צפו בתקציר: 0:2 גדול לניגריה על איסלנד, צמד למוסא

שחקני נבחרת ניגריה חוגגים
שחקני נבחרת ניגריה חוגגים | AFP

הניגרים עלו בטירוף למחצית השנייה. החלוץ שלח כדור אדיר לרשת (49) והוסיף עוד שער נהדר (75). גילפי סיגורדסון החמיץ פנדל (82). הניגרים סיבכו את הבית לקראת משחקם המכריע מול ארגנטינה

(גודל טקסט)
בית ד' מסתמן בתור הבית המסקרן ביותר במונדיאל הזה. אחרי שארגנטינה סיימה בתיקו עם איסלנד והפסידה לקרואטיה, שבעצמה הבטיחה עלייה עם שני ניצחונות, באה ניגריה וסיבכה את הטבלה עם 0:2 על איסלנד הערב (שישי).


המחצית הראשונה היתה משמימה עבור שתי הנבחרות, אבל בשנייה רק הניגרים ידעו להתעורר. אחרי שלא בעטו לשער בכלל ב-45 הדקות הראשונות, הם מצאו את המסגרת כבר תוך 18 דקות מפתיחה המחצית. ארבע דקות אחר כך זה גם השתלם להם, כשאחמד מוסא סיים מתפרצת נהדרת עם שער אדיר לזכות נבחרתו. זה הפך אותו למלך שערי ניגריה במונדיאל עם שלושה שערים, אבל הוא לא עצר שם. בדקה ה-75 הוא עבר בקלות את הגנת איסלנד הרדומה וכבש את השני. הנבחרת האיסלנדית, שרק לפני כמה ימים היממה את ארגנטינה, היתה חסרת מענה. לקראת הסיום הם אפילו החמיצו פנדל שניתן להם בזכות ה-VAR, וכעת נראה שהם יזדקקו לנס על מנת לעלות.


אז מה בעצם צריך לקרות בבית הזה? קרואטיה, כמובן, עלתה. כרגע היא בראש הבית עם 6 נקודות, ניגריה אחריה עם 3 נקודות, איסלנד שלישית עם נקודה אחת והפרש שערים של 3:1 וארגנטינה אחרונה עם נקודה והפרש 4:1. במחזור הבא ארגנטינה פוגשת את ניגריה, והיא חייבת לנצח ולקוות שאיסלנד לא תנצח את קרואטיה. ניצחונות של שתי הקבוצות – וזה יוכרע בהפרש שערים כאשר כאמור, כרגע לאיסלנד יתרון של שער בודד. הפרט החשוב הוא שרק ניצחון של איסלנד יכול להעלות אותה לשלב הבא, ובמקרה כזה ארגנטינה תהיה חייבת לנצח בהפרש גדול יותר. בינתיים, גם לניגריה יש על מה להילחם. אם איסלנד לא תנצח את קרואטיה, תיקו מול ארגנטינה יספיק לה. וכמובן, כל המשחקים ייערכו באותה שעה. יש למה לצפות.


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >



אוהדי איסלנד צובעים את היציעים (gettyimages)


הרכבים
ניגריה: פרנסיס אוזוהו; בריאן אידוו (טיירון אבוהי, 46), וויליאם טרוסט-אקונג, לאון באלוגון, קנת' אומרו, ווילפריד אנדידי, אוקנקארו אטבו, ג'ון אובי מיקל, ויקטור מוזס, קלצ'י איהנאצ'ו, אחמד מוסא. 


איסלנד: האנס האלדורסון, בירקיר סאברסון, קארי ארנסון, רגנאר סיגורדסון (סבריר אינגי אינגסון, 65), הורדור מגנוסון, ארון גונארסון, גילפי סיגורדסון, יון דאדי בדבארסון (ביורן סיגורדסון, 71), רוריק גיסלאסון, בירקיר ביארנסון, אלפרד פינבוגאסון.



הקהל האיסלנדי מעודד בלי הפסקה (gettyimages)


מהלך המשחק
דקה 3: הזדמנות  לאיסלנד, גילפי סיגורדסון שלח בעיטה חופשית מ-18 מטרים למסגרת, אוזוהו התעופף נהדר והדף לקרן.


דקה 16: בריאן אידוו שלח כדור טוב משמאל, אחמד מוסא היה בדרך אליו אך רגנאר סיגורדסון הקדים אותו והרחיק.



אומרו מול גיסאלסון. מחפשים את הכדור (gettyimages)


דקה 34: הניגרים הרחיקו לא טוב והכדור הגיע אל בירקיר ביארנסון, שבעט חזק מהאוויר, מזווית קשה, מעל המשקוף. 


דקה 49, 0:1 לניגריה: אחמד מוסא קיבל כדור ממוזס במרכז הרחבה, ומשמונה מטרים שלח כדור אדיר מהאוויר לרשת. שער ענק. 



השוער הניגרי אוזוהו, חוגג את שער היתרון של מוסא (gettyimages) 


דקה 57: אחרי מחצית ראשונה רדומה, ניגריה נראית טוב מאז הדקה ה-46. ווילפרד אנדידי שלח כדור אדיר מ-18 מטרים לשער, האלדורסון זינק ורשם הצלה נהדרת.


דקה 74: כמעט שער שני לניגריה ולמוסא. החלוץ שלח כדור מסובב נהדר מסף הרחבה היישר למשקוף השער האיסלנדי. מוזס עט על הכדור החוזר ושלח אותו החוצה.



אומרו ואוזוהו חוגגים צמד של מוסא (gettyimages)


דקה 75, 0:2 לניגריה: אחמד מוסא בפריצה סוחפת לרחבה, שלח את הכדור לרשת והקפיץ את אוהדי קבוצתו ביציעים.


דקה 82: אבוהי ביצע עבירה ברחבה, השופט היסס תחילה והחליט לגשת אל מסך הווידאו ממנו שב עם החלטה: פנדל לאיסלנד. גילפי סיגורדסון ניגש אל הנקודה הלבנה ובעט מעל המשקוף והחוצה. 



האיסלנדים אחרי החמצת הפנדל (gettyimages) 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי