יורגן קלופ: אם זה השיא שלנו, אז אנחנו משחקים גרוע

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מאמן ליברפול, שתארח מחר (שידור ישיר בספורט1) את ברייטון ותנסה לשמור על מאזן מושלם, בטוח שהיכולת של קבוצתו עוד תשתפר: "יכולים לשחק הרבה יותר טוב". סיטי תצא לוולבס, ארסנל ו-ווסטהאם יפגשו לדרבי לונדוני

(גודל טקסט)

המחזור השלישי של הפרמיירליג יתחיל מחר (שבת) כשבמוקד משחקן של שתי הקבוצות שסומנו מתחילת העונה כפייבוריטיות לאליפות ואכן הרשימו בשני המשחקים עד כה, מנצ'סטר סיטי תצא למשחק חוץ אצל העולה החדשה וולבס וליברפול תארח את ברייטון. שתי הקבוצות ירצו לשמור על הפתיחה  המושלמת שלהן ולרשום ניצחון שלישי רצוף ומאידך ארסנל תארח את ווסטהאם בדרבי לונדוני כלשתי הקבוצות אפס נקודות במאזנן עד כה.

וולבס – מנצ'סטר סיטי (14:30, שידור ישיר בספורט1)
העולה החדשה לפרמיירליג אמנם מלאה בלא מעט כישרונות אך קשה להאמין שהיא תצליח לעצור את מנצ'סטר סיטי אשר מחזיקה בהפרש שערים מרשים של 1:8 בשני המשחקים הראשונים. הבעיה היחידה של הסיטי היא שוער המשנה של הקבוצה. קלאודיו בראבו נפצע, נותח וייעדר ככל הנראה עד סיום העונה. לאלופה לא הייתה ברירה אלא להחזיר את ארו מוריץ בן ה-19 שהושאל בתחילת העונה לנאק ברדה ההולנדית והוא יישב על הספסל בהתמודדות.

אם סיטי תנצח, היא תוכל לקבוע שיא חדש לפתיחת העונה הטובה בתולדות המועדון. בשנת 2011/2012, פתחה את העונה עם שלושה ניצחונות והפרש שערים של פלוס תשע, כך שהפעם היא תושל לקבוע הפרש טוב יותר. בשורות וולבס, אדמה טראורה עשוי לפתוח לראשונה.  מאמן הקבוצה פפ גווארדיולה אמר על בעיית השוערים: "גרימשו וארו עבדו איתנו ויודעים איך אנחנו משחקים, כך שאני לא מאמין שתהיה בעיה אם נצטרך אותם. לארו יש פוטנציאל ענק. הניתוח של קלאודיו בראבו עבר טוב, אבל לא ברור מתי יחזור".

המאמן הספרדי התייחס לוינסנט קומפני שכבר סוגר עשור בקבוצה: "זה בהחלט המון זמן. הוא שיחק הרבה משחקים ובשנים האחרונות היה יכול לשחק יותר אם לא היה פצוע, הוא אישיות ושחקן חשוב שכולם אוהבים".  על היריבה וולבס אמר: "הם דרסו שנה שעברה את הצ'מפיונשיפ ואת כל הקבוצות. הם משחקים כדורגל אטרקטיבי והתקפי. אנחנו יודעים שהולך להיות קשה נגדם".


קומפני עם החברים. חוגג עשור בסיטי (AFP)

ארסנל – ווסטהאם (17:00, שידור ישיר בספורט2)
שתי הקבוצות המאכזבות של לונדון החלו את דרכן עם מנג'רים חדשים, מה שלא עזר להן להשיג אף נקודה עד כה בליגה. בעוד שארסנל הפסידה ליריבות חזקות כמו סיטי וצ'לסי, ווסטהאם, אחרי ההפסד במחזור הפתיחה לליברפול, הפסידה בשבוע שעבר לבורנמות' הצנועה. הפטישים השקיעו בקיץ לא מעט כסף, אך אוהדיהם לא רואים תוצאות עד כה.

מאמן ארסנל ,אוניי אמרי, אמר שאין פציעות חדשות בקבוצה. קשר הרכש האורוגוואי לוקאס טוריירה עשוי לפתוח. הפעם האחרונה שהתותחנים הפסידו שלושה משחקים רצופים הייתה לפני 54 שנה והם לא ירצו לשחזר את הסטטיסטיקה העגומה הזו. מול ווסטהאם, מאזנם הרבה יותר מעודד ועומד על הפסד בודד ב-22 המשחקים האחרונים.

מי שוודאי ירצה להוכיח לארסל שטעתה לגביו הוא ג'ק ווילשייר ובעיקר למאמנה אוניי אמרי, שהעזיב אותו לאחר 17 שנים במועדון ובשיר לו על כך בשיחה קצרה של 15 דקות בלבד. אמרי אמר על כך: "כן, דיברנו רבע שעה, אבל זו הייתה בחירה של ווילשייר ללכת. נתתי לו דווקא כבוד ואני יודע שגם אוהדי ארסנל מכבדים אותו. מה שהיה חשוב לי הוא להבהיר לו שבארסנל הוא לא יהיה אחד מהשחקנים הבכירים שמעורבים בפרויקט החדש". אמרי התייחס גם למשחק הקרוב: "אחרי שני הפסדים אנחנו חייבים לנצח. חשוב שנראה יכולת טובה יותר".

אצל ווסטהאם, פלגריני יכול להשוות את שיאו השלילי של אברם גרנט שבעונת 2010/11 רשם עם המועדון שלושה הפסדים בפתיחת העונה. פלגריני בחר להתייחס דווקא לצרות של הצד השני כשאמר: "אמרי הגיע למועדון חדש ותראו מה קרה בעבר למנצ'סטר יונייטד כשאלכס פרגוסון עזב. הביאו כמה מנג'רים, הרבה שחקנים, אין תארים ויש הרבה ביקורת".


פלגריני. לא רוצה להשוות את שיאו של גרנט (gettyimages)

ליברפול – ברייטון (19:30, שידור ישיר בספורט1)
ליברפול, שכאמור רוצה ניצחון שלישי רצוף מפתיחת העונה, תפגוש משוכה לא קלה בדמות ברייטון שבמחזור הקודם הדהימה את מנצ'סטר יונייטד 2:3. השחפים יגיעו לאנפילד עם הרבה ביטחון ובלי תומר חמד שעבר בהשאלה לקפ.ר. סגנית אלופת אירופה הציגה הגנה יציבה ומאזנה עומד כעת על 0:6 מתחילת העונה. ברייטון מצידה, ספגה 16 שערים בארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה.
 

מאמן הקבוצה יורגן קלופ לא חסך בתשבוחות על חלוץ הקבוצה סאדיו מאנה שכבש שלושה שערים בשני משחקים: "הוא מבין עכשיו שמקומו שייך לעלית של שחקני הכדורגל בעולם ושהוא נמצא לפני שלב גבוה יותר בקריירה שלו. לפעמים השחקנים מפתיעים את עצמם ואומרים לעצמם 'מה אני באמת כזה טוב?".

על היכולת של קבוצתו: "הייתה לנו הכנה לא קלה עם שחקנים שהיו במונדיאל וחלקם חזר מוקדם. אני מרוצה מהתוצאות, אבל אם היו אומרים לי שזה היכולת הכי טובה שלנו הייתי אומר שאנחנו משחקים גרוע. אני בטוח שאנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב".

על מצבו הרפואי של דיאן לוברן הפצוע: "הוא יחזור לשחק אחרי פגרת הנבחרות וזה אומר שהוא לא יהיה כשיר עבורנו לעוד שני משחקי ליגה".  על ג'יימס מילנר אמר: "יש לו תפקיד חשוב בקבוצה. הוא בן 32 והוא צריך להיות בכדורגל בשיאו. בכל עבודה אחרת כשאתה בן 32 אומרים לך חכה אתה עוד צעיר".


מילנר. חלק חשוב בקבוצה (gettyimages)

כריס יוטון, מנג'ר ברייטון אמר: "נצטרך להראות הרבה איכויות כדי להוציא משהו. הניצחון על יונייטד נתן לנו קצת יותר ביטחון והוריד קצת לחץ. אני צופה שהמשחק יהיה בקצב מהיר מאוד וליברפול כבר הראתה את היכולת שלה העונה במשחק מהיר".

משחקים נוספים:
בורנמות' – אברטון (17:00)
האדרספילד – קרדיף (17:00)
סאות'המפטון – לסטר (17:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי