כולם בשביל אחד: פורטוגל כולה עובדת עבור רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

פרננדו סנטוס מצא את הנוסחה המושלמת שתעזור לכוכב שלו להיראות אימתני מאי פעם. אורי אוזן, שהיה באצטדיון מול מרוקו, התלהב מנבחרת פורטוגל ומסביר איך - בניגוד לנבחרות אחרות - עושים זאת נכון

(גודל טקסט)
סיבוב משחקים ראשון מוצלח ומעניין כבר מאחורינו ופנינו לסיבוב השני שמפריד בין הגברים לילדים. אם נעשה סיכום ביניים קצר, בעיקר אפשר לדבר על מה שלא קיבלנו – עדיין לא ראינו משחק נטול שערים. מה שכן זכינו לראות היו משחקים דרמטיים, נבחרות פייבוריטיות שהבינו שהן לא יטיילו לשלבי ההכרעה, כמות חריגה של פנדלים שנגרמה בחלקה על ידי שימוש במערכת ה-VAR , שנראה שהשחקנים עדיין מתרגלים לנוכחותה. וקיבלנו כמובן, שני משחקים מרגשים בין מקסיקו לגרמניה וכמובן משחק הסיבוב, פורטוגל וספרד – אולי שתי האירופאיות המבטיחות בטורניר עד כה.


פורטוגל, אחרי תצוגת העל של רונאלדו מול הספרדים, פגשה את אחת הנבחרות המאכזבות של הסיבוב הראשון, מרוקו. הנבחרת של הרווה רנאר הצרפתי, פעמיים אלוף אפריקה, פעם עם זמביה ופעם עם חוף השנהב, במונדיאל הראשון שלו, הפגינה משחק אנמי וחסר השראה מול איראן, ונענשה בשער עצמי (בדקה ה-95), מה שהביא אותה אל המשחק עם הגב לקיר.


רונאלדו פתח את המשחק בדיוק היכן שסיים את המשחק מול ספרד. ארבע דקות מהפתיחה, הגבהת קרן של ז'ואאו מאוטיניו, אחרי הזזת כדור קטנה של ברנרדו, שמאפשרת עוד שנייה לשחקני ההתקפה לברוח מהשמירה, יחד עם שינוי כיוון נפלא של רונאלדו בתנועה לכדור ותזמון מופלא בנגיחה, ופורטוגל ליתרון מוקדם.



"שינוי כיוון נפלא ותזמון מופלא בנגיחה". כריסטיאנו רונאלדו (AFP)


מאותו רגע מרוקו שלטה במגרש. ניסתה להגיע מהאגפים, בעיקר האגף הימני דרך אמרבאט ודיראר, זייך היה פעיל וניסה להכניס כדורים ובלהאנדה גם ניסה לאיים על השער. אבל הבעיה של מרוקו היא שיש לה המון שחקנים טכניים ומוסרים טובים, אבל אין לה סקורר. בוטאיב הוא שחקן שמתקשה לייצר לעצמו מצבים ודי נעלם מול השמירה של פונט ופפה המצוין, זייך הוא מוסר בחסד עליו,ן אבל לא נכנס לרחבה וכשהוא בועט נראה שתמיד חסרה לו חצי שנייה. גם בוסופה ובלהאנדה הם לא סקוררים.


כך יצא שמי שמגיע אצלה להכי הרבה מצבים זה הבלם בנעטיה וגם זה כמובן במצבים נייחים. מרוקו שלטה בכדור (41:59), בעטה יותר לשער (6:7 ו-3:4 למסגרת), הכניסה שבעה כדורי רוחב לעומת אחד בלבד של פורטוגל, אבל מלבד איום אחד של בלהאנדה עם הראש, לא הצליחה לאיים באמת על רוי פטריסיו.


פרננדו סנטוס, השועל הוותיק, שולט בנבחרת שלו ביד רמה. הלקח המרכזי שלו מה-3:3 עם ספרד היה לחזור לשחקן הגנתי נוסף במרכז ולכן הוסיף את ז'ואאו מריו במקום פרונו פרננדס. הנבחרת מתגוננת היטב עם שני בלמים מנוסים וקשר אחורי פיזי ועוצמתי, וויליאם קרבאליו, ששולט במרכז. גם ההתגוננות הקבוצתית של פורטוגל מרשימה. בכל כדור רוחב הקשרים האחוריים של פורטוגל נכנסו לרחבה, צמצמו שטחים ולא נתנו למרוקאים לפגוש את כדורי הרוחב.



שלט במרכז השדה. וויליאם קרבאליו (AFP)


מבחינה התקפית, הקבוצה נעה כציר סביב רונאלדו. הוא נע בחופשיות וכשהוא מגיע לאזור שלו השחקנים שלידו מחליפים איתו מקומות. בכלל, פורטוגל היא נבחרת ממושמעת, מודעת למגבלות שלה שעובדת בשביל שחקן אחד. ואיזה שחקן. רונאלדו בשני המשחקים הראשונים, כבש ארבעה שערים. אחד בפנדל, שהוא סחט, שני בבעיטה בשמאל מחוץ לרחבה (עם עזרה קטנה של דה חאה), שלישי במצב נייח מושלם ברגע הכי מכריע במשחק ורביעי עם הראש. שחקן על שסוחב נבחרת שלמה על הגב שלו. פורטוגל לא הרשימה במיוחד, אבל נראית יעילה ובטוחה, וכשיש לך שחקן כמו רונאלדו, אתה תמיד מועמד ללכת עד הסוף.


מעבר לכדורגל, הטורניר עד עכשיו מאורגן למופת. המארגנים מסבירי פנים, הכל מתוקתק בצורה מושלמת והאצטדיונים מלאים, צבעוניים וגועשים. בנימה אישית אני יכול להגיד, שאני נהנה מאוד מהמונדיאל הראשון שלי, ששוב מוכיח שכדורגל גדול מכל פוליטיקה. השיחות על כדורגל עם אוהדים איראנים ומרוקאים שבשום סיטואציה 'נורמלית' לא הייתה יכולה לקרות, הצפייה המשותפת במשחקים עם אוהדים מצרים ורוסים ובכלל האווירה הנפלאה בכל עיר ובכל פינה, נותנת תקווה לעתיד טוב יותר. ועוד דבר לא פחות חשוב – עדיין לא חזינו במשחק ללא שערים. רק שימשיך ככה.

מתחילים @kannpic.twitter.com/81vcWkWVLY

— ori uzan (@OriUzan) June 20, 2018

האדום של מרוקו מתערבב באדום של פורטוגל…יש חשמל באוויר מחוץ ללוז'ניקי @kannpic.twitter.com/FYiCFiCIhW

— ori uzan (@OriUzan) June 20, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי