אשליות בקשר ללונדון: מאוריציו סארי הולך לשנות את צ'לסי לחלוטין

מאוריציו סארי
מאוריציו סארי | Gettyimages

הסגל עדיין לא שלם, הציפיות גבוהות ואת שיטת המשחק שלו הוא אימץ מהבעלים של נאפולי. שחר שקלש על המאמן החדש של הבלוז, שיעמוד הערב (17:00, ספורט1) למבחן במשחק מגן הקהילה נגד מנצ'סטר סיטי וחברו הקרוב פפ

(גודל טקסט)

כשמאוריציו סארי חתם בנאפולי לפני שלוש שנים, הוא הודיע לנשיא אאורליו די לורנטיס בפתיחת הפגישה הראשונה ביניהם כי "אנחנו הולכים להפסיד בשבעת המשחקים הראשונים שלנו". די לורנטיס צחק, האווירה הפכה להיות מחויכת וסארי יצא לשחקנים והתחיל להנחיל אצלם את מערך ה-4-3-1-2 שבו האמין.

אלא שהפסד במחזור הראשון ושתי תוצאות תיקו מאכזבות במחזורים שלאחר מכן התחילו לעורר דאגות אצל הנשיא הצבעוני. "אדוני, תן לי לעבוד בדרך שלי. יכול להיות שנפסיד במשחקים הבאים, אבל אתה תראה מה יקרה אחרי זה", התעקש המאמן שהיה בזמנו טירון ברמות הגבוהות של הכדורגל האיטלקי. ימים ספורים עברו וסארי התרצה ושינה את השיטה ל-4-3-3, כפי שהציע הנשיא. במשחק הבא הקבוצה כבר ניצחה 0:5 בדרך לעונה שהסתיימה במקום השני, תשע נקודות אחרי האלופה יובנטוס. די לורנטיס בטוח עד היום שהטיפ שנתן לסארי שינה לנאפולי את העונה ולמאמן את הקריירה.

רק לפני שלושה שבועות הגיע סארי לצ'לסי ושם כבר התחיל לעבור מיד בשיטת 4-3-3. מי שהיה ידוע בעבר בכינוי החיבה "מר 33", בשל מספר אפשרויות ההתקפה שלימד את הקבוצות שאימן, מתכוון לבצע במערב לונדון מהפכה – והיא אמורה להתחיל כבר היום (17:00, שידור ישיר בערוץ ספורט1), כשצ'לסי תפגוש בוומבלי את מנצ'סטר סיטי במשחק מגן הקהילה שירים את המסך על עונת הפרמייר-ליג שתיפתח ביום שישי.

סארי בנאפולי.
סארי בנאפולי. "בשבעת המשחקים הראשונים נפסיד" (Gettyimages)

אם יש דבר כמעט ודאי בעונה הקרובה של צ'לסי, הוא שהיא תסתיים בסקנדל או בפסטיבל. מחזיקת הגביע הסתפקה ברכישה של ז'ורז'יניו – שהיה המטרה העיקרית של היריבה שלה היום במגן הקהילה. אבל את אותו סגל שלמד בשנים האחרונות תחת ז'וזה מוריניו ואנטוניו קונטה בעיקר להגן ולצאת להתקפות מהירות מתכוון סארי להפוך לקבוצה המלהיבה של אנגליה. מערך שלושת הבלמים של קונטה הוא כבר נחלת העבר והאתגר הראשון של המאמן החדש יהיה שלא לקרוס עם שני בלמים בלבד, כפי שקרה לקונטה בתחילת דרכו, למוריניו בעונה האחרונה שלו ולאנדרה וילאש בואש, שניסה בתחילת העשור ללמד את צ'לסי לשחק עם קו הגנה גבוה. זה נגמר בפיטורים בחודש פברואר ובמקום השישי בליגה.

הכדורגל של סארי צפוי להפוך את צ'לסי לקבוצה שמחזיקה בכדור ברוב המשחק, גם מול קבוצות גדולות. הוא עשוי לשפר משמעותית את המספרים של וויליאן ואדן הזאר ואולי גם לעזור לאלבארו מוראטה לצאת מהמשבר שהתחיל אשתקד ונמשך גם במשחקי ההכנה האחרונים. היעדר הרכישות הבומבסטיות יכולות לאפשר לשחקנים צעירים כמו קאלום הודסון אודוי לפרוח, ולהחזיר למגרשים שחקנים שמודרו תחת קונטה כמו דויד לואיז. אבל הוא גם יכול להסתיים באסון מבחינת הכחולים מול קבוצות קטנות שיצופפו מולם את ההגנה ומול קבוצות גדולות כמו ליברפול ומנצ'סטר סיטי, שייצאו במהירות להתקפות שלא ברור אם צ'לסי תדע להתמודד איתן. דבר אחד בטוח – רומן אברמוביץ' לא יסבול הפסדים בשבעת המשחקים הראשונים, וגם לא יהיו לו טיפים מועילים לתת למאמן שלו.

"לשתי הקבוצות יהיה קשה, אבל אני מאמין שלצ'לסי יותר כי היא קבוצה חדשה", אמר שלשום מנג'ר מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה כשהשווה בין הקבוצות במסיבת העיתונאים לקראת המשחק היום. "השחקנים מוכנים ואנחנו מאוד רוצים לזכות בתואר הראשון של העונה", אמר הקטאלוני, שהבטיח כי קבוצתו תמשיך להתחרות על כל התארים, אבל סייג: "אני לא יודע למה עבר כל כך הרבה זמן מאז שקבוצה הצליחה לשמור על האליפות שלה. בברצלונה ובבאיירן מינכן הצלחתי לעשות את זה, אבל השאלה היא גם כמה רעב יהיה לשחקנים לקראת העונה החדשה".

גווארדיולה.
גווארדיולה. "לצ'לסי יהיה קשה יותר כי היא קבוצה חדשה" (Gettyimages)

מאז שמנצ'סטר יונייטד ניצחה את צ'לסי במגן הקהילה של עונת 10/11 והמשיכה אחריו לזכייה באליפות אף קבוצה אנגלית לא הצליחה לשבור את הנאחס העתיק שמביאה איתה זכייה במשחק שפותח רשמית את עונת הפרמייר-ליג. מנצ'סטר יונייטד הייתה גם הקבוצה האחרונה שהצליחה לשמור על האליפות שלה (עונת 08/09). אם צריך לחפש אתגרים לקראת המשחק בין מחזיקת הגביע לאלופה, הרי שהקבוצה שוברת השיאים של פפ גווארדיולה יכולה להציב כעת עוד שתי מטרות לקראת העונה החדשה.

אלא שאתגרים מקצועיים כמעט ולא יהיו במה שעשוי להפוך היום למשחק רב-שערים בין שני מאמנים שמיודדים זה עם זה, לומדים זה מזה ומאמינים בכדורגל התקפי. "כולנו הולכים להשתפר בעקבות ההגעה של סארי לאנגליה", הוסיף גווארדיולה, "אני לומד ולוקח ממנו המון רעיונות, אבל עד עכשיו זה היה קשה כי הוא לא היה פה. עכשיו אני הולך לעקוב אחריו באופן קבוע".

גם בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו במעמד הזה, בקיץ 2012, זה היה בחסות טורניר גדול – המשחקים האולימפיים בלונדון. הפעם, שלושת השבועות שעברו מאז משחק הגמר של המונדיאל והפגרה הקצרה במיוחד יותירו את שני המועדונים עם סגלים לא מלאים, כשהשחקנים שסיימו את המונדיאל רק בסוף השבוע האחרון שלו חזרו לאימונים רק בימים האחרונים. האלופה תהנה מהופעת הבכורה של ריאד מחרז, אך תחסר ככל הנראה את קווין דה בריינה וראחים סטרלינג ועשויה להיתקל בסגל חסר בכל הנוגע לקישור המרכזי. הכחולים מלונדון מקדמים בימים אלה את חזרתם של אדן הזאר וטיבו קורטואה (שסוכנו טען בתוקף שהוא מעוניין לעזוב לריאל מדריד) ואת וויליאן, שבעיה בדרכון גרמה לו לאחר במספר ימים את החזרה ללונדון.

האם מגן הקהילה היום ייתן מושג לגבי הרצון של סיטי להמשיך ולשבור שיאים? האם הוא ירמז לגבי מידת ההצלחה של סארי העונה? מה שבטוח הוא שחגיגה של כדורגל מחכה לנו, ולהבדיל מהמשחקים שצפויים במהלך העונה – הפעם גם המפסידה תוכל לצאת מרוצה ולו רק מהדרך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי