אינייסטה: פיטורי לופטגי? בנסיבות אחרות לא היינו פה

אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה | AFP

אינייסטה התראיין לרדיו "מארקה" והתייחס למצבה של ספרד: "התלכדנו כדי לזכות במונדיאל". בנוסף דחה את הביקורות על גילו: "מאז גיל 30 אומרים לי שאני זקן". קרבחאל: "היירו מאמן מצוין ואנחנו איתו עד המוות"

(גודל טקסט)
לפני המפגש בין ספרד לרוסיה בשמינית גמר המונדיאל ביום ראשון הקרוב (17:00), התראיין קשר "לה רוחה" הוותיק אנדרס אינייסטה לרדיו "מארקה" על המצב בנבחרת ומגוון נושאים. בין השאר התייחס למשבר עם ז'ולן לופטגי ומינויו של פרננדו היירו ואמר: "זה היה מצב קשה לכולנו. אף אחד לא אהב מה שקרה, אבל מאז הנבחרת הגיבה יפה מאוד. בנסיבות אחרות אני חושב שלא היינו נמצאים כאן, אבל כולנו התלכדנו למשימה לזכות בגביע העולמי ולהמשיך לגרום לאוהדים שלנו אושר. זה הנחה אותנו מעל לכל דבר".


אם היירו צריך להמשיך לאמן את נבחרת ספרד: "זה תלוי במה שיחליטו בהתאחדות ובמו"מ. אני מאחל לו רק שימשיך עד לסיום הטורניר וכולנו נהיה מאושרים. הייתי מייעץ לו להמשיך אחרי זה כי זה לא קל לקחת את האתגר הזה במצב שהוא לקח".


הביקורת על היכולת של ספרד: "אנחנו אולי חושבים אחרת, אבל אנחנו יודעים שלכל אחד יש זכות לדעה שלו. שחקני כדורגל לא זקוקים בדרך כלל למישהו שיגיד להם אם הם שיחקו רע או טוב. לכולנו יש ביקורת עצמית. אנחנו לא תמיד חיים את מה שמתרחש. אנחנו יודעים הכל, שמים דברים בצד. אנחנו יודעים שלא הצגנו במשחקים את ההרגשה הכי טובה, אבל עובדים על זה".


העובדה שספרד קיבלה את הצד הקל יותר של העץ במונדיאל ושאם תעלה לרבע הגמר, תפגוש את קרואטיה או דנמרק: "בתיאוריה אין לנו נבחרות חזקות בדרך, אבל אנחנו חושבים רק על רוסיה".



אינייסטה. לא מתרגש מדעות של אחרים (Gettyimages)


הביקורת על כך שהוא מבוגר מדי: "זה לא מזיז לי. מגיל 30 אני רגיל שאומרים שאני כבר זקן".


הדור החדש של השחקנים בספרד: "אני רואה דור מצוין. שחקנים שממלאים תפקידים חשובים בקבוצות שלהם ויוכלו להמשיך לגרום לכולם להנות בנבחרת. אנחנו הצבנו רף מאוד גבוה בנבחרת בשנים האחרונות ולכן בכל משחק שקצת לא הולך מתייחסים לזה כאילו הפסדנו את גביע העולם, אבל לדעתי ספרד תצליח עוד הרבה שנים עם הדור החדש של השחקנים".


הכישרון של איסקו: "כיף לשחק עם שחקנים כמו איסקו. זה עושה הכל קל יותר. אני מקווה שהיכולת שלו רק תשתפר והוא יישאר שחקן חשוב מאוד עבורנו".



"כיף לשחק עם שחקנים כמו איסקו. זה עושה הכל קל יותר" (Gettyimages)


טכנולוגיית ה-VAR: "כל דבר שמשפר את המשחק הוא חיובי. המשחקים הרבה יותר הוגנים ויש מצבים שהטכנולוגיה הזאת עוזרת לפתור בוודאות. יחד עם זאת, יש דברים שחומקים גם מה-VAR ובסופו של דבר השופט הוא הקובע".


בנוסף, מגן הנבחרת דני קרבחאל שהחמיץ את פתיחת המונדיאל בעקבות פציעה זכר לגמר ליגת האלופות עם ריאל מדריד, אפשר לחברו לקבוצה ולנבחרת נאצ'ו לשחק בעמדת המגן ב-3:3 מול פורטוגל, אך בשני המשחקים האחרונים הוא כבר בהרכב של פרננדו היירו והיום הוא התייצב למסיבת העיתונאים של נבחרתו. "היירו יותר ממסוגל וראוי להוביל אותנו", אמר בתחילת מסיבת העיתונאים על מאמנו הזמני בעקבות פיטורי לופטגי, "אנחנו מתקדמים מיום ליום ומבינים אותו היטב. הוא מאמן מצוין ואנחנו איתו עד המוות".

ההפתעות במונדיאל עד כה: "עלינו לתת קצת יותר בכל משחק, כי זה ברור שאין משחקים קלים. היה לנו בית קשה והצלחנו לסיים במקום הראשון. כבר היה נראה שנפסיד, אבל אנחנו לא נוותר באף משחק עד לסיום. קשה לשחק מול נבחרות שמגוננות, אבל מהשמינית כל משחק הוא על חיים או מוות ואני מקווה שנהיה ברבע הגמר".



קרבחאל. יודע שיש על מה לעבוד (AFP)

 

הביקורות על היכולת: "כבר שנתיים שאנחנו סופגים ביקורות, אבל לא הפסדנו משחק כבר שנתיים, סיימנו את הבית במקום הראשון וזה נכון שיכולנו לשחק טוב יותר, אבל אם המדינה מפקפקת בנו אז זה לא עושה לנו טוב".

על היריבה הבאה: "אם מנתחים את המשחקים שלנו, היינו טובים מול פורטוגל שזו יריבה שמשחקת פתוח וניצלה טעויות שלנו בהגנה כדי לכבוש. אם נתקן את השגיאות שלנו, נקל על עצמנו. זה יהיה משחק קשה, מול נבחרת שמדינה שלמה עומדת מאחוריה. עלינו לנצל את החולשות שלה ולהיות חזקים".

הדחתה של גרמניה: "היה עליהם לחץ גדול לנצח את המשחק והם לא הצליחו לעשות זאת מול דרום קוריאה. במונדיאל תמיד יש הפתעות, זה מייצג את הכדורגל של ימינו – אתה יכול לתת את הכל ועדיין לא תנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי