"מסי ורונאלדו עפו ביחד, זה אחד הימים העצובים בתולדות הכדורגל העולמי"

ליאו מסי עם כריסטיאנו רונאלדו
ליאו מסי עם כריסטינאו רונאלדו | AFP

העולם נדהם לאחר ההפסד של פורטוגל 2:1 לאורוגוואי, שקבע ששני הכוכבים הגדולים ביותר ילכו הביתה כבר בשמינית הגמר: "כנראה המונדיאל האחרון של שניהם". רונאלדו עצמו אמר: "לא הזמן לדבר על העתיד שלי"

(גודל טקסט)
ההדחה של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו באותו יום די מדהימה מבחינת הטיימינג שלה. שני הכוכבים שהתמודדו שנים זה מול זה על התואר "השחקן הכי טוב בעולם" הלכו מהמונדיאל הביתה ביחד. פורטוגל, שזכתה ביורו ב-2016, לא הצליחה אתמול (שבת) לעצור את אדינסון קבאני הנפלא ולואיס סוארס והודחה על ידי אורוגוואי 2:1. העתיד של רונאלדו בנבחרת לא ברור כעת, כמו העתיד של ליאו מסי. ריקרדו קווארסמה ופפה, לעומת זאת, עשויים להודיע על פרישה.


השערים של עיתוני פורטוגל נראו עצובים מאוד הבוקר. "האלוף בחוץ" היתה הכותרת של "רקורד", שהראה בתמונה את כריסטיאנו רונאלדו מחזיק את אדינסון קבאני הפצוע שירד מהמגרש. העיתון "אה בולה" יצא בכותרת: "החלום ושברו". בפורטוגל היתה ביקורת על בחירה של כמה שחקנים כמו אדריאן סילבה להרכב, וגם כלפי הצעירים שלא הופיעו למשחק כמו גונסלו גדש וז'לסון מרטינז. בעיתון "או ז'וגו" הפורטוגלי נכתב על "סיומו של חלום", והוסיפו ששתי טעויות בהגנה הספיקו להפסיד לסלסטה. רונאלדו קיבל בעיתון רק ציון 4. ריקרדו פריירה בהגנה ציון 3. "זה היה משחק בו בעטנו יותר לשער, החזקנו יותר בכדור, אבל לא הגענו למצבים נוחים לכבוש".


כריסטיאנו רונאלדו אמר בסיום: "זה לא הזמן לדבר על העתיד שלי בנבחרת. אנחנו חייבים לברך את אורוגוואי על ההעפלה לרבע הגמר. אני חושב ששיחקנו משחק טוב ואולי היה מגיע לנו יותר, אבל בכדורגל מי שכובש הוא גם המנצח והם כבשו שניים ואנחנו רק שער אחד. אנחנו עוזבים עם הראש למעלה. כקפטן הנבחרת אני יודע עד כמה קשה עבדנו ואנחנו צריכים להיות גאים בכך. אני בטוח שהנבחרת הזאת תמשיך לזכות בתארים ומשחקים. יש לנו נבחרת טובה עם שחקנים צעירים מוכשרים".


Portuguese Dailies#Portugal#selecao#por#WorldCup#ConquistaOSonhopic.twitter.com/Ha4ALHaFt3

— Portista (@FCPortoGlobal) 1 ביולי 2018


הכוכב הוסיף שהוא רוצה לברך את רוסיה על ארגון המונדיאל: "הוא היה פנטסטי בכל המובנים. האירגון, הביטחון, האווירה היתה מושלמת".


"מארקה" כתב שכוכב ריאל מדריד, שעשוי לעזוב גם את הקבוצה שלו ליובנטוס לפי פרסומים באיטליה, ריגש כאשר עזר על כר הדשא בסוצ'י לאדינסון קבאני הפצוע לרדת מכר הדשא. כאשר היה ברור שחלוץ פאריס סן ז'רמן לא יכול להמשיך יותר הוא התקשה ללכת. רונאלדו רץ לעברו ושם ידו על כתפו ועזר לו לרדת. ייתכן, מצד שני, שזו לא היתה ג'סטה אלא רונאלדו לא רצה שיבזבז זמן. אף פעם לא נדע בוודאות.


רונאלדו עוזר לקבאני לרדת מהמגרש (AFP)
רונאלדו עוזר לקבאני לרדת מהמגרש (AFP)


קשה לדעת אם רונאלדו ישחק במונדיאל הבא בקטאר 2022. הוא יהיה אז כבר בן 37. למרות יכולתו הפיזית המדהימה זו תהיה סנסציה אם יוכל בגיל הזה לשחק ברמה הכי גבוהה. אולי יוכל לעשות זאת כמו רוז'ה מילה הקמרוני, ששיחק בגיל 38 במונדיאל 1990 עם קמרון וגם הצטיין.


המאמן פרננדו סנטוס יישאר כנראה בתפקידו אלא אם יחליט לפרוש מרצונו. הוא אמר בסיום: "עשינו מספיק במשחק הזה כדי לא להפסיד. דיברתי עם השחקנים אחרי המשחק וכולם היו עצובים. אמרתי להם להרים את הראש כי הם עבדו קשה והגיעו כמעט עד קצה היכולת. חבל שהפסדנו מבעיטה אחת של אורוגוואי כל המחצית השנייה. היו לנו הזדמנויות, כמו זו של ברנרדו סילבה. רצינו להגיע עד לגמר וזו היתה המטרה שלנו". ז'ואאו מאריו אמר בסיום: "ניסינו הכל והיינו מאוחדים עד הסוף". ברנרדו סילבה אמר: "אנחנו מאוד מאוכזים, אבל ברכותי לאורוגוואי".


לואיס פיגו צייץ: "זה לא היה אפשרי להשיג את החלום, אבל תמיד אהיה גאה בנבחרת שלי".


Não foi possível conquistar o sonho mas obrigado por tudo o que fizeram!!! Sempre orgulhoso do meu país e da minha seleccao!! Sempre @portugalpic.twitter.com/aiYDRGyVYk

— Luís Figo (@LuisFigo) 30 ביוני 2018


גארי נוויל, שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר, אמר בטור הפרשנות שלו: "חבל שלא נראה יותר את מסי או רונאלדו במונדיאל הבא. אני מאמין שהם לא ישחקו בו. 30 ביוני 2018 יהיה אחד הימים העצובים בכדורגל העולמי", אמר ל-ITV.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי