יואכים לב: אנחנו לא נאיבים, משחק אחד לא ימחק את הכישלון מרוסיה

יואכים לב
יואכים לב | AFP

מאמן נבחרת גרמניה אמר לאחר התיקו 0:0 נגד צרפת: "יכולנו לכבוש שערים. הבנייה מחדש תיקח זמן". תומאס מולר: "היה חשוב שנראה מחויבות". מחמאות לאראולה בצרפת, דשאן: "גרמניה מתאוששת מטראומה"

(גודל טקסט)
צרפת עדיין לא סיימה עם חגיגות הזכייה במונדיאל, גרמניה לא התאוששה לחלוטין מהלם ההדחה בשלב הבתים. זו המסקנה הפשוטה שאוהדי הכדורגל יכולים להגיע אליה אחרי ה-0:0 בין הנבחרות בשלב הבתים של ליגת האומות שהחל אתמול. גרמניה היתה טובה יותר, אבל לא מימשה פוטנציאל.


0:0 against france ️ feeling good to be back with the national team pic.twitter.com/4LBMHljcGY

— Matthias Ginter (@MatzeGinter) 6 בספטמבר 2018


הגרמנים דווקא מרוצים. תיקו נגד אלופת העולם בשלב הזה של הניסיון שלהם להתחיל הכל מחדש היא תוצאה לא רעה. ה"בילד" סיכם זאת בכותרת: "אנחנו עדיין חיים" ואף הסביר: "לא כבשנו, אבל יש תקווה חדשה". עוד נאמר: "לא היתה הפתעה גדולה במשחק, אבל יחסית התקדמנו לעומת הגביע העולמי וההדחה בשלב הבתים במונדיאל". לצרפת היו רק שתי הזדמנויות לכבוש. נגיחה של אוליביה ז'ירו בדקה ה-36 ובעיטה מטווח ארוך של אנטואן גרייזמן (64). ה"בילד" גם ציין שהנבחרת לחמה כיחידה אחת ואפילו כתב: "11 שחקנים נלחמו במגרש ושרו לפני כן את ההימנון. גם לצופים היתה תרומה. הם לא הפסיקו לעודד, אבל גם היה ברור שאם גרמניה לא תיקח סיכונים בהתקפה היא לא תגיע לשום מקום. חלוצים כמו קיליאן אמבפה לא גדלים גם בגרמניה על העצים שאפשר לקטוף אותם. אין לנו שחקן כזה". אמבפה הראה מגוון תרגילים במהלך המשחק, אבל לא כבש.


גיבור המשחק היה שוער פ.ס.ז' אלפונס אראולה, המחליף את הוגו לוריס, שהציל שלוש פעמים שערים מרגלי מאטס הומלס (72), תומאס מולר (75) וגינטר (75). יוגי לב חזר לשחק עם ארבעה בהגנה, כאשר ג'ושוע קימיך שיחק לפני ההגנה ומילא את התפקיד שביצע בסטיאן שוויינשטייגר במונדיאל 2014.


יואכים לב אמר בסיום: "הבניה שלנו מחדש תיקח קצת זמן, אבל אני אוהב את הצעד הראשון. היה חשוב להראות תגובה טובה למה שקרה במונדיאל. יכולנו לכבוש שערי ניצחון והיה חשוב להראות יציבות בהגנה, אבל בואו לא נהיה נאיבים. משחק אחד לא ימחק את הכישלון ברוסיה". תומאס מולר אמר: "היה חשוב שנראה מחויבות. בחוד לא שיחקנו הכי טוב, אבל היינו בכושר טוב יותר מהצרפתים".


" HEUREUSEMENT IL ÉTAIT LÀ " La Une de l'Equipe du jour #ALLFRApic.twitter.com/akP95gE07m

— N'DIRÈ DIALLO™ (@ndirediallo) September 6, 2018


ה"ל'אקיפ" בחר בכותרת: "למזלנו הוא היה שם", עם תמונה של אלפונס אראולה, והסתכל על חצי הכוס המלאה: "אראולה היה מושלם. אלופת העולם 2018 התמודדה בכבוד נגד אלופת העולם 2014. בערב הזה היה הכל מכל דבר ובשורה תחתונה לא הפסדנו על אדמת גרמניה בפעם החמישית ברציפות. ה-0:0 מראה שהצלחנו, אבל גם הפסדנו משהו. לא השתמשו בחלוצים מספיק טוב ולא היו מסירות מספיקות טובות", קבע העיתון שהעניק ציון 8 לאראולה ו-7 לסמואל אומטיטי ואנגולו קאנטה. השאר קיבלו ציון נמוך יותר, אמפבה קיבל 6. בגרמניה מנואל נוייר והומלס קיבלו את הציונים הכי גבוהים עם 7.


דידיה דשאן אמר בסיום: "המשחק היה די שקול, אם כי היו הרבה דקות שגרמניה היתה טובה יותר. השחקנים עשו הכל לשמור על התיקו למרות שעשינו כמה טעויות. רצינו לנצח, אבל היה ברור שגרמניה תילחם כי היא מתאוששת מטראומה". שוער פ.ס.ז' אראולה, שרשם בכורה מוצלחת בנבחרת, אמר: "מאושר שהתחלתי בצורה כזאת את הקריירה שלי בנבחרת, אבל הייתי מעדיף כמובן שננצח. הייתי מפוקס כל המשחק והכי חשוב שלא הפסדנו. מחצית שנייה היתה לי הרבה עבודה כי הם לחצו אותנו חזק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי