בספרד מאשימים: ואלוורדה שמרן מדי, לא נותן דקות לשחקני הרכש

מלקום
מלקום | AFP

ארתור, לנגלה ומלקום מתייבשים על ספסל ברצלונה והתקשורת טוענת שהמאמן הפך את הרכש למיותר. מחמאות דווקא לדמבלה, שהשתלב בהתקפה. פ.ס.ז' התלוננה לפיפ"א: בארסה פנתה לראביו כשהיה תחת חוזה

(גודל טקסט)
מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה משתף לאט לאט בקבוצה את שחקני הרכש של בארסה שהגיעו הקיץ. בעיתון "מארקה" נכתב שבינתיים ארתורו וידאל, ארתור, מלקום או קלמון לאנגלה שהגיעו הקיץ לא זכו לדקות רבות, מכיוון ששיטת האימון של ואלוורדה נחשבת שמרנית. הוא לא רוצה להרוס את מה שהולך טוב ולכן לא עשה שינויים גדולים, אבל אם משהו לא יעבוד בקבוצה הוא יכניס למערך את אחד משחקני הרכש.


היוצא מהכלל הוא אולי ארתורו וידאל, שהיתה הרגשה כאילו הקריירה שלו בירידה אבל בברצלונה הוא כבר פורח מחדש למרות ששיחק דקות מעטות, מכיוון שהן היו קריטיות מבחינת הקבוצה. וידאל הוא הקלף המנצח של המאמן והוא עוזר לו לשמור על התוצאה בדקות קריטיות. עד כה וידאל שיחק רק שש דקות בניצחון 1:2 על סביליה בסופרקופה, שבע דקות ב-0:3 על אלאבס ו-16 דקות ב-0:1 על ויאדוליד, אבל כל זה כשהיה צריך לשמור על התוצאה. פעמיים וידאל נכנס כדי להגן על שערים שכבש עוסמן דמבלה. בסופרקופה דמבלה קבע 1:2 נגד סביליה והצ'יליאני נכנס, ובשבת כשדמבלה כבש ו-ויאדוליד לחצה להשוות שוב הכניס אותו המאמן.


ב"מונדו דפורטיבו" דווקא התעכבו על השלישייה החדשה של ברצלונה. לראשונה מאז עזיבת ניימאר זה נראה שבארסה חוזרת לשחק עם שלושה בהתקפה עם דמבלה לצד ליאו מסי ולואיס סוארס, שבינתיים מגלה חלודה. ברצלונה כבשה מתחילת העונה שישה שערים כשליאו מסי ודמבלה כבשו כל אחד צמד. דמבלה הביא להם כאמור ניצחון על סביליה ועל ויאדוליד. רק לפני שבועיים דיברו באלופת ספרד על האכזבה מדמבלה והוא חשש מהבאת מאלקום לקבוצה, אבל מסתבר שהוא קלט את המסר. ואלוורדה אמר בתחילת העונה: "אנחנו מצפים ממנו לדברים גדולים העונה", ועד עכשיו נראה שזה לא נפל על אוזניים אטומות.


#MundoDeportivo | EL NUEVO TRIDENTE

Portada 27/8/18 pic.twitter.com/vpVDBKJzri

— SOM-HI TOTS. (@culenomana1899) 27 באוגוסט 2018


דמבלה הגיע ככישרון ענק מדורטמונד, כשבארסה שילמה עליו 105 מיליון יורו ועוד 40 מיליון בבונוסים, אבל אחרי הפציעה הראשונה שלו בעונה שעברה הוא החמיץ 20 משחקים וכשחזר שיחק רק ארבעה ונפצע שוב. היו ספקות לגבי ההתאקלמות שלו, כולל אורח חייו הלא ספורטיבי. לביתו הגיעו כמעט כל יום חברים שחגגו עד השעות הקטנות של הלילה.


באשר לפרשת איבן ראקיטיץ', בעיתון "ספורט" גילו כי פאריס סן ז'רמן היתה בקשר עם ראיקיטיץ' וסוכניו במשך שבועיים ושכנעה אותו לעבור אליה, אבל הוא התחרט ברגע האחרון ולכן אמר אחרי המשחק נגד ויאדוליד שהוא נשאר בברצלונה כי אף מועדון אחר בעולם לא ייתן לו מה שברצלונה נותנת לו. בפ.ס.ז' רצו להכפיל את שכרו משמונה מיליון יורו לעונה ל-16 מיליון יורו, אבל זה לא התאפשר ובאותו זמן ראקיטיץ' החליט לצאת בהודעה פומבית.


בתוך כך, בפאריס סן ז'רמן יש כוונה להתלונן על ברצלונה בפיפ"א שהיא ניהל מו"מ עם אדריאן ראביו בשעה שהיה חתום על חוזה. לא ברור מה ההבדל בין המגעים עם ראקיטיץ' של פ.ס.ז' לאלה של ברצלונה עם ראביו, אבל נראה שהיחסים בין המועדונים שוב מאוד מתוחים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי