מבוא לביזיון: על הניצחונות של בלגיה ואנגליה

ג'סי לינגארד
ג'סי לינגארד | Gettyimages

אפילו פתיחה כמו שכתוב בספרים לא סייעה לאנגלים שנזקקו לשער מאוחר של הארי קיין שהציל את המולדת רגע לפני שהסכינים הושחזו. הבעיה הבלגית התמקדה ברמת האנרגיות שהסתובבה על הדשא. אייל לוי מסכם

(גודל טקסט)
אנגליה ובלגיה יעלו כצפוי לשמינית הגמר מבית 7. שתיהן לא היו יכולות לבקש יריבות יותר נוחות מטוניסיה ופנמה, אבל בעוד שהבלגים שיחקו בהילוך איטי כל הדרך ל-0:3 קליל, האנגלים כרו פחם, שאבו מים וניסרו עצים בשביל 1:2


גארת' סאותגייט צריך לשאול את עצמו איך זה קרה. אנגליה פתחה אתמול כמו שכתוב בספרים: שער מהיר, לחץ אדיר, החמצות מטורפות – ובסוף טוניסיה, כמו המירוץ בין הצב לארנב, חזרה מהקבר. אם היו מאפשרים להם, אולי האנגלים היו מתנדבים לנצח את עצמם.


הארי קיין הציל את מולדת הכדורגל מביזיון עצום בתוספת הזמן. אני משוכנע שכתבי הצהובונים כבר השחיזו סכינים ושימנו מרגמות בשביל היום שאחרי. המחצית השנייה, במיוחד היא, הייתה שיעור מאלף איך לא לשחק כדורגל. טוניסיה לא ניסתה להתקיף, אבל האנגלים השתדלו שלא להבקיע.



הציל את האנגלים מביזיון. הארי קיין (Getty)


משחק כל כך שקוף, בנאלי, מלא בקלישאות. כל רוח הנעורים של ג'סי לינגארד ודלה עלי נעלמה לה בים של מסירות רוחב אנמיות. אין לנו ציפיות שהאנגלים יניפו גביע, אבל לפחות שיעשו פרומו לליגה הטובה בעולם. מי יודע אולי הניצחון הדחוק ייתן להם דלק להמשך. במשחק הקרוב הם פוגשים את פנמה במה שאמור להיות מטווח קליל ואפשרות לקיין להבטיח כבר עכשיו את מלכות השערים.


אנגליה תתמודד עם בלגיה על ראשות הבית, אבל כמו שזה נראה אתמול גם לבלגים אין הרבה סיבות לצהול. הניצחון של קווין דה בריינה והצוות נראה בערך כמו משחק גביע בין קבוצה מליגת העל לאלמונית מתחתית ליגה ב'. לקבוצה אחת כל העיירה יושבת לה על הצוואר ומתפללת להפתעה, והשנייה משחקת בהליכה, מחכה בקוצר רוח לאימון שחרור.


כן, בלגיה לא הייתה יכולה לקבל קונוס יותר ממושמע. היה ברור שכמה שפנמה תסגור ותצופף, בסוף היא תקבל את המכה מלוקאקו, או ממרטנס, כישרון הרי מסתובב שם לפי משקל, רק מחכה לדחוק רגל.



חייבים להודות שגם עכשיו צירופה של בלגיה למילים 'אלופת עולם' לא נשמע הגיוני ׁׁ(Getty)


אם אבחנתי נכון, אז הבעיה הבלגית התמקדה אתמול ברמת האנרגיות שהסתובבה על הדשא. במשך לא מעט דקות היא נראתה כמו גרמניה או ברזיל של פתיחת המונדיאל, ובטח לא עם האטרף שהביאה איתה מקסיקו. אפשר היה להבחין במבט המזוגג בעיניים ובמסירות ללא כתובת. התקפות שהסתיימו בבעיטה מוזרה ליציע. אז מול נמושות זה כנראה יספיק, אבל בטח שלא מול תותחים בשלב הנוק-אאוט.


לא סתם מסמנים את בלגיה כאחת המועמדות, אבל חייבים להודות שגם עכשיו צירופה למילים 'אלופת עולם' לא נשמע הגיוני, גג אנחנו משדכים אותה לרבע גמר, לא יותר. עד היום עשו לה הנחות. לא מוכנה, צעירה מדי, תנו לה עוד יורו להשתפשף… אבל זהו, נגמר החימום. בשבת מול טוניסיה היא חייבת להפעיל את הטורבו בכדי שנגד האנגלים, בקרב על הבכורה, המכונה תסתדר על עיוור ותיתן הצהרת כוונות ברורה.



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי