מרטנס נבחר למצטיין בבלגיה: "כבר מזמן לא הג'וקר של הנבחרת"

דריס מרטנס
דריס מרטנס | Gettyimages

התקשורת הבלגית חגגה את פתיחת המונדיאל המרשימה של נבחרתה שניצחה 0:3 את פנמה: "פתחו מצוין, שלא כמה נבחרות אחרות". מרטנס עצמו: "אף פעם לא קל במשחק הראשון". קורטואה: "הפנמים היו אגרסיביים, בעטו בנו סתם"

(גודל טקסט)
חגיגות ענק בבלגיה. הנבחרת פתחה את המונדיאל עם ניצחון 0:3 על פנמה והתקשורת הבלגית שיבחה: "פתיחה כמעט מושלמת למונדיאל, אבל זה הלך הרבה יותר קשה ממה שחשבו כי עד לדקה ה-47 התוצאה היתה מאופסת. דריס מרטנס כבש שער גאוני ואז קווין דה בריינה ואדן הזאר בישלו כדורים משובחים לרומלו לוקאקו. לא הכל היה מושלם, רחוק מזה, אבל מבחינת תוצאה הבחורים של רוברטו מרטינס פתחו את המונדיאל בצורה מצוינת שלא כמו כמה נבחרות חזקות אחרות", נכתב בבלגיה.


דריס מרטנס, שחקן הכנף של נאפולי שהפך לחלוץ כובש שערים תחת מאוריציו סארי, הציל לדברי הבלגים את הנבחרת. לפני ארבע שנים הוא כבש שער ניצחון נגד אלג'יריה ואומנם רומלו לוקאקו כבש שני שערים נגד פנמה, אבל לא בטוח שהוא היה עושה את זה אם מרטנס לא היה כובש נגד פנמה שער משוגע, שהביא לו גם את תואר "שחקן המשחק". האתר "7 סור 7" קבע: "הווינגר שצבע את שיערו לבלונד לרגל המונדיאל כבר מזמן לא הגו'קר של הנבחרת. הוא הפך לאחד הכוכבים החשובים שלה. הוא היה פעיל מאוד והראה עד כמה הוא שחקן חשוב".


מרטנס אמר אחרי המשחק: "כשאתה מגיע לגביע העולמי כל מה שאתה רוצה זה רק לשחק את המשחק הראשון שלך ואז, כשאתה עולה לשחק, אתה פתאום לא יודע מה לעשות ואיך לרוץ. זה אף פעם לא קל במשחק הראשון במונדיאל". מרטנס נבחר למצטיין וקיבל ציון 8 בעיתוני בלגיה. לוקאקו ושחקני ההגנה קיבלו 7, השאר 6. התקשורת רמזה לנבחרת שהיא יכולה לשחק טוב יותר.


3 goals and 3 points to start our @FIFAWorldCup journey !
See you in Moscow @Fanclub1895

Good luck @fepafut in the upcoming games #REDTOGETHER#WorldCup#BELPANpic.twitter.com/knWcdWIAMQ

— Belgian Red Devils (@BelRedDevils) 18 ביוני 2018


שוער בלגיה טיבו קורטואה מתח ביקורת על המשחק הפיזי של פנמה. לדבריו, הפנמים נכסו בלי סוף בהזאר במשחק בסוצ'י: "הם ביצעו כמה עבירות שלא היו מחויבי המציאות. ידענו שהם יהיו אגרסיביים, אבל הם סתם בעטו בנו. השופט הוציא להם חמישה צהובים ואולי זה לא היה מספיק. נכון שזה כדורגל ויש מגע, אבל אלה היו עבירות זולות והשופטים צריכים להגן עלינו. אוהדי כדורגל רוצים לראות כדורגל יפה במגרש עם השחקנים הכי טובים וזה יהיה עצוב שחלק ייפצעו בגלל עבירות כאלה". הזאר נראה בסיום המשחק עם רגל שמאל חבושה, אבל הרגיע שזה לא משהו רציני. על ההגנה של בלגיה, בה שיחק דדריק בויאטה במקום וינסנט קומפני, אמר השוער: "זה עבד טוב. השחקנים מכירים זה את זה כבר שנים".


חלוץ מנצ'סטר יונייטד רומלו לוקאקו הוא הבלגי השלישי בלבד שכבש צמד לבלגיה במשחקי המונדיאל. הקודמים היו ווילפריד ואן מור במונדיאל 1970 נגד אל סלבדור והמאמן הקודם של בלגיה מארק וילמוטס, שהבקיע צמד במונדיאל 1998 נגד מקסיקו. לוקאקו ניסה לא להפוך את הצמד שלו לעניין המרכזי: "להיות מלך השערים? לא חושב בכלל על המצב הזה. כולם יודעים שאני כובש שערים, אבל אני גם יודע לבשל שערים. היה חשוב להתחיל טוב ולנצח. הפוקוס לא צריך להיות על היכולת האישית של שחקן כזה או אחר. כולנו יודעים שיש לנו שחקנים מאוד מוכשרים שיודעים לכבוש בכל מצב. צריך להיות מפוקסים מעכשיו למשחק הבא נגד טוניסיה".


לוקאקו.
לוקאקו. "לא חושב על להיות מלך השערים" (Gettyimages)


אדן הזאר, שלא היתה לו עונה מדהימה בצ'לסי אמר: "אני משתפר ממשחק למשחק, אבל אני יכול לשחק טוב יותר. לא הרגשתי שאני בזמן טוב מבחינתי. אני חושב שתראו את הזאר הטוב יותר מאוחר. היה לי בישול ללוקאקו, אבל תמיד כשאני מבשל לו הוא כובש אז זה לא דבר גדול כל כך שעשיתי. אנשים אמרו שננצח כל משחק בבית המוקדם בקלות וזה לא ככה. הפנמים נתנו הכל ובקרבות אחד על אחד הם היו טובים יותר. אנחנו צריכים לשחק יותר פיזי. במחצית דיברנו על כך שאנחנו צריכים להיות סבלניים".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי