סארי הוצג בצ'לסי: אדבר עם קורטואה והזאר בארבע עיניים

מאוריציו סארי
מאוריציו סארי | AFP

המאמן האיטלקי ערך מסיבת עיתונאים ראשונה בבלוז והתייחס לבלגים שעשויים לעזוב: "הזאר שחקן ברמה הגבוהה ביותר, מקווה לשפר אותו". על גישתו: "הפילוסופיה שלי דומה יותר לזו של גווארדיולה, מעריך גם את מוריניו"

(גודל טקסט)
צ'לסי הציגה את המנג'ר החדש שלה מאוריציו סארי שאימן שלוש שנים קודם לכן את נאפולי והחליף את אנטוניו קונטה שפוטר. הוא אמר כי הוא מקווה לקיים מסיבות עיתונאים באנגלית בשבועות הקרובים.


הקושי בפרמיירליג: "אני מצפה להתמודד עם הקושי, אבל גם עם הקסם באתגר שמהווה הליגה האנגלית. זו ליגה עם השחקנים הכי חזקים בעולם והמאמנים הכי טובים בעולם. אני רוצה לשחק כדורגל מהנה, אבל זה גם תלוי באיזה שחקנים יש למאמן. ברור שאם השחקנים ייהנו, גם האוהדים ייהנו".


הפרידה הלא טובה מנשיא נאפולי, אאורליו דה לורנטיס: "יש לי זיכרון נפלא מנאפולי. אוהב אותם תמיד. אולי לא נפרדנו בצורה יפה, אולי הנשיא לא הובן נכון ואולי זה ששתקתי. מישהו חשב שזה הזמן שלי ללכת, אבל הלב שלי נשבר שנאלצתי לעזוב. בעוד כמה שנים אתגבר על זה".


כמה רחוקה הקבוצה מהכדורגל שהיה רוצה לראות: "אני לא רוצה שכלום ישפיע על הקבוצה. אנטוניו קונטה השיג כאן תוצאות גדולות וגם בקבוצות אחרות. אשחק קצת אחרת, אבל אני צריך להנחיל את זה לקבוצה. היה מונדיאל, שחקנים יחזרו מאוחר וייקח זמן לשנות את הקבוצה. צריך להשאיר את כל הדברים שקונטה עשה ולא לשנותם. זה נכון שבכדורגל של היום לוח הזמנים צפוף מאוד. חשוב מאוד לדעת איך להנחיל את הפילוסופיה שלך בכדורגל בזמן קצר יותר".


He's arrived! #SarriCFC

Watch live https://t.co/1d4VIvRSGLpic.twitter.com/2LA7rMoF4Z

— Chelsea FC (@ChelseaFC) 18 ביולי 2018

על קאלידו קוליבאלי, שהחמיא לסארי ואמר שאוהדי צ'לסי צריכים להיות סבלניים: "פעם לקח לי שלושה חודשי עבודה לשנות קבוצה. בנאפולי סבלנו בשלושת המשחקים הראשונים שלי כמאמן ואז שיחקנו חיובי. מקווה שהשתפרתי ומקווה שהזמן אצטרך יהיה קצר יותר. לא רוצה לשנות, צ'לסי הייתה אחת הטובות בשנים האחרונות באנגליה ואירופה. אני רוצה להביא את הפילוסופיה שלי למשחק – שהכדורגל הוא ספורט וכל אחד מאיתנו צריך להנות על כר הדשא. זה יעשה אותנו הכי טובים. ננסה לשחק כדורגל מהנה וזה חשוב יותר מתוצאות קודם".


איזה שחקנים היה רוצה להביא: "לא יכול להגיד שמות. דיברתי עם המועדון ואמרתי להם שחסרה איכות בהגנה ובסוף חלון ההעברות אבין איזה סוג כדורגל אני יכול לשחק, כי אני לא יכול להחליף 20 שחקנים. אני צריך להתאים את עצמי לקבוצה ולא להפך".


האם פפ גווארדיולה לא הראה כמה קשה להכניס את הפילוסופיה של המאמן לקבוצה חדשה: "פפ הוא גאון ולכן קשה להסביר מה בראש שלו. ברור שהיו לו גם קשיים, אבל הוא השיג אליפות מדהימה בשנה שעברה. אנחנו מדברים על גאונים, אבל הדבר הראשון יהיה לצמצם את הפער מהראשונות. מקווה שהפער הקודם היה זמני ולא קבוע".



סארי. "צריך להתאים את עצמי לקבוצה, לא להפך" (AFP)


איך הגיע לצ'לסי. עם מי דיבר עם המועדון ומה מצפים ממנו: "עד לפני כמה ימים לא דיברתי עם אף אחד במועדון. בסוף השבוע פגשתי את אנשי המועדון. הם לא ביקשו ממני כלום אלא לבנות קבוצה תחרותית ואנחנו צריכים להגיע למארס-אפריל ולהיות עדיין בכל התחרויות".


על רומן אברמוביץ', שלא נמצא באנגליה בגלל הוויזה: "הבעלים שלנו הוא אדם מאוד עצור. לא רוצה להתחיל ביחסים גרועים איתו אם אתחיל לדבר על דברים פרטיים שלו. אני מקווה שהיחסים האלה בינינו יכובדו".


האם לגארי קייהיל יש עתיד בצ'לסי: "יהיו שחקנים אנגליים בצ'לסי, אני לא מסתכל על לאום. אנגלים, צרפתים או כל אחד אחר. מי שטוב ישחק. אני מכבד את קייהיל וחושב שהוא יכול לתת הרבה. לפי הניסיון שלי באיטליה, יובנטוס שיחקה עם הכי הרבה איטלקים והשיגה את תוצאות הכי טובות ולכן אני חושב שבאנגליה ובכל מדינה אחרת אנחנו צריכים לכבד את המסורת".



המיוחד? מאוריציו מספיק (AFP)


איך אתה מתאר את עצמך אחרי שמוריניו כינה את עצמו המיוחד: "אני רוצה שיקראו לי רק מאוריציו. מוריניו? הוא זכה בהכל. הוא מאמן בטופ העולמי. הפילוסופיה שלי דומה יותר לזו של פפ גוואריודלה, אבל אני מעריך גם את מוריניו".


אדן הזאר וטיבו קורטואה שרוצים לעזוב לריאל מדריד: "אני צריך לדבר עם כל אחד בארבע עיניים ולשמוע אם הוא רוצה לתת משהו עבור הקבוצה. הזאר שחקן ברמה גבוהה מאוד והוא אחד הטובים באירופה. הייתי מאוד רוצה שנהנה במשך השבוע ואם נשיג תוצאות טובות זה אומר שנהיה מאוד תחרותיים. מקווה שאוכל לשפר אותו, זה קשה מאוד. עם דריס מרטנס זה היה שונה כי הוא היה בתפקיד אחר. הוא התחיל ברמה פחות גבוהה מהזאר, אבל מדובר בשני שחקנים ברמה הכי גבוהה".


אם לא חשש לבוא למועדון בו אי זכייה בתארים עלולה להוביל לפיטוריו: "אם הייתי מישהו שתמיד מודאג בטח הייתי במקצוע אחר. במקצוע הזה אתה לוקח סיכונים, אבל יש גם הרבה הנאה. אני לא חושש ולא רוצה לחשוש. לא זכיתי בתארים עם נאפולי, אבל אימנתי 4-5 שנים בסרייה A ורק יובנטוס זכתה בתארים. שברתי שיאים עם המועדון. ההבדל בין זכייה ללא זכייה היה מינימלי ואני מקווה שאצליח עם המועדון הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי