מוריניו: המקום השני בעונה שעברה היה הישג גדול עבורי

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | AFP

המיוחד דיבר במסיבת עיתונאים לקראת משחק פתיחת העונה מחר (21:45, ספורטHD1) מול לסטר וכרגיל סיפק הצהרות שנויות במחלוקת: "תיארתם את העונה הקודמת כאילו ירדנו ליגה, הצגתם אנשים שמעולם לא זכו בדבר כווינרים"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד תפתח את העונה מחר (שישי) במשחק הראשון בפרמיירליג כאשר תארח את לסטר באולד טאראפורד (21:45, שידור ישיר בספורט1). אם הדברים היו תלויים בז'וזה מוריניו, הוא ככל הנראה היה דוחה את פתיחת הליגה בעוד שבוע-שבועיים ואת חלון ההעברות לסוף אוגוסט. הקבוצה שלו פותחת את העונה במצב לא טוב עם סגל חסר שכולל שישה פצועים ושחקנים שחזרו רק לפני מספר ימים מפגרת המונדיאל.

גם תלונותיו הבלתי פוסקות במהלך הקיץ על הרכש הדל באופן יחסי של קבוצתו גרמו להנמכת ציפיות מהקבוצה לקראת העונה החדשה. במסיבת העיתונאים שערך היום, אמר המיוחד בין יתר כי לדעתו המקום השני אותו השיגה יונייטד בשנה שעברה, היה אחד ההישגים הגדולים שלו כמנג'ר. כזכור, השדים האדומים סיימו בפער אדיר מהאלופה מנצ'סטר סיטי ומבלי שהיוו פקטור במירוץ האליפות. 

יונייטד ניסתה בכל כוחה להתחזק בחלק האחורי ביום האחרון של מועד ההעברות אך נתקלה בסירוב של לסטר לשחרר את מגווייר עליו רדפה רוב הקיץ, לא הגיעה להסכם עם טוטנהאם על צירופו של טובי אלדרווירלד כשגם ג'רום בואטנג הודיע שלא יגיע למנצ'סטר וירי מינה סגר באברטון. אפילו ניסיון צירופו של דייגון גודין מאתלטיקו מדריד נפל ברגע האחרון.



השחקן אחריו יונייטד רדפה כל הקיץ נשאר בלסטר. מגווייר (Gettyimages)


 

המנג'ר אמר: "לפי המידע שיש לי אין לי שום העברה על הפרק. אני לא בטוח שיהיה משהו כי השוק נגמר היום ולפחות עבורי זה הזמן להפסיק לחשוב על החתמות ועל שוק ההעברות כי הוא נסגר. אני צריך להתחיל לחשב על השחקנים שיש לי לשלושת המשחקים הבאים כי אחרי טוטנהאם יהיו משחקי נבחרת. אני מתרכז במה שיש לי ולא ברשימה הארוכה של שחקנים שאין לי. אנדר הררה, אנטוניו ולנסיה, נמניה מאטיץ', הילד החדש דיוגו דלוט, סרחיו רומרו, מרכוס רוחו – כולם פצועים. בנוסף, פול פוגבה, ג'סי לינגארד, רומלו לוקאקו, אשלי יאנג ומרואן פלאיני חזרו רק עכשיו לאימונים אחרי המונדיאל".

"אני צריך להחליט מי מהם יוכל לשחק" המשיך המאמן: "הם חזרו רק ביום שני כך שאתם יכולים לתאר לכם שאחרי ארבעה ימי אימון הם לא כשירים, אבל מה לעשות שיש לנו צרכים, נדבר עם כל השחקנים אחרי האימון היום ואחליט מי יכול לשחק כי לכל אחד יש התקדמות פיזית ומנטלית אחרת. אני צריך לראות איך הם מרגישים ולדעת אם הם יכולים לעזור או לא". 



 מוריניו: "אחליט מי יכול לשחק ומי לא". לוקאקאו במדי נבחרת בלגיה (AFP)
 

על כך שבעונה שעברה יונייטד סיימו במקום השני: "אני לא מסתכל הרבה בעיתונים ובדיווחי התקשורת, אבל בפעמים שאני עושה את זה, אני מתקשה להאמין שסיימנו במקום השני בליגה כי אתם במדיה מסוגלים לגרום לאנשים שסיימו במקום השני להיראות כאילו הם ירדו ליגה ומצד שני להציג אנשים שלא זכו בכלום כווינרים. זכיתי בשמונה אליפויות, מתוכן שלוש פעמים בפרמיירליג ועדיין אני חושב שהמקום השני בשנה שעברה היה אחד ההישגים הגדולים שלי כמנג'ר".

התלונות בהכנות טרום העונה: "זה היה נראה כאילו אמרתי דברים לא במקום ומטורפים, אבל אני חוזר על כך. ההכנות לעונה החדשה קשים מאוד כשאין לך את כל השחקנים שאתה רגיל לעבוד איתם. המטרה שלי היא לעבור את המשחק מול לסטר בשלום. הטקטיקות צריכות להשתנות. זה לא פוטבול מנג'ר שאתה לוחץ על כפתור. בכדורגל אתה צריך לעבוד קשה על כר הדשא ולא היו לי את השחקנים האלה."

אצל יריבתה של יונייטד לסטר, מצב הרוח דווקא מצוין. הקבוצה רכשה שחקנים גם ביום האחרון של חלון ההעברות. ריאד מאחרז עזב למנצ'סטר סיטי, אבל מי שנרכש במקומו הוא ראשיד גאזל האלג'יראי ממונאקו שיכנס לנעליו. המנג'ר קלוד פואל אמר: "אמרתי לנשיא שלנו שאי אפשר למכור שחקנים חשובים ביום האחרון כמו מגוויר. הוא חזר עם חיוך לאימוני הקבוצה וזוה לא נכון שרצה לעזוב". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי