צ'יצ'ה יצא להגנת ניימאר: זה חטא לכדרר בשליש האחרון?

ניימאר
ניימאר | AFP

מאמן נבחרת ברזיל שומר על הכוכב שלו אחרי התלונות על התנהגותו ב-0:2 על מקסיקו: "הוא אוהב דריבלים, מה רע בזה?". הפרשן ושוער העבר פטר שמייכל חושב אחרת: "הייתי מעדיף שלא ישחק". טיאגו סילבה ופאוליניו נפצעו

(גודל טקסט)
אם בשלב הבתים עוד דיברו על כך שברזיל לא מרשימה בלשון המעטה במונדיאל 2018 ברוסיה, אז הבוקר (רביעי) כבר כולם מדברים אחרת. ברזיל משתבחת ממשחק למשחק וכך גם ניימאר שכבש ובישל בניצחון 0:2 על מקסיקו. "גלובו אספורטה" כתב עם קריצה למקסיקו: "אריבה, ברזיל", והוסיף, "ניימאר החליט ולקח את ברזיל לרבע הגמר. מקסיקו לא כבשה אפילו שער נגד ברזיל בחמישה משחקים, ששיחקה מולה במונדיאל עם הפרש שערים 0:13. חולצה מספר 10 הייתה משמעותית כשניימאר כבש ובישל".


עוד נכתב: "ניימאר חגג על הכתפיים של פאוליניו את השער וזה היה נראה טבעי שהמנהיג חזר בזמן כדי להוביל את ברזיל לרבע הגמר במדבר של סמארה". העיתון גם עקץ את כריסטיאנו רונאלדו ומסי כשכתב: "שלא כמוהם, שהם לא הצליחו להשפיע על משחקי הנבחרות שלהם בשמינית הגמר, ניימאר הראה את היכולת הכי טובה שלו בטורניר עד כה".


אחרי שכבש אתמול את שערו ה-11 בעידן צ'יצ'ה, הוא עקף את גבריאל ז'סוס והפך לכובש השערים המצטיין תחת המאמן. לז'סוס יש עשרה שערים, אבל אף אחד לא נכבש במונדיאל. העיתון כתב שניימאר עוד לא הפסיד משחק בגביע העולמי אחרי שלא היה שותף בהפסד 7:1 לגרמניה בחצי גמר המונדיאל הקודם. לעומת מסי ורונאלדו ששיחקו ארבעה מונדיאלים, הוא שיחק רק שניים וכבש כבר שישה שערים – כמו מסי ואחד פחות מרונאלדו. הוא בישל גם שני שערים כמו רונאלדו לעומת חמישה של מסי, אבל כבש כל 102 דקות לעומת מסי כל 147 ורונאלדו 164.

OFFICIAL:

Brazil is now the team with most goals scored, most games won and most titles in World Cup history. pic.twitter.com/fDPK7oe9kK

— Seleção Brasileira (@BrazilStat) July 2, 2018

מאמן מקסיקו, חואן אוסוריו, מתח ביקורת קשה על ניימאר וטען שהמשחק שלו הוא בושה וחרפה. הוא מתח ביקורת על כך שניימאר לא נתן כבוד לנבחרת מקסיקו ועשה הצגה אחרי הדריכה של מיגל לאיון עליו במטרה להרחיק אותו. צ'יצ'ה יצא להגנת ניימאר: "כולם יכולים לראות מה קרה. ניימאר הלך עם הכדור והוא לא מתקל אף אחד, ואז הם מפילים אותו ודורכים עליו. השופטים התעלמו ממה שעשו לניימאר".


צ'יצ'ה הוסיף: "ניימאר לא שיחק כדורגל 3.5 חודשים. ברמות הכי גבוהות זה המון. אמרנו שאתלט וספורטאי צריכים 3-4 משחקים כדי להיכנס לעניינים. הוא כבר נכנס לעניינים הרבה לפני. ניימאר אוהב לעשות דריבלים. מה רע בזה? לפעמים הוא מעליב את היריבים כי הוא זריז מאוד, אך האם זה חטא לכדרר בשליש האחרון?". מי שלא אוהב את המשחק של ניימאר הוא פרשן הטלוויזיה הדנית פטר שמייכל שאמר: "זה מדהים שפיפ"א נותנת לשחקן כזה את התואר של השחקן המצטיין במשחק. איך אפשר לתת פרס לשחקן אחרי התנהגות כזאת שערורייתית. תבדקו ברשתות החברתיות ותראו כמה אנשים העולם כועסים עליו. הייתי מעדיף שהוא לא ישחק בגלל שהוא מרגיז את כולם".


 

Missão 4 de 7 cumprida! #GloboNaCopa

A post shared by GloboEsporte.com (@globoesportecom) on



אחרי המשחק טענו פאוליניו וטיאגו סילבה שהם מרגישים כאבים, אבל השניים מקווים להיות מוכנים למשחק ביום שישי נגד בלגיה. הם שיחקו את כל הדקות מאז תחילת המונדיאל, ובעוד פאוליניו התלונן על כאבי גב הבלם טען שחטף מכה בצלעות. טיאגו אמר: "קיבלתי מכה חזקה שמנעה ממני לשחק בחופשיות. אפילו להסתובב קצת לצד כואב לי. אני מאמין שעד שישי זה יעבור. יש לנו ארבעה ימים לקבל טיפולים כדי להציג עוד משחק גדול".  


פאוליניו סיפר שהחל כבר לקבל טיפולים בחדר ההלבשה. הוא הוחלף לפני הסיום על ידי פרננדיניו, שאמור להחליף את קאסמירו שייעדר נגד בלגיה עקב צבירת כרטיסים צהובים. זו מכה קשה לברזיל מכיוון שקאסמירו אחד השחקנים החשובים במערך של צ'יצ'ה. יש אפשרות גם שפרד יוכל לשחק, אבל הוא לא פתח עדיין משחק אחד בעידן של צ'יצ'ה ומתאושש מפציעה. בברזיל אומרים שהם לא ספגו עדיין שער במונדיאל ממשחק פתוח ושלושת השחקנים שאחראים יותר מכל למשחק ההגנתי הם טיאגו סילבה, מיראנדה וקאסמירו, רנאטו אאוגוסטו יכול להיות גם אופציה להרכב.

 

אחד האנשים שלא מצליחים במונדיאל הוא גבריאל ז'סוס שהבהיר: "זה לא קל לשחק עם חולצה מספר 9 של ברזיל, אבל אני מרוצה מההופעה שלי עד עכשיו. אם הייתי צריך להחליט מה אני מעדיף, תואר או שערים, הייתי בוחר בתואר". קוטיניו אמר אחרי המשחק: "בפעם שנייה בטורניר עשינו את ההתאמות הנדרשות כדי לפענח את המשחק של היריבים, הצלחנו לכפות את עצמנו עליהם ועכשיו אנחנו צריכים לחשוב על בלגיה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי