גרמניה רועדת: התקשורת קוראת ללב להתפטר, אוזיל התעמת עם אוהדים

נבחרת גרמניה
נבחרת גרמניה | Gettyimages

אלופת העולם סיימה את הבית במקום האחרון והודחה בבושת פנים, ברחבי העולם זעקו על מצבה של המאנשפט ורק בברזיל החלה חגיגה. המאמן עשוי להודיע היום על עתידו, השחקנים התנצלו, לפחות לציטוט הם בעד השארת לב

(גודל טקסט)
גרמניה בהלם מוחלט אחרי ההדחה מגביע העולם בעקבות ההפסד 2:0 לדרום קוריאה והעובדה שסיימה אחרונה בבית המוקדם. יואכים לב הבטיח תשובה היום האם הוא ימשיך בתפקידו, זאת על אף שרק לאחרונה האריך את חוזהו עד מונדיאל 2022 בקטאר: "אני צריך לישון על זה בלילה", אמר כשנשאל אם יעזוב.


ככל הנראה, אם לא יתפטר הוא ימשיך בתפקידו מכיוון שבהתאחדות החליטו לתת לו גב. יש הרגשה שלב לא ימשיך, אבל נצטרך לחכות ולשמוע ממנו. היום מטוס הנבחרת הגרמנית ינחת בפרנקפורט והנבחרת צפויה לקבלת פנים לא קלה. "בילד" קרא במאמר מערכת להחליף את לב: "לפני ארבע שנים הכותרת שלנו הייתה 'ללא מילים' אחרי הזכייה במונדיאל וכעת הכותרת דומה אחרי ההדחה המבישה. לב עשה מלא טעויות – זלזל בפרשת ארדואן, לא לקח את לירוי סאנה. נגמר עידן בכדורגל הגרמני. האם זה כולל גם את יוגי לב? השאלה האם לב מתאים לקחת את הנבחרת עד למונדיאל הבא".


גם ב"קיקר" נכתב שאי אפשר לתאר את המשכת העבודה של לב בנבחרת: "צריך לבדוק הכל, כולל את עמדת המאמן". כרגע לא ברור מי יחליף את לב, אבל אם הוא יעזוב ההתאחדות תנסה להחתים את אחד המאמנים הבכירים, כששמותיהם של יורגן קלופ ותומאס טוכל כבר עלו, על אף העובדה שהשניים מאמנים את ליברפול ופאריס סן ז'רמן בהתאמה ונמצאים תחת חוזה.

Bild cover from 4 years ago and tomorrow: No words!

Same headline but different circumstances pic.twitter.com/wjKOjLKa7G

— Bayern & Germany (@iMiaSanMia) June 27, 2018

כבר אתמול התעמתו אוהדים גרמנים עם מסוט אוזיל. בסיום המשחק הוא זרק את חולצתו ליציע בכעס ולאחר מכן התעמת עם אוהדים כשמאמן השוערים אנדי קופקה ואחד השומרים של הנבחרת נאלצו להפריד ביניהם. לפי ה"בילד" שפת הגוף של אוזיל הראתה שהאוהדים העליבו אותו בדרכו לחדר ההלבשה. כנראה שהדבר היה קשור לתמונה המפורסמת שלו ושל אילקאי גונדואן עם ראש ממשלת טורקיה רג'יפ ארדואן – דבר שגרם לזעם נגד השניים בחלקים רבים בגרמניה.


התקשורת הגרמנית קיבלה בהלם מוחלט את ההדחה. "ספורט1" הגרמני כתב בכותרת: "למבוכה הזאת צריכות להיות השלכות". האתר כתב כי ההדחה בשלב המוקדם מהמקום האחרון זעזעה את גרמניה והנבחרת צריכה התחלה מחודשת, אבל החלטה להתחיל את העידן החדש ללא יואכים לב חסרת הגיון. פרשן האתר כתב: "המשחק ייכנס להיסטוריה כ'ביזיון של קאזאן'. בפעם הראשונה גרמניה מודחת כאלופת העולם משלב הבתים ועוד מהמקום האחרון, למעט גרמניה הנאצית ב-1938. זו נקודת תפנית בהיסטוריה של הנבחרת. המדינה ראויה להסברים ברורים מלב ומההתאחדות הגרמנית. הנבחרת ביישה אותנו עד לעצמות עם סגל שהיה אמור להיות הטוב בעולם".



"גרמניה ראויה להסברים" (AFP)


בספורט1 הגרמני דובר על "פרשת ארדואן גייט" שנוהלה בשלומיאליות על ידי נשיא ההתאחדות ריינארט גרינדל ומנהל הנבחרת אוליבר בירהוף. עוד האשמה היא שהשחקנים היו בטוחים במקומם בנבחרת ולב נכשל להכניס בהם מרץ מחודש. "זלזלנו בכך שגרמניה לא ניצחה נבחרות חזקות כמו אנגליה, צרפת, ספרד וברזיל". ביקורת נוסף היא שסנדרו ואגנר חלוץ באיירן ונילס פטרסון חלוץ פרייבורג לא זומנו.


"בילד" מנה שבע סיבות מדוע גרמניה נראתה כל כך גרוע. סיבה ראשונה: היא נעדרה את התשוקה והרצון כמו במונדיאל הקודם. מסוט אוזיל, תומאס מולר וסמי חדירה שוב לא הציגו את יכולתם. סיבה שנייה: יואכים לב נכשל בבחירת הסגל. הוא השאיר בחוץ את לירוי סאנה וזו הייתה טעות דרמטית. סיבה שלישית: היכולת של הנבחרת במשחקי ההכנה הייתה חלשה ואף אחד לא הבין שאסון מתקרב. סיבה רביעית: חוץ מטוני קרוס ומנואל נוייר, לא נותרו יותר לגרמניה שחקנים ברמה עולמית. סיבה חמישית: לא היה מנהיג לנבחרת. אחד כמו פיליפ לאם במונדיאל 2014. גם לא מנהיגים כמו לוקאס פודולסקי ובסטיאן שוויינשטייגר. סיבה שישית: הכדורגל הגרמני לא משיג הישגים בגביעי אירופה. סיבה שביעית: ההדחה הייתה צודקת!



תומאס מולר על רגע החגיגה הקוריאנית. שוב לא הופיע (Gettyimages)


ב"בילד" זעקו: "בחוץ, אבל בחיים לא חלמנו שזה יהיה בצורה כזאת. מהמקום האחרון בשלב הבתים". כך נפתחה הכתבה של העיתון אחרי המשחק: "יום רביעי, 20:41 זמן מקומי. האוטובוס הכחול של גרמניה עוזב את האצטדיון אחרי הבושה הכי גדולה בהיסטוריה של הכדורגל הגרמני. הנבחרת עומדת בפני עתיד לחלוטין לא ברור. השאלה הגדולה האם לב יתפטר. רק אתמול אמר יו"ר ההתאחדות הגרמנית שהוא יישאר עד קטאר 2022, ללא קשר לתוצאה שתשיג גרמניה במונדיאל כי הוא המאמן הכי טוב להקים את הנבחרת מחדש. הנבחרת המריאה למוסקבה והיום בצהריים תנחת בפרנקפורט. זה המטוס שהיה אמור לקחת את הנבחרת הביתה ב-16 ביולי בלבד". העיתון דיווח שההתאחדות תפסיד לפי החישובים 1.7 מיליון יורו.


ה"בילד" כתב שאפילו הציונים לא יכולים להביע את המבוכה הגדולה. העיתון החליט לא לתת ציונים לשחקנים בגלל ההדחה. החלטה חסרת תקדים מבחינתם. לב רמז ל-ZDF שייתכן ויילך: "אני הראשון בעולם ששואל את עצמו מה לא הלך כשורה. אני צריך לישון על זה לילה אחד. אני מאוד מתוסכל. מוקדם מדי לומר אם אשאר מאמן. התסכול שלי כל כך עמוק. לא חזיתי את זה. הייתי אופטימי, אני זקוק עכשיו לכמה שעות".


לעומתו מנהל הנבחרת אוליבר בירהוף קרא ללב להישאר: "הוא חתם על הארכת חוזה לא מכבר. הוא חשב על כך הרבה זמן. אנחנו צריכים לנתח מה הלך רע, אבל מצפה שיישאר בתפקיד". על המצב בחדר ההלבשה אמר: "אף אחד לא דיבר. האכזבה הייתה עצומה. חשבנו שהמשחק נגד שבדיה ישפיע לטובה וזה לא קרה".



טוני קרוס. הניצחון הדרמטי על שבדיה לא עשה את שלו (AFP)


התקשורת העולמית הגיבה בהלם מוחלט. באוסטריה השכנה כתב "קורייר": "סיום היסטורי של גרמניה בגביע העולמי. אחרונה בבית". "קרונן צייטונג": "אף אחד לא ציפה לזה". בהולנד כתב "פוטבול אינטרנשיונל": "מבוכה לגרמניה, יום מרגש לדרום קוריאה". "דה אלחראף: "הכל נגמר. קללת אלופת העולם השיגה גם את הגרמנים". בספרד "מארקה" כתב "הדחה היסטורית של גרמניה מהמונדיאל. הנס של טוני קרוס משבדיה לא עבד כי נסים לא מחזיקים מעמד". "אל פאיס" הזכיר שזו פעם שלישית שאלופת העולם המכהנת מודחת. "אולה" הרגנטיני: "עידן שהחל ב-2006 הגיע לסיומו. ההפתעה הראשונה הגדולה במונדיאל". ה"סאן" האנגלי: "לא, לא, לא. אלופת העולם עפה אחרי ההפסד הכי שחור בטורניר. אף אוהד אנגלי לא יפספס את זה". בברזיל התפוצצו מצחוק מההדחה וזה מה שהיה לרשת "פוקס ניוז" הברזילאי לצייץ בנושא:

AHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

— FOX Sports Brasil (@FoxSportsBrasil) 27 ביוני 2018




באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן > 


מנואל נוייר אמר: "רק אנחנו השחקנים צריכים לענות על מה שקרה. צריכים לנתח מה קרה בקור רוח. גרמניה לא הייתה נבחרת שחששו לשחק נגדה ולא כיבדו אותה. הנבחרות חיכו לטעויות שלנו". סמי חדירה: "אחד הרגעים הקשים עבורי ועבור הנבחרת כולה. אני הראשון שלוקח אחריות למה שקרה".



יוזואה קימיש: "לא היינו אמיצים מספיק. לא היה לנו אפילו משחק אחד טוב במונדיאל. מקווה שלב לא יתפטר". יוליאן דרקסלר: "מצב הרוח הוא אפס. לא היה אכפת לי שלא שיחקתי, כי לא הצלחנו להעפיל לשמינית וזה הכי מכאיב. לב המאמן הכי מתאים לנו". מאריו גומס: "כמה שזה מכאיב זה הגיע לנו". 

sorry …

— Mats Hummels (@matshummels) 27 ביוני 2018


הבלם ג'רום בואטנג כתב באינסטגרם: "איזה אסון…מונדיאל 2018 לא היה כפי שציפינו. אני עוד כועס ומאוכזב באותו הזמן ומרגיש עצוב עבור כל האוהדים שלנו באצטדיון ובבית מול המסכים. לא באמת הגענו לטורניר. לפני ארבע שנים היינו על גג העולם והיום אנחנו בתחתית. אלו החיים, כל מה שאני יכול זה להודות לאוהדים שתמיד תמכו בנו ולנתח מה לא עבד – כפי שתמיד עשינו. מבטיח שנחזור חזקים יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי