".


ז'ואאו מירנדה עצמו טען שאכן נדחף: "כנראה שהייתי צריך להפיל את עצמי על הדשא. אולי אז הם היו שמים לב לזה. שופטי ה-VAR חשבו שזה לא מספיק לעבירה, אולי אם הייתי נופל אז הייתי מסב את תשומת לבם". על המשחק אמר: "ניסינו לכפות את סגנון המשחק שלנו על השווייצרים, אבל כנראה זה לא היה מספיק והרבה מסירות לא היו מדויקות".



ניימאר בילה בעיקר על כר הדשא (Gettyimages)


גם מרסלו התלונן על השמירה ההדוקה מדי של השווייצרים: "הם תיקלו אותנו יותר מדי. לא חששנו שיקרה לניימאר משהו כי השופטים ראו בדיוק מה עשו לנו ולפעמים אנחנו צריכים לעשות את זה גם ליריבה". גבריאל ז'סוס דחה את הטענות שהוא חיפש פנדל בצ'אנס שהיה לו לכבוש: "גוננתי על הכדור עם הגוף שלי ולא הייתה לי סיבה לחפש את הפנדל. היה מגע ואם השופט לא חשב שזה פנדל, אלו החיים".


ומה אמרו בשווייץ על הנקודה ההירואית מבחינתם? העיתון "בליק" שיחק על שמו של זובר, שהמשמעות שלו דומה לזהב וכתב שהשוער שלו היה מוזהב נגד אלופת העולם בפעם החמישית. בעיתון הודו שהשופט המקסיקני היה בעד שווייץ בשני מקרים, כולל שער השיוויון.


למרות זאת, בשווייץ מאוכזבים מכך שוואלון בהראמי – השווייצרי הראשון שמשחק במונדיאל רביעי – נפצע ועשוי להיעדר מהמשחק נגד סרביה. "יש לו פציעה בירך", אמר אחרי המשחק מאמן הנבחרת ולאדימיר פטקוביץ'. סטפן ליכטשטיינר צייץ אחרי המשחק: "נקודה חשובה מאוד נגד ברזיל. פתיחה טובה של הטורניר עבורנו. ברכות לכל הנבחרת על משחק מצוין".

An important point against Brazil! This was a good start in the tournament!
Congrats to the whole team for the great game! #HoppSchwiiz#AllezLaSuisse#ForzaSvizzerapic.twitter.com/6ZjE4HQ8yA

— Stephan Lichtsteiner (@LichtsteinerSte) 17 ביוני 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי