דאבור וזלצבורג חולמים על עלייה היסטורית לליגת האלופות

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Gettyimages

אחרי שנים של כישלונות, אלופת אוסטריה והישראלי ינסו להעפיל לשלב הבתים של המפעל היוקרתי מחר (שלישי ב-22:00) בבלגרד מול הכוכב האדום במשחק שייערך ללא קהל. רוזה: "לא יהיה קל". סטויקוביץ': "הם מזלזלים בנו"

(גודל טקסט)

אולי הפעם? רד בול זלצבורג תנסה להעפיל מחר (שלישי ב-22:00) לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות כשתתארח בבלגרד אצל הכוכב האדום. למרות מיליונים שהושקעו לאורך השנים, בעיקר מאז עבר המועדון לידי חברת רד בול, הקבוצה האוסטרית נכשלה פעם אחר פעם ולא הצליחה להשלים את המשימה היוקרתית.

הכוכב האדום בלגרד, לפחות על הנייר, נחשבת כיריבה נוחה יחסית ובנוסף המשחק בסרביה יתקיים ללא קהל לאחר שחלק מהאוהדים הסרבים קראו קריאות גזעניות מול קבוצת סודובה מריאמפולה הליטאית, ואופ"א החליטה להעניש את הקבוצה.


הפעם, בניגוד לשנים הקודמות, נראה שזלצבורג במצב הכי טוב להעפיל ולעשות היסטוריה. אלופת אוסטריה הרשימה מאוד אשתקד כשהעפילה לחצי גמר הליגה האירופית שם היא נוצחה רק בתום הארכה על ידי מארסיי. את זלצבורג כידוע מאמן מרקו רוזה חסר הניסיון שאימן לפני כן את הקבוצה עד גיל 23 של המועדון. רוזה רשם את אחת העונות הטובות של רד בול זלצבורג מזה שנים אחרי לאחר שזכה באליפות עוצמתית וכאמור היה קרוב להעפיל לגמר של המפעל השני בחשיבותו באירופה. המועדון האוסטרי הצליח להשאיר את רוזה  שהיה מבוקש על ידי לא מעט קבוצות בבונדסליגה לאחר שהצליח להדיח את דורטמונד וזוהי ככל הנראה ההצלחה הגדולה ביותר של זלצבורג עד כה.


זלצבורג רשמה שבעה ניצחונות מתחילת העונה בשלוש המסגרות בהן שיחקה (ליגה, גביע ומוקדמות ליגת האלופות) והיא תקווה לזכות בניצחון שמיני בבלגרד שייתן לה יתרון משמעותי לקראת הגומלין. במשחקה האחרון של אלופת אוסטריה ניצחה רד בול 0:2 את הרטברג כשדאבור נכנס בדקה ה-75 כדי לשמור אותו למשחק מחר. למרות זאת הוא עדיין ממוקם במקום הראשון בטבלת מלכות השערים באוסטריה יחד עם עוד שני שחקנים אחרי שכבש ארבעה שערי ובמוקדמות ליגת האלופות הוסיף עוד שניים. רוזה ידע שהסרבים הגיעו לצפות במשחק ולא חשף את שיטת המשחק שלו. פרט לדאבור לא שלא פתח בהרכב, שלושה שחקנים ערכו הופעת בכורה. סטפן ליינר וקסבר שלגר שהיו פצועים יהיו כשירים למשחק. 

על כך שהמשחק יתקיים ללא קהל אמר רוזה: "זה לא נעים לשחק באצטדיון רפאים. בכל מקרה, לא צפוי לנו משחק קל בגלל שהכוכב האדום קבוצה מאוד טקטית וממושמעת. הם עובדים מצוין בהגנה וזה לא יהיה קל עבורנו". כדורגלן הכוכב האדום פיליפ סטויקוביץ' אמר לעיתון "אלו" הסרבי: "לא הצלחנו להתרשם מזלצבורג מכיוון שהם שיחקו עם חצי הרכב בליגה. יש לי הרגשה שהם מזלזלים בנו ואנחנו יכולים להעניש אותם על כך".



מרקו רוזה. הוביל את רד בול זלצבורג לעונה היסטורית (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי