באנגליה חוגגים: "הנבחרת הכי רעננה ב-20 השנים האחרונות"

הארי קיין
הארי קיין | Gettyimages

התקשורת בממלכה החמיאה לשחקני שלושת האריות, שהוכיחו אופי ניצחו את תוניסיה 1:2 בתוספת הזמן, ובעיקר לכובש הצמד: "הארי הודיני, קפטן פנטסטיק". קיין עצמו טען: "היה אמור להיות פנדל, בשביל מה יש VAR?"

(גודל טקסט)
אנגליה מרשה לעצמה לחלום הבוקר על דרך חדשה במונדיאלים. הדרך להיות וווינרים. היא לא הציגה כדורגל גדול, היא החמיצה הרבה מאוד מצבים והיא נראתה בדרך לעוד תוצאה ביזיונית בגביע העולמי. אבל בניגוד לטורנירים הקודמים היא ניצחה ברגע האחרון את טוניסיה 1:2, וניצחונות כאלה בונים ביטחון. במחצית הראשונה אנגליה בעטה שש פעמים לשער, יותר מכל משחק אחר שלה במונדיאל מאז זכתה בגביע העולמי ב-1966. נתון מדהים לכל הדעות.


מותר בבוקר כזה לתקשורת האנגלית לצאת מגידרה. באנגליה הודו שזה היה משחק מעצבן, מלא בהחמצות, אבל גם היללו ושיבחו את הקפטן הארי קיין, זה שעד לפני מספר שבועות שאלו למה קיבל את סרט הקפטן והיה מושא לבדיחות בלי סוף על ההתעקשות שלו לקחת את השער של כריסטיאן אריקסן במדי טוטנהאם נגד סטוק ולטעון שהוא שלו כדי לנסות להשיג את מו סלאח בתחרות מלך השערים בפרמיירליג.


אז מהבוקר לקיין יש סטאטוס חדש. הוא הגיבור של אנגליה, הוא הקפטן של המדינה. "מירור" כתב בשער הראשי: "קפטן פנטסטיק. הנגיחה המאוחרת של קיין הביאה לניצחון של אנגליה במשחק פתיחה עצבני". "סאן" היה יותר יצירתי: "קיין כבש פעמיים נוכח התקפת חרקים באיצטדיון ושאג לכולם 'אני מזמזם!'".


Tuesday's Sun: Kane scores twice amid insect swarm and roars… I'M BUZZING! #tomorrowspaperstoday#BBCPapers (via @BBCHelenaLee) pic.twitter.com/ABkG5p2CLo

— BBC News (UK) (@BBCNews) 18 ביוני 2018


ב"דיילי אקספרס" כינו אותו בכותרת "הארי הודיני" על שם אותו קוסם אגדי שתמיד היה משתחרר מהכבלים שהחזיקו בו. העיתון גם כתב: "קיין היה הגאווה של מדינה שלמה אתמול אחרי שהשיג שלוש נקודות חשובות לשלושת האריות. הצמד שלו, כולל שער בזמן פציעות, ראה את אנגליה מנצחת נבחרת עקשנית. השופט לא שרק לשני פנדלים עליו".


העיתון "איי ספורט" כתב: "קיין הוא המציל של אנגליה". שליח "דיילי מייל" למונדיאל, מרטין סמואל, כתב כך: "פנדל רך. טיק. ראחים סטלינג החמיץ שער בטוח, טיק. תוצאה לא הולמת למשחק פתיחה. טיק. מדינה מתוסכלת צופה מהבית. טיק, טיק ובלאדי טיק. נראה שהמשחק הולך בדרכו של משחק פתיחה טיפוסי של אנגליה במונדיאל, ואז הארי קיין כבש בזמן פציעות את השני שלו במשחק. ציניקנים יגידו שאלה היו שני שערים מקרוב ואחרי קרנות, אבל בואו נשים את זה תחת פרספקטיבה. אנגליה כבשה לאחרונה צמד במונדיאל ב-2006 נגד שבדיה, ושחקן אנגלי כבש לאחרונה צמד במונדיאל לפני 28 שנה וזה היה גארי ליניקר נגד קמרון ב-1990".


Daily Express sport: Harry Houdini #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/2ywTBkugYm

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 18 ביוני 2018


הכתב מציין שהנבחרת הכי טובה ניצחה, אבל לא הציגה כדורגל גדול אם כי במשך 20 שנה אחרונות לא ראינו נבחרת אנגלית כל כך רעננה כמו במחצית הראשונה, בה הגיעה להמון מצבים. קייל ווקר ביצע פנדל לא מחויב וראחים סטרלינג במשחק גרוע החמיץ בדקה החמישית שער בטוח כי העצבים שיחקו תפקיד, נכתב בעיתון. יחד עם זאת, גם "דיילי מייל" נתן את הקרדיט לקיין בכותרת כשכתב: "אנגליה היא הנבחרת של קיין". אגב, לפני ארבע שנים בדיוק צפה קיין בנבחרת אנגליה במונדיאל בברזיל כשהוא בחופשה, ולא ידע מה יהיה עתידו כשחקן. הוא חשש שיצטרך לעזוב את טוטנהאם ומאז הפך לאחד החלוצים הטובים בעולם.


המאמן האנגלי גארת' סאות'גייט, שלפרקים נראה שהוא לא מגיב לאירועים במגרש מספיק מהר, אמר בסיום: "נבחרות גדולות יודעות לכבוש בדקות מאוחרות, אבל אנחנו לא יכולים להירגע. המשכנו לשחק למרות שהשעון הלחיץ. היינו סבלניים ולכן היינו ראויים לניצחון. שלטנו במשחק לחלוטין והיו לנו כל כך הרבה מצבים ברורים לשער. גם אם היינו מסיימים בתיקו הייתי גאה בהופעה שלנו. זה לילה בו קשה לציין שחקנים יחידים. כל הסגל היה מבריק והמחליפים היו טובים. בנינו בסיס מצוין לבנות עליו, אבל בואו לא נהיה יהירים לקראת המשחק ביום ראשון נגד פנמה".


מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט.
מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט. "שלטנו במשחק לחלוטין" (Gettyimagesׂׂ)


קיין, שזכה לתואר איש המשחק, סירב לדבר על עצמו ואמר: "זו תוצאה מאסיבית. דיברנו הרבה על להיות ביחד על המגרש וזה נחמד לראות שזה עבד על המגרש. אני חושב שאנחנו יכולים להיות קצת מאוכזבים מהשיפוט שהיה נגדנו. היינו אמורים לקבל פנדל ובשביל מה הביאו את ה-VAR?".


גם קשר ליברפול ג'ורדן הנדרסון נהנה מלילה מצוין ואמר: "זה קידום מצוין עבורנו. זו תוצאה נהדרת. הרגשתי חיובי גם ב-1:1. במחצית השנייה אולי לא שיחקנו טוב כל כך כי הם הגנו עמוק". הבלם הארי מגווייר עשה עבודה טובה יחסית לשחקן שלא רבים מכירים אותו וסיפר: "טוניסיה היתה יריבה קשוחה. במחצית השנייה הם שינו את סגנון המשחק שלהם ונאלצנו לחפור עמוק. למזלנו, אפשר לנסות לשמור על קיין כל המשחק, אבל אתה יודע שהוא ינצל בסוף את ההזדמנות".


ג'ורדן הנדרסון.
ג'ורדן הנדרסון. "הרגשתי חיובי גם ב-1:1" (Gettyimages)


דלה עלי, שסבל מפציעה, אמר בסיום: "אני מקווה שאני בסדר". הוא נראה צולע כשהוחלף בדקה ה-80, אבל סאות'גייט אמר שהיום ייבדק וכולם מקווים שלא מדובר במשהו רציני.


ומה אמרו הפרשנים? ריו פרדיננד טען שהעבירה של קייל ווקר ברחבה היתה בגדר פשע. ווקר הסביר שקירן טריפייר צעק לו לעזוב את הכדור והוא ידע שהוא לבדו אז הוא רצה לגונן עליו: "לא חושב שבפרמיירליג היו שורקים לי פנדל על זה". פרדיננד אמר: "ווקר טעה. הוא היה עם הפנים לשער במקום עם הפנים ליריבה. להסתכל במצב כזה לעבר השוער שלך זה פשע".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי