מסי שבר עוד שיא, בספרד התמוגגו: "רסיטל של כדורגל התקפי"

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

כוכב ברצלונה הגדיל את מספר המועדונים מולם כבש בספרד ל-37 עם שער נפלא בניצחון הגדול ביותר של בארסה מזה שנתיים. ואלוורדה: "מאכזב אותי שספגנו במהלך הראשון. מקום ראשון? יש עוד הרבה מחזורים". לנגלה התרגש

(גודל טקסט)
כאשר העולה החדשה הואסקה הובילה אתמול (ראשון) 0:1 בקאמפ נואו כבר לאחר שלוש דקות, עמד ריח של הפתעה באוויר. אבל ליאו מסי דאג להשוות בשער שכבר ייכנס להיסטוריה ואז נחת המבול על הואסקה האומללה. ברצלונה ניצחה 2:8 בניצחון הגדול ביותר שלה מאז ה-0:8 על לה קורוניה באפריל 2016 ויצאה לפגרת הנבחרות ראשונה בטבלה עם 9 נקודות מ-9 אפשריות והפרש שערים טוב משל ריאל מדריד, 10+ לעומת 8+. חלפו 57 שנה מאז ניצחה ברצלונה בליגה 2:8. אז זה היה ב-1961, כאשר בארסה ניצחה את גרנדה בתוצאה זהה.


ליאו מסי השתווה בשערים לקרים בנזמה עם צמד ולשניהם 4 שערים. הוא כעת שיאן כיבוש השערים ב"לה ליגה" מול כל הקבוצות בספרד. הוא כבש מול 37 מועדונים מתוך 39 אפשריים, יותר מכל שחקן אחר אי פעם מאחר והואסקה עלתה לראשונה העונה לליגה העליונה. טכנית הוא שבר את השיא כבר בפברואר, שיא שהיה שייך לראול ואריץ אדוריס עם שערים מול 35 מועדונים, ועכשיו שיפר אותו.


ב"מונדו דפורטיבו" נכתב על מסי: "מאמבו של מוליכה". בעיתון התלהבו מהכוכב וכתבו עליו: "הוא רקד על המגרש. כבש צמד כולל שער אחד מדהים ונתן רסיטל של כדורגל התקפי".


Portada @mundodeportivo: "MAMBO DE LÍDER" #Portadaspic.twitter.com/ts8w8Yu6Bb

— Radio Barça (@RadioFCB) 2 בספטמבר 2018


מסי כאמור כבש עוד שער לפנתיאון. בדקה ה-16 הפרעוש קיבל את הכדור על סף הכניסה לרחבה, זרק שלושה שחקנים בהטעיה אחת ערמומית ומיד לאחר מכן מצא את הפינה הימנית של אקסל וורנר, בעזרת בעיטה חדה ברגל ימין החלשה שלו.


המאמן ארנסטו ואלוורדה, שחגג את הניצחון הגדול ביותר שלו מאז מונה לתפקיד בבירת קטאלוניה, אמר בסיום: "עשינו דברים נהדרים בהתקפה, אבל מאכזב אותי שספגנו במהלך הראשון של המשחק. אנחנו צריכים להיות מרוכזים יותר". על העלייה למקום הראשון: "זה חסר משמעות כרגע, יש עוד כל כך הרבה משחקים. להיות ראשונים בהפרש שערים? יש לזה משמעות קטנה. הליגה בקושי החלה, יש עוד 35 מחזורים וקבוצות טובות כמו ולנסיה ואתלטיקו מדריד שנמצאות מאחור עוד יתקדמו.


"היינו קרים כשספגנו שער ראשון והשני שספגנו היה בלתי צפוי, אבל התוצאה טובה כי ניצלנו את המצבים הרבים שהגענו אליהם". הוסיף ואלוורדה.


סוארס.
סוארס. "ה-VAR מוציא את החשק לחגוג, אבל יותר הוגן" (Gettyimages)


על ה-VAR: "הוא גורם לכך שחוגגים את השערים מאוחר יותר ועל זה צריכים לחשוב, אבל ההרגשה היא שעכשיו הכל יותר פייר ואני גם לא רואה שיש הפסקות גדולות. משהו כמו דקה וחצי מקסימום".


לואיס סוארס כבש פעמיים לראשונה העונה ובכך סיים משבר קטן. "הכי חשוב זו הקבוצה ולא הסטטיסטיקה האישית שלי. רציתי לעזור לקבוצה והכי חשוב שניצחנו. היינו מנומנמים בהתחלה, אבל השער שלהם העיר אותנו. ה-VAR הוא מכה לשמחה של השחקן ולאושר שלו ומוציא ממך את החשק לחגוג. אתה מאבד את האדרנלין והתשוקה לחגוג בטירוף באותו הרגע כמו שאתה רוצה. מעכשיו אתה לא יכול לחגוג מיד אחרי הכיבוש וצריך לבדוק אם השער חוקי, אבל זה יותר הוגן ככה".


בעיתון "מארקה" שאלו את מאמן הנבחרת לואיס אנריקה מדוע לא זימן את ג'ורדי אלבה לנבחרת והאם יש לספרד מגן שמאלי טוב יותר. אלבה כבש את השער השביעי של הבלאוגרנה והוסיף גם בישול. היחסים שלו עם אנריקה בברצלונה לא היו טובים בעונה האחרונה, אבל אלבה אמר בסיום: "אני רוצה לשחק עם הנבחרת, אבל זו ההחלטה של המאמן ואני מכבד אותה. לא ציפיתי לזה ואני לא ממש יודע למה אני לא בנבחרת. אשמח לחזור. מרכוס אלונסו וחוסה גאיה כעת בסגל והם שחקנים טובים".


Jordi Alba (@JordiAlba) celebrating his goal against @SDHuesca#fcblivepic.twitter.com/8tNiGjKbGF

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 2 בספטמבר 2018


קלמון לנגלה, ששיחק לראשונה בברצלונה כמחליף במשך 27 דקות, אמר: "זה היה כיף לשחק בקאמפ נואו. זה אחד האצטדיונים הכי מרשימים בעולם. אתה צריך לקחת את הדקות שנותנים לך בקבוצה כמו ברצלונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי