סלפי עם סלבה: דרום אמריקה עוד תחזור למפה

סלבה ברזילאי
סלבה ברזילאי | מסך

סלבה ברזילאי הגיע לפטר (סנט פטרסבורג), הסתנוור מבחורות יפות (אין לו סיכוי), אוספי אמנות (וגם גילה איפה הצאר מגלגל) ו-וודקה שמזגה לו אירנה. עכשיו הוא רק מתפלל שגם ברזיל תגיע לטורניר

(גודל טקסט)

אנחנו בפטר. ככה קוראים לעיר הכל כך גדולה, המאורגנת, המחייכת, התרבותית, מלאת הקסם, הנקייה ומקבלת האורחים. איזה הבדל גדול מרוסטוב. אם רוסטוב היא הדלת של הקווקז, כאן בפטר, כן אנחנו חברים, מותר להגיד ככה, מדובר בדלתות לאסיה. קרוב מאד לסין ומונגוליה, ולמה אנחנו מספרים את זה? כי קודם כל, בעיר יש 61 אחוז נשים ו-39 אחוז גברים. ואיך רואים את זה? קודם כל בוויקיפדיה, אבל אתה מאמת את זה ברחובות.

חברים יקרים, לא ראיתם יפות כל כך הרבה זמן חוץ מפרננדה וג'יזל. השילוב הזה מדהים. גבוהות עם תווי פנים חצי מונגולים ועיניים כחולות מבריקות, עם שיזוף כמו של האישה של פרנץ בקנבאוור. איך היא כל הזמן שזופה? זה מדהים. אבל לא רק זה, החבר'ה פה – כולם אבל כולם – משחקים בהרצל אמר. הרצל אמר לרקוד -רוקדים, הרצל אמר לשתות -שותים, הרצל אמר ליהנות – נהנים. עוד לא ראיתי בסנט פטרסבורג בניינים מוזנחים. מי שלא הספיק לצבוע עכשיו מכוסה, אבל בעוד שבוע גם הוא יהיה נקי ויפה.

חברים יקרים, ברישניקוב נולד כאן, 250 תיאטראות, בתי ספר לאמנות, משחק וריקוד, 48 אחוז מהאוכלוסייה בעלת תואר ראשון. ואנחנו מדברים על אוכלוסייה של עשרה מליון איש. אוניברסיטאות של רפואה, ימאות, אווירונאוטיקה ורפואה כולם פה. בקיצור חברים, גם יפות גם אופות וגם חכמות. בעיה גדולה יש לי כי אני כבר נשוי 40 שנה, והגובה שלי 1.68 מטר. משמע אין לי סיכוי.


61 אחוז נשים ו-39 אחוז גברים. סלבה עושה את רוסיה 

הארמיטאז' מכיל את אחד האוספים הגדולים בעולם לאמנות, ציורים של אל גרקו, קרבאגיו ודה וינצ'י, אולמות כל כך גבוהים שהצאר ריכז בו אוצרות מכל קצוות תבל. במרכז הארמיטאז' נמצא כיסא אדום מלכותי עם ארון קטן בצד, כנראה שם הוא היה מגלגל לו. כאן רק לצאר מותר. יש תמורה בעד האגרה. למדתי את זה מהילד שעשה בזה תואר בשיקגו.

בפטר אוהבים ומעריכים מאוד את נבחרת ברזיליה. במסעדה בה ישבנו היה אירוע משפחתי מקומי. חולצת ברזיל שלבשתי וקריאותי – 'ברזיל זיל זיל, שאנחנו אומרים בשידורנו', נתנו לי את הזכות לשתות מהוודקה המשפחתית. אלכסיי לא נתן לכוס שלי להתרוקן. גם אירנה, אמו, איתה רקדתי טנגו רוסי הביאה לי מהמטעמים שהיא הכינה בבית. כאן אפשר להביא סנדוויץ' למסעדה.

היום לא כל כך נספר על כדורגל, בגלל שדרום אמריקה לא כל כך על המפה, כמו שאמר חבר שלנו אריק. כל דוברי הספרדית: קולומביה, קוסטה ריקה, פרו, ארגנטינה, ספרד ואפילו הפורטוגזית של ברזיל, לא הבריקו בסיבוב הראשון, מזל שאורוגוואי ומקסיקו מצילות את הלטיניות בסיבוב הזה. אבל בוא נגיד שהטוב עוד לפנינו. נתפלל. נדליק נרות. מהצד שלנו נעשה הכל. את היתר ניתן לילדים לעשות על הדשא. שיחזרו למפה. דרום אמריקה על המפה.


"נתפלל. נדליק נרות. מהצד שלנו נעשה הכל"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי