דלה עלי: "אחרי איסלנד רצינו שהאדמה תבלע אותנו"

דלה עלי
דלה עלי | Gettyimages

כוכבה הצעיר של טוטנהאם ונבחרת אנגליה סיפר על התחושות הקשות אחרי ההדחה המביכה מהיורו האחרון והתייחס ליכולתו בטורניר עד כה והציפיות מהנבחרת: "אני יכול לשחק טוב יותר, אנחנו מפוקסים ורוצים להגיע לגמר"

(גודל טקסט)

כוכב טוטנהאם ונבחרת אנגליה, דלה עלי, התראיין היום (שלישי) לתקשורת האנגלית לקראת המשחק מחר נגד קרואטיה. השחקן סיפר על הזכרונות הכואבים מאותה הדחה אומללה לאיסלנד בשמינית גמר היורו מלפני שנתיים: "אחרי ההפסד לאיסלנד ביורו 2016 רצינו שהאדמה תבלע אותנו. כל מה שרצינו זה להתחבא בחדר ולא לצאת החוצה. רצינו להיכלא בחדרים".  מאז כאמור, נבחרת שלושת האריות שינתה את פנייה. רק ארבעה שחקנים מה-11 שצפווים לשחק נגד קרואטיה (עלי, סטרלינג, קיין ווקר) פתחו באותו משחק בלהות בשמינית גמר היורו.

עלי סיפר שגארת' סאותג'ייט הכריח את שחקני הסגל לראות את אותו משחק לפני שיצאו לרוסיה. "הוא רצה שנוציא הפסדים כאלה מהלקסיקון שלנו ונלמד מזה. זה מסוג המשחקים שאתה אף פעם לא רוצה לראות, אבל ידענו שזה חשוב ללמוד ממנו ולבוא למונדיאל חזקים".

דלה עלי לא היה במיטבו בתחילת הטורניר, אך במשחק הראשון כבש את שער הניצחון נגד שבדיה ברבע הגמר. "לפני המשחק דיברתי עם המנג'ר וכמה שחקנים ואמרתי להם שאני מרגיש שאני לא משחק ברמה שלי. אפילו דיברתי על זה עם משפחתי. לא הייתי חד מדי עם הכדור. אני מאלה שמבקר את עצמו יותר מכל אחד אחר. זו גישה שיש לכל הסגל שלנו. ידעתי שאני יכול לשחק טוב יותר וכבשתי וניצחנו 0:2". על קרואטיה אמר: "אנחנו מרגישים שזו רק תחילת הדרך. אנחנו מפוקסים בצורה בלתי רגילה".

הקשר התייחס גם לאמונות תפלות בהן הוא משתמש: "יש לי המון אמונות תפילות. כל מה שאני עושה זה ברגל ימין ורק אחר כך בשמאל. לילה לפני כל משחק אני עושה אמבטיית קרח לשמונה דקות. לא יודע לומר למה, זו רק אמונה תפלה. אני מתפלל אותה תפילה לפני כל משחק. יש לי סרט על הברך, במשחק הראשון במונדיאל לא עליתי איתו ונפצעתי ואני לא מתכוון לעלות בלעדיו יותר".

עלי התייחס ליריבה בחצי הגמר והתבדח על כך שפגש בעבר את מודריץ' במהלך משחק ידידות בגרמניה: "עברתי אותו בין הרגליים, אני לא מכיר אותו אישית כי הוא שיחק מזמן בטוטנהאם, אבל מי ששיחק איתו אמר לי שהוא בחור מדהים. אני אוהב את הדברים האלה, להעביר בין הרגליים, אבל אף פעם לא צועק ומושך תשומת לב שאני עושה את זה בנגיוד לשחקנים אחרים".

עוד הוסיף עלי: "אני לא חושב שאנחנו מופתעים ממה שהשגנו עד עכשיו. הגענו לכאן עם אמונה ואנחנו יודעים שיש לנו כשרונות בסגל. יש לנו כמה שחקנים מדהימים בנבחרת ומאמן מעולה. כשיש לך יסודות כל כך מוצקים, זה לא מפתיע שהלך לנו. אנחנו בחצי הגמר וחושבים שאנחנו צריכים להיות בגמר ביום ראשון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי