ז'ירו: הייתי מעדיף שהנרי היה מדריך אותנו ולא את בלגיה

אוליבייה ז'ירו
אוליבייה ז'ירו | Gettyimages

חלוץ נבחרת צרפת דיבר במסיבת עיתונאים על כוכב העבר הצרפתי שמשמש כעוזר המאמן ביריבה שלהם בחצי הגמר: "אולי יום אחד הוא יהיה מאמן צרפת. אשמח להראות שהוא טעה בהערכות כלפיי, נשאיר לבלגיה פירורים"

(גודל טקסט)

חלוץ צרפת אוליביה ז'ירו קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד בלגיה ביום שלישי בסט. פטרסבורג (21:00). ז'ירו לא נמלט מהשאלה על איך זה יהיה לשחק נגד תיירי הנרי, כוכב נבחרת צרפת לשעבר ששיחק 123 משחקים במדי הנבחרת וכבש 51 שערים.

חלוץ צ'לסי הודה: "זה יהיה מוזר מאוד לראות את תיירי הנרי נגדנו. הוא החל רק עכשיו קריירה של מאמן והוא בר מזל שיש לבלגיה דור ענק של שחקנים. הוא עם נבחרת בלגיה כדי ללמוד ולהתקדם כמאמן והוא אגדה חיה של הכדורגל הצרפתי. הוא הביא המון לבלוז. יש לנו כבוד גדול עבורו על מה שעשה, אבל אנחנו לא נחשוב על זה יותר מדי בגלל שנהיה מרוכזים על כר הדשא".

חלק מהעניין סביב המשחק הוא על איך ז'ירו למעשה רוצה לסגור חשבון עם הנרי, בגלל סיפור שקרה כשהאחרון היה פרשן בטלוויזיה האנגלית. באחד השידורים של הפרמיירליג ב-2015, הוא אמר שלדעתו ז'ירו הוא לא השחקן שיכול לקחת את ארסנל לטופ העולמי. החלוץ הכחיש שהוא רוצה לסגור עם הנרי חשבון: "זה לא עניין של נקמה. הוא אמר דברים ואחר כך שינה דעתו והצהיר ההיפך ככה שאין בינינו ריב. יש בינינו כבוד הדדי. אין לי חרטות. הג'וב שלי לעשות את העבודה על כר הדשא ולעזור לנבחרת להתקדם במונדיאל. ברור שאשמח להראות להנרי שהוא טעה בהערכות שלו כלפי".

הנרי עם המאמן הראשי של בלגיה מרטינס.
הנרי עם המאמן הראשי של בלגיה מרטינס. "בטוח שהוא לומד דברים" (Gettyimages)

חלוץ הנבחרת הצרפתית אמר עוד על הנרי: "האמת שהייתי מעדיף שהוא היה נותן לנו עצות ולא לבלגיה. אולי יום אחד הוא יהיה מאמן צרפת. זה רק בונוס עבורו לעבוד עם נבחרת מוכשרת כמו בלגיה. אני בטוח שהוא לומד דברים על בסיס יומי. אני לא בהלם שהוא נגדנו. זה הקריירה של מאמן שמוצא עצמו לפעמים בנבחרות או קבוצות שונות".

היריבה החזקה של צרפת: "בלגיה נבחרת שהגיעה לשיאה בגיל המתאים, אבל שיחקנו נגד ארגנטינה והרשמנו בשליטה שלנו ולאורוגוואי השארנו פירורים בלבד במשחק כך שאני מאמין שזה יהיה דומה מול בלגיה. אני מאמין שהריצה שלנו במונדיאל הפעם תהיה יותר טובה מאשר היתה ביורו 2016. הלחץ עלינו לא גדול כמו שהיה כששיחקנו בבית".

הקשר עם קיליאן אמבפה: "הוא לא מהדור שלי, אבל אנחנו מסתדרים מצוין. הוא שומע לאחרים. אני לא מאלה שמשחקים פלייסטיישן, אבל אנחנו מבלים ביחד נהדר".

דשן.
דשאן. "אמבפה עשה דברים גדולים" (Gettyimages)

גם מאמן צרפת דידיה דשאן התראיין ודיבר על קיליאן אמבפה: "הוא יכול להיות מרוצה במה שעשה עד כה במונדיאל, אבל אני בטוח שלא יסתפק בזה. מה שעשינו עד בנבחרת גדול. ברור שאמבפה בגיל 19 – למרות שהוא לא אוהב לדבר על גילו – עשה דברים גדולים, אבל גם אני לא אתן לו להסתפק במה שעשה עד עכשיו. הוא צריך לעלות לגבהים גדולים יותר משאר הקבוצה".

דשאן נשאל על ההתפרצות שלו לעבר אמבפה במשחק הניצחון 0:2 על אורוגוואי, כשצעק עליו: "תפסיק, תפסיק!" לאחר שהיה מעורב בריב עם שחקני אורוגוואי: "אני המאמן שלו ואני רוצה בטובתו. הוא אחד שמגיע לו כל ההערצה עליו. כשיש משהו שאני לא אוהב אצלו אני אומר את זה מיד. לא רציתי לאבד אותו למשחק הבא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי