השחקנים דרשו מחורחה סמפאולי להתפטר

ליאו מסי
ליאו מסי | האתר הרשמי

סוער בארגנטינה: שחקני הנבחרת נפגשו עם המאמן, ביקשו ממנו לעזוב והציעו שבורצ'אגה יעמוד על הקווים מול ניגריה. ורסאליקו: "בכו כמו בחורות". עיתונאי: "הוא לעולם לא יהיה דייגו מראדונה". וגם: מסי יפרוש?

(גודל טקסט)
אחרי התבוסה הצורבת 3:0 לקרואטיה שעלולה לעלות למסי וחבריו בהדחה מוקדמת מהמונדיאל, הרוחות בארגנטינה סוערות והאדומה עלולה לרעוד בקרוב. על פי הדיווחים, שחקני הנבחרת התאגדו, דרשו את פיטוריו של המאמן חורחה סמאפולי באופן מיידי והציעו שחורחה בורצ'אגה, המנהל הטכני, יעמוד על הקווים במשחק הקריטי מול ניגריה.


לפי "TN" הארגנטינאי, השחקנים נפגשו עם סמפאולי וביקשו ממנו להתפטר ולהשאיר את התפקיד לכוכב העבר שזכה עם מראדונה במונדיאל ב-1986. המאמן, על פי הדיווחים, סרב בשלב הזה לדרישתם וכעת ההתאחדות נמצאת בבעיה לא פשוטה מאחר ולסמפאולי יש חוזה לחמש שנים ואם הוא יפוטר הוא יקבל פיצויים בגובה של 20 מיליון דולר.



ליאו מסי עזב את האצטדיון בלי לומר מילה והשתיקה היתה רועמת. נשיא ההתאחדות קלאודיו טאפיה ליווה אותו למיקס זון כדי שהעיתונאים לא יטרידו אותו בדרך החוצה. הבוס נראה רציני, מדוכא ומסי, שהיה צמוד אליו כאמור, לא פחות ממנו. בארגנטינה מדווחים שהנבחרת צפויה לשנות את פניה אחרי המונדיאל ומי שאמורים להודיע על פרישה בין היתר הם מסי, היגוואין, באנגה ודי מריה.


קון אגוארו, שהוחלף במהלך המחצית שנייה, זעם על סמפאולי שאמר שהשחקנים לא הצליחו להסתגל לשיטה. "תנו לו להגיד מה שהוא רוצה", אמר חלוץ מנצ'סטר סיטי לכתבים. "אני עצוב וכועס. יש לנו עדיין צ'אנס קטן, אבל אנחנו לא תלויים בעצמנו יותר". חאבייר מסצ'ראנו סיכם: "אין לנו ברירה אלא לבלוע את הגלולה המרה, אבל יש לנו עוד סיכוי לעלות לשמינית הגמר וננסה לשמור אופטימיות זהירה. אנחנו לא תלויים בעצמנו, כך שנצטרך להתפלל לתוצאה שתשאיר לנו סיכוי במשחק מול ניגריה. הטעות של קבאז'רו? אין צוריך להיות אכזריים. זה יכול לקרות לכל שוער".



יסיים את הטורניר על הקווים? סמאפולי (Getty)


אלן שירר, כוכב נבחרת אנגליה לשעבר, כתב בסיום המשחק: "ארגנטינה נבחרת שבורה ומבישה. שלישיית הקישור של קרואטיה היתה מדהימה והיא שלטה במגרש לחלוטין. אי אפשר לצפות מהם ליותר". שחקן קרואטיה, שימה ורסאליקו, עקץ: "עברתי ליד חדר ההלבשה שלהם ושמעתי את כל השחקנים בוכים כמו בחורות. הם נפלו במשך המשחק כל הזמן לקרקע ובכו על כל עבירה". אלברו ארבלואה, אקס ריאל מדריד, עקץ גם הוא את הפרעוש: "מודריץ' הוא מספר 10 הטוב בעולם. היה למסי לילה שהוא צריך לשכוח ממנו, ארגנטינה על הקרשים".

 


"מסי היה מנותק מהמשחק, גם הוא אשם", נכתב ב"מארקה". "ככל שעברו הדקות הדמות הגדולה שלו הלכה וקטנה. מתברר שהוא לא יכול לנצח לבדו". העיתון בחר בלוקה מודריץ' למצטיין: "נתן הצגה גדולה והוכיח שהוא אחד השחקנים הטובים בעולם". מרטין ליברמן, עיתונאי מוכר בארגנטינה, תקף את מסי: "זה היה המשחק הכי גרוע שלו בארגנטינה. נבחרות כמו אנגליה, בלגיה ופורטוגל נעזרו בכוכבים שהופיעו לטורניר בניגוד אליו. הוא מתוסכל, מסתכל כל הזמן למטה, הראש באדמה, הוא לעולם לא יהיה יותר גדול מדייגו מראדונה".



סופג אש מכל הכיוונים. מסי (Gettyimages)


העיתון "אולה" כתב ש"התחרש אסון. מסי לא הופיע, ארגנטינה לא שיחקה כמו נבחרת וקבאז'רו ביצע טעות שהרגה את המשחק". בכותרת נוספת נכתב: "לילות של ייאוש. ארגנטינה התרסקה לרסיסים אחרי הטעות של קבאז'רו". העיתון הסביר: "כשקרואטיה תקפה ארגנטינה סבלה. מסי אולי ניסה, אבל בסופו של יום היכולת שלו הייתה ברמה של הטעות של קבאז'רו. מודריץ' נעץ בנו שיניים. אף אחד בקרואטיה לא האמין שהמתנה שבהם יקבלו תהיה כל כך גדולה".


כצפוי, ההשוואות בין רונאלדו למסי רק התעצמו אחרי תצוגת הנפל של הפרעוש. CR7 מוליך את טבלת הכובשים של הטורניר עם ארבע שערים, השיג כבר ארבע נקודות עם פורטוגל ונבחר פעמיים לשחקן המצטיין. מסי החמיץ פנדל ובעט 12 פעמים לשער בלי לכבוש – יותר מכל שחקן אחר במונדיאל. "מארקה" הספרדי בחר באופן חריג לא להעניק למסי ולקבאז'רו ציון בעוד אגוארו קיבל כוכב אחד בלבד. העיתון כתב: "סמפאולי התעקש לשים בשער את קבאז'רו למרות שכולם אמרו לו לא לעשות את זה. עכשיו הוא יספוג את כל האש". 


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי