אליסון: למשחק באנפילד היתה השפעה על ההחלטה לבוא

אליסון
אליסון | האתר הרשמי

השוער החדש של ליברפול ערך ראיון עם אתר הקבוצה וסיפר על ההגעה למועדן: "ברגע ששמעתי שליברפול מעוניינת בי התחלתי להתכונן". על סלאח: "שכנע אותי להגיע". על קלופ: "תמיד הערצתי את סגנון המשחק שלו"

(גודל טקסט)
השוער החדש של ליברפול אליסון הופיע בסרטון שהעלתה הקבוצה ואמר: "היי לאוהדי ליברפול. אני לא יכול כבר לחכות להיות איתכם. לעולם לא תצעדו לבד". עוד סיפר: "במונחים של חיי ושל הקריירה שלי זה צעד ענק עבורי להיות חלק מהמשפחה הזאת והמועדון הזה". רומא הודיעה שמכרה אותו ב-70 מיליון יורו (66.8 מיליון ליש"ט), אבל בליברפול טוענים שהמחיר קצת יותר נמוך ונקבו ב-65 מיליון ליש"ט. כך או כך, מדובר בשיא עולמי.


השוער יצטרף לאימונים רק בשבוע הבא. ליברפול יוצאת מחר (שבת) למסע של שלושה משחקים בארה"ב לאחר שניצחו אתמול את בלקבורן 0:2 במשחק אימון, משערים של דניאל סטארידג' ולזאר מרקוביץ' שלא ברור אם יישארו בקבוצה. לוריס קאריוס עמד בשער. השוער דני וורד נמכר ללסטר ב-12.5 מיליון ליש"ט, כאשר ההעברה אמורה להיות רשמית היום. ייתכן שבלסטר מכינים את עצמם לאפשרות שקאספר שמייכל יעזוב לצ'לסי.


המשא ומתן של ליברפול עם אליסון החל כבר בינואר, אז רומא דרשה 90 מיליון ליש"ט, אבל הסכימה לרדת מהעץ הקיץ. יורגן קלופ נשאל למה בחר באליסון ואמר: "ידוע מזמן שאליסון שוער ברמה עולמית, אבל לא היה לנו צ'אנס להחתים אותו. השנה הוא הפך לשוער שנמצא בשוק ההעברות והמועדון נתן לנו הזדמנות לרכוש אותו. המחיר ששילמנו עליו הוא לא המחיר שרצינו לשלם, אבל זה המחיר שתובע שוק ההעברות כיום. אנחנו לא חושבים על מחירו. אני יודע מה כולם יגידו, אבל זה לא חשוב מה יגידו כי יש לנו כעת עוד שחקן נפלא בסגל שלנו ולזה אנחנו מכוונים".


A quick message from our fourth summer signing, @Alissonbecker#YNWApic.twitter.com/PgdpeBxCSq

— Liverpool FC (@LFC) July 19, 2018


קלופ אמר שליברפול לא תחתים יותר שחקנים הקיץ ולכן נראה שהחתמת נביל פאקיר מליון נפלה סופית: "יש לנו את כל הסגל שאנחנו זקוקים לו. לא נראה לי שנרכש עוד שחקנים בשוק ההעברות הנוכחי. הפסדנו שחקן או שניים העונה והיינו צריכים להביא חיזוק. בשנה שעברה לא היינו רעים, אבל עכשיו יש לנו קבוצה עוד יותר טובה". ליברפול רכשה כבר את נבי קייטה, פאביניו, ג'רדאן שאקירי וכעת אליסון.


בראיון נרחב לאתר ליברפול סיפר אליסון בין היתר על ההגעה לקבוצה: "זה חלום שהתגשם, ללבוש חולצה של מועדון בסדר גודל כזה. תהיו בטוחים שאתן הכל עבור הקבוצה. קיצרתי את חופשתי, אבל אני מאושר שעשיתי זאת. אני מייצג כאן גם את משפחתי שהשארתי מאחור. הם אצלי בלב".


למה בחר בליברפול: "זו קבוצה כמוני, שרוצה לנצח ויש לה אוהדים פאנטיים שתומכים בקבוצה כל משחק. למשחק באנפילד היתה השפעה עלי. ברגע ששמעתי שליברפול מעוניינת התחלתי לחשוב על האפשרות להגיע. הקבוצה מתפתחת והם מגיעים לדברים גדולים, כמו העלייה לגמר האלופות. זה דבר שנותן לי מוטיבציה. זה יוסיף לי גם בקריירה שלי ובהתפתחות המקצועית כי זה מועדון מאסיבי".


pic.twitter.com/AGaBJWdEya

— Liverpool FC (@LFC) July 19, 2018


רוברטו פירמינו דיבר איתו: "דיברנו הרבה ושמעתי רק דברים טובים. הוא מרגיש בבית בליברפול. האוהדים אוהבים אותו והוא מאוד פופולארי בקרב השחקנים. אנחנו חברים טובים ואני מרוצה להיות איתו כעת באותו מועדון".


שיחק נגד מו סלאח, סאדיו מאנה ופירמינו: "הם שחקנים גדולים, אבל כששיחקתי נגד ליברפול הרגשתי עד כמה הקבוצה חזקה מבחינה קבוצתית. הם מגובשים. לא מדובר רק בשלושה שחקנים אלא ב-11 שחקנים. המשחק באנפילד היה אחד המרשימים בקריירה שלי למרות שהפסדנו. הרגשתי איך האוהדים נותנים אנרגיה לשחקני ליברפול. למשחק היתה השפעה על החלטתי לבוא כי כשאתה מחליט להחליף קבוצות אתה לא רק משנה רק קבוצה אלא עובר לעיר אחרת ומשנה את כל החיים שלך ושל משפחתך. זה קריטי גם לאישתי ולבת שלי. ראיתי גם משחקים אחרים שלהם, ואיך קלופ משחק, וזה ריגש אותי".



סלאח.
סלאח. "שחקן גדול עם אופי ענק" (AFP)


על מו סלאח: "לא היה לנו קשר כמעט אחרי שעזב, אבל כשהמשא ומתן התחיל הוא שלח לי מסר 'למה אתה מחכה?'. עניתי לו 'תירגע, אני בדרך'. אני מאושר שתהיה לי ההזדמנות לשחק לצידו שוב כי הוא שחקן גדול עם אופי ענק ואדם גדול וזה הכי חשוב".


דיבר עם אדרסון, השוער הראשון של ברזיל ומנצ'סטר סיטי: "כן, דיברתי איתו ועם כל הברזילאים שמשחקים בפרמיירליג, כי לדבר עם מי שמשחק בליגה שונה מלראות את זה בטלוויזיה. שמעתי רק דברים טובים. זו ללא ספק אחת הליגות הגדולות בעולם אם לא הכי גדולה. היא מאוד תחרותית וזה מרגש. אני לא מאלה שמדברים הרבה ורוצה להראות את יכולתי. אני משחק רגוע ויש לי תשוקה גדולה לנצח. אני עובד קשה כדי להיות מושלם. אני מאוד גמיש למרות שאני גבוה. אני חושב שסטייל המשחק שלי יתאים לקלופ. אני משחק הרבה עם הרגליים ואני מאמין שזה יעזור לקבוצה".


על יורגן קלופ: "אני מצפה לעבוד איתו. עקבתי אחריו מאז דורטמונד. תמיד הערצתי את סטייל המשחק שלו. הוא מאוד אינטליגנטי ויש לו אסטרטגיה ברורה על כר הדשא. קשה לעצור את הקבוצות שלו. אני מקווה להתרגל מהר לסטייל המשחק. הכדורגל בפרמיירליג מאוד פיזי ואצטרך להסתגל לזה מהר. דיברנו בטלפון והוא סיפר לי על הקבוצה ועל סטייל המשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי