צ'אבי: לארתור יש DNA של ברצלונה, לא אוהב את ההשוואות אליי ולאינייסטה

ארתור
ארתור | AFP

הקשר התראיין בספרד והחמיא לשחקן החדש של בארסה. בין השאר דיבר גם על עתידו כמאמן ("אתחיל מאפס"), שחקני הרכש: ("ראביו ודה יונג מתאימים מאוד") ו-ואלוורדה ("פגיעה של המועדון") וגם: ב"מארקה" מנתחים את המצב

(גודל טקסט)
כוכב וקפטן ברצלונה לשעבר, צ'אבי, התראיין ל"מונדו דפורטיבו" וניתח את מצבה של הקבוצה איתה הוא כל כך מזוהה. הקשר בן ה-38 עומד לפתוח עונה רביעית בקבוצתו הקטארית אל סעד ונמצא במחנה אימונים באוסטריה, וסיפק תובנות מעניינות על ארתור שחתם בקבוצה, השחקנים שמועמדים להצטרף, עתידו אחרי הפרישה ועוד.


ההחלטה להמשיך לשחק: "אני פשוט מרגיש טוב וזו סיבה מספיק טובה. מבחינה פיזית אני מרגיש טוב ואין לי סיבה עדיין לפרוש. אני מרוצה מאוד מאל סעד. החתמנו שחקן קוריאני טוב ואת גאבי מאתלטיקו מדריד. כל עוד אני מרגיש שאני יכול לשחק אני מנצל את זה, אבל אהיה מוכן לתפקיד המאמן ברגע שזה יתאפשר. בדצמבר אחליט אם להמשיך הלאה".


תפקיד המאמן: "כשזה יקרה, אתחיל מאפס. בברצלונה תמיד עמדתי בלחצים מגיל 16-17. תמיד הייתי צריך להוכיח את עצמי. עכשיו כמאמן ארצה להוכיח את עצמי שוב. יש לי המון מידע והמון קשרים, אבל ברגע שאתה על המגרש כמאמן לבד זה אחרת. יש לי עוד זמן להוכיח את עצמי כמאמן. היו כאלה שרצו לראות אותי מאמן בנבחרת, אבל אלה שטויות. איזה ניסיון יש לי כמאמן? הבחירה בלואיס אנריקה הייתה נכונה".


Portada @mundodeportivo :"La pizarra de Xavi" #Portadaspic.twitter.com/OyZk0BM84a

— Radio Barça (@RadioFCB) 21 ביולי 2018

דעתו על ארתור שחתם בברצלונה: "ראיתי הרבה קטעי וידאו שלו והתרשמתי, למרות שלא ראיתי אותו משחק 90 דקות. בנוסף, יש לנו הרבה ברזילאים באקדמיה וכולם אמרו לי שהוא בינגו עבור ברצלונה. אני יודע שיש לו DNA של בארסה".


ההשוואות של הברזילאי לאנדרס אינייסטה וצ'אבי: "לא אוהב את זה כמו שלא אהבתי שהשוו אותי בזמנו לפפ גווארדיולה. הוא צריך לעשות את הקריירה שלו, להוכיח את עצמו בזכות עצמו ולהראות שהוא שחקן שונה מכולם. זה סתם ילחיץ אותו. הוא שחקן עם המון טכניקה ואיכות וכל השאר יהיה תלוי בו ובעוד כמה גורמים ולכן צריך להשאיר אותו רגוע".


על אדריאן ראביו שמועמד לברצלונה: "שחקן עם טכניקה מעולה שיכול לתרום הרבה לברצלונה. שחקן שהוכיח את עצמו בפאריס סן ז'רמן. הוא יכול להביא הרבה דברים לבארסה, אבל אנחנו נכנסים כאן לספקולציות. ארתור כבר חתם וראביו עוד לא סגר. שאלו אותי המון שאלות על אנטואן גריזמן ובסוף הוא נשאר באתלטיקו".



צ'אבי. ירצה להוכיח את עצמו כמאמן (Gettyimages)


על פרנקי דה יונג מאייאקס, שמועמד אף הוא אולי לחתום: "הוא צעיר, אבל יכול לעשות הרבה דברים והוא משחק על המשבצת של סרחיו בוסקטס. הוא נראה אחד שעובד קשה במגרש בנוסף להיותו מוכשר. המועדון זקוק לשחקנים עם כישרון שיעשו אותו שונה מאחרים. אייאקס היא קצת כמו בית הספר של ברצלונה בסגנון שלה כך שהוא יכול להתאים. שחקנים כמו ארתור, ראביו ודה יונג מתאימים מאוד לברצלונה. הם מוכשרים אישית וטכנית ויודעים לעבוד טוב קבוצתית".

ארנסטו ואלוורדה: "נראה לי מאוד אינטלינגנט, המון הגיון בריא. המועדון קלע בול במאה אחוז בהחתמה שלו. הוא השתלב מצוין בבארסה. אני מאוד אופטימי לגביו".


הצעירים של ברצלונה ב': "יש כשרונות. זו יכולה להיות הפריצה של קרלס אלנייה ודניס סוארס. דברים כאלה לוקחים תמיד זמן".



דה יונג. צ'אבי מאמין שהוא יתאים (Gettyimages)


למרות העזיבות של אנדרס אינייסטה ופאוליניו, שלכאורה עלולות לגרום נזק לברצלונה, נראה שכרגע הדאבליסטית מוכנה ומסודרת יותר מריאל מדריד לפתיחת העונה. ב"מארקה" ערכו סדר בבאלגן וכתב איך בארסה מתכוננת לעונה החדשה. לפי העיתון, הקבוצה מחפשת פתרונות לבעיות ועובדת על רכישת שחקנים, אבל גם על שינויים כלליים בקבוצה שיעזרו לה להצליח בעתיד. המטרה היא לערוך שינויים בסגל בצורה שלא תזעזע את הקבוצה.


יש חלקים בקבוצה בהם השינויים בעבר הצליחו, לעומת כאלה שלא. בעמדת השוער הייתה הצלחה עם מארק אנדרה טר שטגן אותו הביא המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה שייזכר כזה שבנה יסודות לזכייה בטרבל. בהגנה הצליחה הקבוצה למצוא יורש לקרלס פויול בדמותו של סמואל אומטיטי. החלטה טובה נוספת בחלק האחורי הייתה הסטתו של סרג'י רוברטו לעמדת המגן הימני במקום דני אלבס שעזב.


יחד עם זאת, בארסה צריכה כעת לתכנן טוב את עתידה לטווח הארוך כששישה מכוכביה עומדים בפני סיום הקריירה שלהם בשלב זה או אחר. מדובר בג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', לואיס סוארס וליאו מסי, כשדי ברור שלאחרון לא יהיה יורש. לעומת זאת במקרה של פיקה הובא קלמון לנגלה הצרפתי, ארתור אמור להיות הפיתרון בקישור וכל עוד מסי וסוארס משחקים בחוד קשה לשכנע חלוצים מהרמות הגבוהות להגיע. הכשלונות עד כה היו ג'רי מינה ועוסמאן דמבלה כשפיליפה קוטיניו צפוי לעשות את עונת הפריצה במדי הבלאוגרנה.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי