ארגון השחקנים מאיים להשבית את הליגה הספרדית

ארגון השחקנים הספרדי
ארגון השחקנים הספרדי | האתר הרשמי

בעקבות החלטת "לה ליגה" לקיים משחקים בארה"ב ב-15 השנים הקרובות, הקפטנים שוקלים לשבות בסוף ספטמבר: "השחקנים חושבים על האוהדים, לא הכל ביזנס בכדורגל"

(גודל טקסט)

האם הליגה הספרדית בדרך לשביתה? ארגון השחקנים הספרדי בראשות חלוץ העבר דויד אגנסו, ששיחק בין היתר ג בבית"ר ירושלים, מאיים להשבית את "לה ליגה" בסוף ספטמבר או תחילת אוקטובר בגלל התוכנית לשחק חלק ממשחקי הליגה בארה"ב. כזכור, "לה ליגה" הודיעה שהגיעה להסכם לפיו ב-15 השנים הקרובות תקיים משחקים בארה"ב וקנדה. אומנם לא צויין מספר המשחקים, מתי יתקיימו ומי הקבוצות שיקחו חלק, אם כי סביר להניח שריאל מדריד וברצלונה נכללות ביניהן. בנוסף הנהלת הליגה תשוחח עם הקבוצות כדי להתאים להן מועד שיהיה מקובל עליהן.

אגנסו נפגש עם 14 קפטנים ב"לה ליגה" והם הגיעו למסקנה שלא יסכימו לשחק בארה"ב, בגלל שהדבר ימנע מהאוהדים של הקבוצות שישחקו בארה"ב לבוא למשחקים. "אנחנו מסכימים לפעמים על דברים שאין להם היגיון ולא נחתום בשום אופן על חוזה כזה עבור שום מחיר", נאמר בהודעת הארגון. עוד אמר אגנסו אמר אחרי הפגישות: "לשחקנים נמאס שמתקבלות החלטות באופן חד צדדי. אנחנו זועמים על כך שלא התייעצו איתנו".

הוא דיבר בין היתר עם סרחיו ראמוס ונאצ'ו מריאל מדריד, סרחיו בוסקטס וסרג'י רוברטו (שניים מהקפטנים של ברצלונה), קוקה וחואנפראן (אתלטיקו מדריד), חואקין (בטיס), אסייר יראמנדי (סוסיאדד) ואחרים. בפגישה לא נכחו נציגי סביליה שמשחקת במוקדמות הליגה האירופית, דפורטיבו אלאבס, אתלטיק בילבאו, אייבר, סלטה ויגו וג'ירונה.

"כולנו מאוחדים לגבי הרצון לקדם את הכדורגל הספרדי ולהגן על אלה שאנחנו אוהבים יותר מכל בכדורגל – האוהדים". אקס בית"ר ייפגש עם נשיא "לה ליגה", חאבייר טבאס ואנשי הוועדה שעוסקת בנושא והטענה היא שהשחקנים נעלבו בעיקר מכך שלא שאלו אותם לפני ההחלטה לצאת לפרויקט בארה"ב. בארגון עוד כועסים על החלטה קודמת של הליגה, לצרף השנה שעברה שחקנים מערב הסעודית לקבוצות השונות עבור תשלום. לדברי אגנסו, אם השיחות לא יועילו, השביתה תצא לדרך בסוף ספטמבר או תחילת אוקטובר.


הקפטנים באסיפה (ארגון השחקנים, רשמי)

אגנסו אמר שפיצוי כספי לשחקנים לא יועיל במקרה הזה. "השחקנים חושבים על האוהדים. אנחנו לא למכירה. לא דיברתי עם יו"ר ההתאחדות לואיס רוביאלס, אבל אנחנו רואים בהחלטה חוסר כבוד כלפינו. ההתאחדות תיתן את דעתה בנושא ואני מקווה שהיא תינתן בצורה הגיונית. כדאי מאוד שראשי 'לה ליגה' יבינו שלא הכל הוא ביזנס בכדורגל". מנהלת הליגה מצידה טוענת שתשב עם ההתאחדות ותקבל את חוות דעתה ואת ההסברים של כל הצדדים. יש הרבה בעיות בקשר להסכם. מה יהיה התשלום לקבוצות, פיצוי לערוצי הטלוויזיה השונים שחתמו על הסכם שידור משחקים בשעות מסוימות ועוד. כמו כן גם אופ"א ופיפ"א עדיין צריכות לתת את הסכמתן, כולל ממשלת ספרד וקונפדרציית הכדורגל של צפון אמריקה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי