מסי מונה לקפטן ברצלונה, שעדיין מחכה לפול פוגבה

פול פוגבה
פול פוגבה | Gettyimages

אלופת ספרד הכריזה על הפרעוש כמחליפו של אינייסטה, בוסקטס, פיקה וסרג'י רוברטו יענדו את הסרט במידת הצורך. במועדון עדיין רוצים את כוכב מנצ'סטר יונייטד שמעוניין לעזוב. מרלון עשוי לחתום באיטליה או בטורקיה

(גודל טקסט)
למרות שז'וזה מוריניו אמר אתמול (חמישי) כי פול פוגבה מאושר במנצ'סטר יונייטד, ב"מונדו דפורטיבו" פרסמו הבוקר כי ברצלונה עדיין מחכה לצרפתי שיכול להירכש עד ה-31 באוגוסט. בעיתון נכתב כי למרות שמדובר בתהליך מסובך, לא תהיה ברירה לקבוצה האנגלית למכור אותו אם השחקן ירצה לעזוב בכל מחיר.


"השחקן לא הוציא מילה מפיו על כך שהוא מחויב ליונייטד למרות שהוא חתום על חוזה עד 2021", נכתב בעיתון. סוכנו מינו ראיולה רוצה לראות את פוגבה בברצלונה ויעשה הכל להביא אותו לשם. "הבעיה העיקרית של בארסה היא שאין סעיף שחרור באנגליה, והיא לא יכולה להביא את פוגבה ללא הסכמת מנצ'סטר יונייטד", נכתב.


עוד בקבוצה, הבוקר הודעה ברצלונה כי ליאו מסי יהיה הקפטן החדש במקומו של אנדרס אינייסטה שעבר ליפן. סגנו יהיה סרחיו בוסקטס, ג'רארד פיקה יהיה הקפטן השלישי וסרג'י רוברטו ישמש כקפטן הרביעי במידת הצורך.

Four Barça captains for this season: all from La Masia!

1⃣ Messi
2⃣ Sergio
3⃣ @3gerardpique
4⃣ @SergiRoberto10https://t.co/3ZPXmJr6Ub

— FC Barcelona (@FCBarcelona) August 10, 2018

בניגוד לפוגבה שעשוי להצטרף, ברצלונה כבר מכרה כבר שחקנים ב-124 מיליון יורו, שכוללים 121.9 מיליון יורו ממכירת שחקנים ועוד 2.25 מיליון יורו על השאלת אנדרה גומש לאברטון. עד כה נמכרו ג'רי מינה ב-30.2 מיליון יורו ועוד 1.5 במשתנים, אלייש וידאל לסביליה (10.5 מיליון יורו), לוק דין (אברטון, 21.7 מיליון יורו), ג'רארד דאולפאו (ווטפורד, 17 מיליון יורו), פאוליניו (אבגרנדה, 50 מיליון יורו) וגומש בהשאלה לאברטון (2.25 מיליון יורו). זה שינוי גדול מאוד במדיניות של המועדון מכיוון שבשנים קודמות בארסה הכניסה לקופתה מעט מאוד כסף יחסית במכירת שחקנים, כאשר היא נתנה את רובם בהעברה חופשית או שהם פרשו במועדון.



מינה מצטרף לפריימרליג (Gettyimages)


הקיץ בארסה רכשה כבר את ארתור (31 מיליון יורו), קלמון לנגלה (35.9 מיליון יורו), מאלקום (41 מיליון יורו), וארתורו וידאל (19 מיליון יורו), אבל צמצמה את הנזק במכירה, במועדון הוצאו 126.9 ברכישה ועוד 13 מיליון יורו במשתנים ובונוסים כך שברצלונה מאוזנת פחות או יותר. כמו אלופת ספרד, גם ריאל מדריד השתמשה בקופת המועדון בצורה מאוזנת ורכשה שחקנים בסכום המתקרב לדמי המכירה שלה.


ראשי ההנהלה הספורטיבית, פפ סגורה, אריק אבידל ורמון פלאנס החליטו לא לחכות שכוכב גדול יימכר כמו ניימאר ב-222 מיליון יורו אלא לעשות את הכסף משחקנים משלימים בבארסה. פאוליניו למשל היה חשוב לארנסטו ואלוורדה, אבל המועדון עשה חישוב כלכלי שהם ירוויחו עם מכירתו כ-10 מיליון יורו אחרי שהוא נרכש ב-40 ונמכר ב-50 תוך כמה חודשים. בארסה גם הרוויחה על לוק דין שעלה פחות ממה שנמכר (20.9).


מרלון סנטוס מברצלונה, שהיה אמור לחתום בניוקאסל לא היה יכול לעשות זאת בגלל שאין לו משחקי נבחרת ולא דרכון אירופי. במקום זאת הוא האריך את חוזהו בברצלונה עד 2022, אבל הוא עדיין מועמד למכירה. בין השאר גלאטסראיי וסאסאולו מעוניינות בשחקן בן ה-22 וככל הנראה ברצלונה תרוויח גם עליו. הסוכן של הברזילאי לונרדו קורנצ'ין, גילה שהוא התנקם ברומא כשהחליט לא להשלים את העיסקה עם מרלון: "הם התנהגו איתי רע מאוד עם שחקן אחר שלי דניאל פוזטו. סיכמו איתו מאחורי גבי עם סוכן אחר אז נקמתי בהם עם מרלון. הם רצו לעשות אותו דבר גם איתו".



מרלון סנטוס. ברצלונה עשתה עסקה טובה (Gettyimages)


הרכש החדש של אברטון ג'רי מינה אמר אתמול בהצגתו: "ברצלונה זה מועדון שמשאיר את החותם שלו עליך לתמיד. למרות שלא שיחקתי הרבה היתה לי הזדמנות ללמוד המון מהחברים שלי ולהתקדם מקצועית. אני מאושר שהגעתי לאברטון כי הפרמיירליג זו הליגה הכי טובה בעולם". אגב, ברצלונה הכניסה סעיף לחוזהו של ג'רי מינה על פיו תוכל לרכוש אותו חזרה ב-60 מיליון ליש"ט. נכון שהוא לא הצליח בבארסה, אבל בקטלוניה רצו להבטיח שלא יפספסו אותו אם יציג יכולת משופרת.


גומש עזב לאברטון אחרי שנתיים בברצלונה וב"מונדו דפורטיבו" ציינו שהוא הגיע כמועמד פוטנציאלי לזכות ב"כדור הזהב" והיה אחת ההחתמות הכי מאכזבות בקבוצה. גומש גם עבר לאברטון בזכות המנג'ר הפורטוגלי שלה מרקו סילבה.



אנדרה גומש מקווה ליכולת טובה יותר במדי אברטון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי