חיכוך ראשון: לופטגי רוצה את רודריגו, פרס לא מתלהב לצרפו

רודריגו מורנו
רודריגו מורנו | Gettyimages

המאמן החדש של ריאל מדריד חש שמעמדו אצל נשיא המועדון אינו יציב, בטח בהשוואה לקודמו בתפקיד. מנכ"ל ולנסיה הבהיר לבלאנקוס: "נשחרר אותו תמורת 120 מיליון יורו". 88% מאוהדי הקבוצה דורשים להביא חלוץ בכיר

(גודל טקסט)

זינדין זידאן מנע בעונה החולפת החתמות של מספר שחקנים בכירים בריאל מדריד. דעתו של המאמן הצרפתי, שזכה עם הבלאנקוס בשלוש אליפויות אירופה רצופות, נלקחה על ידי פלורנטינו פרס בשיא הרצינות ובקשותיו לרוב נענו. לעומתו, ז'ולן לופטגי כבר מרגיש שמעמדו אצל הנשיא לא מספיק יציב. המאמן לוחץ להביא את חלוץ ולנסיה רודירגו מורנו, שהבקיע אמש ב-1:1 מול אתלטיקו מדריד, אבל ראשי המועדון אינם בטוחים שזה שהקבוצה זקוקה לו.

אם רודריגו אכן יגיע בסופו של דבר, הוא לא מיועד להיות החלוץ הפתוח של לופטגי, שעל פי הדיווחים מעוניין בסך הכל בשחקן התקפה נוסף שיוכל למלא את מקומו של בנזמה במידת הצורך. מאמן ולנסיה מרסליניו התבטא בנושא בסיום משחק הפתיחה של הליגה והבהיר שסעיף השחרור של שחקן עומד על 120 מיליון יורו והם אינם מתכוונים לשחרר אותו תמורת יורו אחד פחות.

בחודש נובמבר האחרון חוזהו הוארך עד 2022 וסעיף השחרור קפץ ב-50%. מנכ"ל ולנסיה, מתיאו אלמני, אמר בראיון ל"אל פאיס": "אנחנו לא צריכים לחשוב פעמיים. כרגע בספרד יש סעיפי שחרור לשחקנים. אם ריאל מדריד תשלם את הסכום שרשום בחוזה, אנחנו נשחרר אותו. אם לא, אנו רוצים שהוא יישאר".

גם אחרי הניצחון 0:2 על חטאפה במחזור הפתיחה, לופטגי יודע שריאל מדריד עדיין רחוקה מהקבוצה שהוא רוצה שהיא תהיה וכרגע היא לא המועמדת הבכירה לזכות בכל התארים. וינסנס ג'וניור הצעיר עדיין לא זכה לדקות, חסורנו של רונאלדו מורגש ובעיתון "אס" פורסם ש-88% מהאוהדים דורשים להביא חלוץ בכיר. למרות בקשת המאמן, פרס כאמור מהסס ועדיין לא החליט כיצד לנהוג. הנשיא מוכן להוציא סכום כספי גבוה על שחקנים כמו הארי קיין, ניימאר ואדינסון קבאני – אך פחות מתלהב לשלם סכום נכבד על רודריגו, שלטענת אנשי ריאל מדריד שווה כ-60 מיליון יורו.


לופטגי רוצה לחזק את חוד ההתקפה (Gettyimages)

בנושא אחר, בעיתון ה"מארקה" נכתב כי הנהלת ריאל מדריד לא מבינה מדוע הרכש הצעיר ויניסיוס ג'וניור שהראה יכולת גבוה במשחקי ההכנה, טרם שיחק במשחק רשמי בריאל מדריד.

בכתבה מצוין כי אפשר להבין את ז'ולן לופטגי שלא רצה להכניס אותו למים העמוקים מול אתלטיקו מדריד במשחק הסופר קאפ האירופי, אך במשחק הליגה נגד חטאפה למאמן הייתה הזדמות טובה לתת לו דקות משחק. בהנהלת הבלאנקוס רצו שהחלוץ הברזילאי יקבל דקות משחק בעיקר כדי להרגיע את האוהדים שרוצים לראות שחקני רכש בקבוצה. אבל ריאל מדריד שילמה עליו 45 מליון יורו בקיץ הקודם.

לופטגי שעבר בנבחרות הצעירות של ספרד יודע איך לקדם שחקנים צעירים והוא טוען שהברזילאי עדיין לא בשל לדקות משחק ברמות האלו והוא יידע מתי לתת לו לשחק בזמן המתאים. המאמן הספרדי של ריאל מדריד רוצה לחזק אותו באימונים ולתת לו הרגשה שהוא נמצא במקום אהוב ומוכר. הוא רואה בו פוטנציאל גדול, אך לפי העיתון לופטגי רוצה "להבריק את היהלום".


ויניסיוס ג'וניור. עדיין לא קיבל דקות משחק העונה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי