התותחן הזה מתגעגע לוונגר: מה עובר על אובאמיינג בארסנל?

פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג | AFP

החלוץ הנפלא של דורטמונד לשעבר ושל ארסנל החל מהעונה הקודמת, לא הגיע לעונה הנוכחית. על רקע מתיחות עם המאמן אוניי אמרי. מה השתבש? יעקב זיו על מצבו של הגבוני בלונדון לפני וורסקלה (22:00 בספורט2)

(גודל טקסט)

אם תכניסו את פייר-אמריק אובאמיינג לחדר חשוך ומבודד ותבקשו ממנו לומר מה הוא מרגיש על החלטתו לעבור לארסנל בינואר 2018, ייתכן מאוד שהוא יגיד בכל השפות הידועות לו: "מצטער על זה, בגדול!" אובאמיינג מסתכל כעת בוודאי בקינאה בחברו לשעבר בדורטמונד, עמנואל דמבלה, שמתחיל לככב בברצלונה. הוא לבטח שואל את עצמו: למה בחרתי בארסנל, קבוצה שנבנית כרגע מחדש, שלא הצליחה לעלות לליגת האלופות, שנכון לעכשיו נראית כמי שלא שייכת לצמרת של הפרמיירליג, שלא לדבר על הצמרת האירופית.

ארסן ונגר ראה באובאמיינג כוכב-על שמגיע לקבוצה שזקוקה למישהו כמוהו כדי לחזור לצמרת. ונגר עשה הכל לרכוש אותו ב-56 מיליון ליש"ט, סכום שיא בהעברות בארסנל. בחצי עונה החלוץ הגבוני כבש 10 שערים ב-13 משחקי ליגה ונראה כמו סיפור הצלחה בתוך הכישלון הכללי של התותחנים. למעשה, הוא היה השחקן החדש אצל התותחנים שעשה את הפתיחה הכי טובה במועדון אי פעם. כל זה נראה עכשיו כמו זיכרון רחוק מאוד. לא מעט שחקנים בארסנל טוענים שעם הצרפתי הוותיק הם הרגישו שאין מישהו שבאמת מאמן אותם, בעוד שעם בואו של אוניי אמרי הם מרגישים שדילגו כמה שנים קדימה – אבל, אובאמיינג לבטח לא ביניהם. הוא מאוכזב מאמרי ואמרי מאוכזב ממנו. 

עד כה כבש אובאמיינג רק שער בחמישה משחקי ליגה בהם פתח, בניצחון 2:3 על קרדיף. מתוך חמישה משחקים אמרי החליף אותו שלוש פעמים. בפעם האחרונה שזה קרה, בניצחון על ניוקאסל 1:2, אובאמיינג הגיב בכעס כשיצא מהמגרש בדקה ה-68, לאוו דווקא בצדק מאחר שהיה לו משחק גרוע  בסיינט ג'יימס פארק. אמרי מתקשה לשחק איתו ועם אלכסנדר לקאזט באותו הרכב. אובאמיינג לא הראה נגד ניוקאסל שליטה בכדור או יכולת סיום טובה, מה שלא הפריע לו להבהיר למאמנו שלא מקובל עליו להיות מוחלף 22 דקות לסיום המשחק.

אמרי אמר על כך: "התגובה שלו דווקא נורמלית. אני רוצה שחקנים שכועסים כאשר אני מחליף אותם, או כאשר הם לא עולים בהרכב.  אני רוצה שחקנים עם אמביציה לשחק ולעזור לקבוצהי". הניצחון על ניוקאסל היה השלישי של אמרי מאז הפתיחה הנוראית שלו עם הפסד 2:0 למנצ'סטר סיטי והפסד 3:2 מול צ'לסי. הוא ייצב את ארסנל, אבל יצטרך לנצח את אחת הגדולות כדי להמשיך לצמרת הגבוהה יותר.


רק שער אחד בחמישה משחקי ליגה (Gettyimages)

למה לא מספר 9? 
לפי אמרי, אובאמיינג איבד את הביטחון במשחק מאז תחילת העונה אחרי שהחמיץ כמה שערים בשני המשחקים הראשונים נגד סיטי וצ'לסי. "הוא צריך למצוא ביטחון ולכבוש ואז לכבוש עוד אחד ועוד אחד. ככה הוא יחזור לכושר. הרבה חלוצים שעבדתי איתם היו במצב דומה. אני משוכנע שאובאמיינג, לאקזט ודני וולבק עוד יכבשו הרבה שערים עבורנו", טען המאמן לפני המשחק נגד ווסטהאם בו ניצחה ארסנל 1:3. המאמן אף נפגש עם אובאמיינג לשיחה אישית והבטיח לו כי יחזור לכושר אצלו כמו בימי ונגר.

אמרי הוסיף: "אני יודע שהוא כבש כאן שערים בעונה שעברה ולכן דיברתי איתו כמה פעמים ואמרתי לו שאני בוטח במשחק שלו. ששת החודשים הראשונים שלו כאן היו טובים ולכן אני בטוח שהוא יחזור לזה בקרוב".

הבעיה, כאמור, היא בשיתוף הפעולה עם לאקזט. אנדרו תומפמסון, פרשן כדורגל אנגלי, טוען שאובאמיינג פחות אפקטיבי באגף. לא סתם, הוא מזכיר, בדורטמונד הסיטו אותו לתפקיד חלוץ מספר 9 – צעד שהביא לקבוצה שערים רבים. וארסנל ללא ספק זקוקה לשערים, על אחת כמה וכמה מהרכש הכי יקר שלה. עד כה הבקיעה הקבוצה עשרה שערים מעשרה כובשים שונים – נתון שלא זכור בארסנל מזה שנים.


אובמייאנג ולקאזט. יש בעיות בשיתוף הפעולה (Gettyimages)

אוהדי ארסנל מתובננים בינתיים בקנאה בחיבור המעולה בין מאמן צ'לסי מאוריציו סארי לכוכב שלו, אדן הזאר, שכבש כבר חמישה שערי ליגה בפתיחה הכי טובה שלו מאז שהגיע לפרמיירליג. לדעתם, אמרי חייב להשיג הרמוניה דומה עם אובאמיינג, אחרת כל המערכת תיכנס ללחץ. בדורטמונד ידעו להתייחס לחלוץ הגבוני בכפפות של משי, גם אם הפר כללים פה ושם והירבה לבלות. אצל ונגר לא היו בכלל בעיות משמעת, או שהם הוסתרו היטב. 

יש כבר מי שטוען שהחלוץ בדרכו החוצה מארסנל. הספקולציה הולכת כך: איבן גזידיס, שניהל את ארסנל, עבר למילאן. אובאמיינג החל את הקריירה שלו במילאן. אחד ועוד אחד? סול קמפבל, בלם ארסנל לשעבר, אמר בהקשר זה: "רק עונה יוצאת מהכלל של אובאמיינג יכולה לסייע לארסנל לסיים בין ארבע או חמש הגדולות". כפי שהדברים נראים כרגע, העימות בין אמרי לחלוץ שלו לא יסתיים בטוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי