צפו בתקציר: 0:2 ליונייטד אצל ברנלי החלשה, מוריניו יכול לנשום

רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו | AFP

לוקאקו כבש בנגיחה נהדרת (27) ולפני הירידה להפסקה גם השלים צמד ליגה ראשון מזה יותר משנה, פוגבה החמיץ פנדל (69), ראשפורד נכנס כמחליף והורחק תוך 10 דקות. ווטפורד הפתיעה את טוטנהאם עם 1:2 ונותרה מושלמת

קבוצות: ברנלי
(גודל טקסט)
נראה שמוריניו הבטיח לעצמו עוד שבוע על הכיסא המתנדנד שלו באולד טראפורד. "המיוחד" הוביל היום (שבת) את מנצ'סטר יונייטד לניצחון חוץ חשוב עם 0:2 על ברנלי. במשחקים הנוספים, ארסנל רשמה ניצחון שני רצוף עם 2:3 אצל קארדיף ו-ווטפורד הפתיעה 1:2 את טוטנהאם ונותרה מושלמת עם אחרי ארבעה מחזורים.


קארדיף – ארסנל 3:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
זה לא היה קל, אבל התותחנים מתאוששים מפתיחת הליגה הקשה והם כבר עם ניצחון שני ברציפות, הפעם על העולה החדשה. שחודראן מוסטאפי העלה את ארסנל ליתרון מקרן של גרניט ג'אקה כבר בדקה ה-11, אך שתי דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה ויקטור קמראסה ניצל את ההזדמנות כדי להוריד את שתי הקבוצות להפסקה ב-1:1.


בדקה ה-62 התותחנים החזירו לעצמם את היתרון כשכדור של אוזיל הגיע לאלכסנדר לקאזט שמסר בעקב לפייר-אמריק אובמיאנג, והחלוץ הגאבונזי התכבד בשער בכורנה העונה מחוץ לרחבה שקבע 1:2. הוולשים לא ויתרו ושמונה דקות לאחר מכן דני ווארד נגח את ה-2:2 לרשת של פטר צ'ך, אך בדקה ה-81 מסירת עומק של קשר הרכש לוקאס טוריירה הגיעה ללקאזט, שהפעם היה על תקן הכובש וקבע 2:3 שנשמר עד הסיום, ונתן קצת שקט לאונאי אמרי לפני היציאה לפגרת הנבחרות.


שחקני ארסנל חוגגים. ניוקאסל היא המכשול הבא (Gettyimages)
שחקני ארסנל חוגגים. ניוקאסל היא המכשול הבא (Gettyimages)


ברנלי – מנצ'סטר יונייטד 2:0
יונייטד לא הציגה כדורגל גדול בפתיחה, ורק בדקה ה-26 עלתה ליתרון מנגיחה נפלאה של לוקאקו, שקיבל מתנה לראש מהגבהה של סאנצ'ס מצד ימין. דקה לפני הירידה להפסקה הבלגי הכפיל את התוצאה לאחר כמה נסיונות הרחקה מצד הגנת המארחת, ולמחצית השנייה עלתה יונייטד מאורגנת יותר, רגועה יותר ושולטת יותר.


זה לא שיפר את התוצאה, אבל לפחות דה חאה לא ספג ומוריניו היה רגוע. לפחות עד הדקה ה-61, אז ראשפורד נכנס במקום סאנצ'ס והצרות התחילו. החלוץ הצעיר סחט פנדל בדקה ה-69, אבל פוגבה החמיץ אותו. שתי דקות לאחר מכן הוא נכנס לעימות מול בארדסלי וראה את האדום אחרי 10 דקות בלבד על המגרש, מותיר את קבוצתו ב-10 שחקנים. ברנלי לא הצליחה לנצל את היתרון המספרי עד הסיום וירדה כשהיא מנוצחת בפעם השלישית ברציפות ועם נקודה אחת בלבד מתחילת העונה. יונייטד, לעומת זאת, עלתה למקום העשירי ואחרי פגרת הנבחרות תתארח אצל ווטפורד שמסתמנת כהפתעת העונה.

.@AnderHerrera#MUFCpic.twitter.com/LPVkgbNNEc

— Manchester United (@ManUtd) September 2, 2018


הרכבים
ברנלי: ג'ו הארט, צ'ארלי טיילור, פיל בארדסלי, ג'יימס טקובסקי, בן מי, ארון לנון, ג'ון קורק, אשלי ווסטווד, ג'ף הנדריק (סם ווקס 58), דווייט מק'ניל, כריס ווד.


מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אנטוניו ולנסיה, כריס סמולינג, ויקטור לינדלוף, לוק שאו, נמניה מאטיץ', פול פוגבה (אריק ביילי 92), מרואן פלאיני, ג'סי לינגארד (אנדר הררה 76), רומלו לוקאקו, אלכסיס סאנצ'ס (מרקוס ראשפורד 61).


מהלך המשחק
דקה 1: השופט ג'ונתן מוס הוציא את המשחק לדרך באצטדיון טרף מור. שוב עבר מעל האצטדיון שלט שמכריז: "אד וודוורד הוא מומחה לכישלונות".


השלט של אוהדי יונייטד נגד וודוורד (AFP)
השלט של אוהדי יונייטד נגד וודוורד (AFP)


דקה 26, מנצ'סטר יונייטד עולה ל-0:1: למרות שלא שלטה בפתיחה, יונייטד היא הראשונה לעלות לתירון. סאנצ'ס הרים כדור מצד שמאל לתוך הרחבה, שם חיכה הראש של לוקאקו שנגח פנימה במומחיות.


דקה 44, 0:2: עוד אחת מההתקפות הבודדות של יונייטד במחצית הסתיימה בשער של לוקאקו, הפעם לאחר שורה של החמצות וניסיונות הרחקה מצד הגנת ברנלי.


דקה 68: פנדל ליונייטד: און לנון גולש בחוסר אחריות בתוך הרחבה ומפיל את ראשפורד, השופט מצביע בלי היסוס על הנקודה הלבנה.


לוקאקו. צמד ראשון בליגה מזה למעלה משנה (AFP)
לוקאקו. צמד ראשון בליגה מזה למעלה משנה (AFP)


דקה 69: פוגבה מחמיץ! ג'ו הארט הודף את בעיטת העונשין של הצרפתי ומונע הפסד גדול יותר, לפחות בינתיים.


דקה 71: מריבה בין בארדסלי לראשפורד. המגן של ברנלי הכשיל את חלוץ יונייטד, וזה הגיב בנגיחה לראשו של הראשון. בארדסלי ספג צהוב, אבל ראשפורד רואה את האדום ומורחק 10 דקות בלבד לאחר שנכנס כמחליף!


ווטפורד – טוטנהאם 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
ערב המשחק, ווטפורד וברנלי היו שתי הקבוצות היחידות מלבד ליברפול וצ'לסי ששמרו על מאזן מושלם. עכשיו רק אחת מהן יכולה להתגאות בנתון הזה ולהיצמד למרסיסייד והבלוז בראש הטבלה, וזו לא הקבוצה של פוצ'טינו.


טוטנהאם דווקא עלתה ליתרון ראשונה, משער עצמי של אבדולאי דוקור (53), אבל שני שערים מהירים של טרוי דיני (69) וקרייג קאטקארט (76) קבעו מהפך וניצחון רביעי בארבעה משחקים לקבוצה המפתיעה. טוטנהאם תפגוש את ליבפרול לקרב קשה אחרי פגרת הנבחרות, ותיאלץ לעשות זאת כנראה בלי המקום הראשון על כף המאזניים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי