צפו: סיטי דרסה 0:5 בקרדיף, 0:3 לליברפול, רק 1:1 ליונייטד

שרדאן שאקירי, סאדיו מאנה
שרדאן שאקירי, סאדיו מאנה | Gettyimages

האלופה התאוששה מההפסד לליון ודרסה את קרדיף, כשאגוארו כבש ורשם הופעה 300 בקבוצה ומאחרז כבש שני שערי בכורה. המייטירדס רשמו ניצחון ליגה שישי ברציפות על סאות'המפטון והשדים האדומים איבדו נקודות מול וולבס

(גודל טקסט)
החגיגה האנגלית במסגרת המחזור השישי בפרמיירליג לא אכזבה כשבמוקד האלופה מנצ'סטר סיטי התאוששה מההפסד לליון בליגת האלופות ודרסה 0:5 את קארדיף בחוץ, הטוענת לכתר ליברפול גברה 0:3 על סאות'המפטון ונשארה מושלמת עם שישה ניצחונות בשישה משחקים ומנצ'סטר יונייטד חזרה לאבד נקודות כשסיימה ב-1:1 בלבד עם וולבס. בנוסף לסטר ניצחה 1:3 את האדרספילד, ברנלי הביסה 0:4 את בורנמות' וקריסטל פאלאס וניוקאסל נפרדו ב-0:0.


ליברפול – סאות'המפטון 0:3 (צפו בתקציר)
אחרי ה-2:3 הענק על פאריס סן ז'רמן בליגת האלופות, יורגן קלופ והמייטירדס הצליחו לשמור על מאזן מושלם גם בליגה עם ניצחון שישי ברציפות על חשבון הקדושים, שחזרו להפסיד אחרי שני מחזורים. לליברפול שעלתה למקום הראשון מצפה לוח משחקים לא פשוט שכולל צמד מפגשים מול צ'לסי בגביע הליגה ובפרמיירליג, משחק חוץ בסן פאולו בנאפולי בליגת האלופות וביום ראשון (ה-7 באורטובר) תארח באנפילד את מנצ'סטר סיטי.


מסכת השערים נפתחה כבר בדקה ה-10 כשכדור עומק של סאדיו מאנה הגיע לג'רדאן שאקירי שכדרר באגף שמאל ושלח כדור רוחב, שפגע בשיין לונג והמשיך לווסלי הודט, ממנו הוא נהדף לשער וקבע 0:1 לאדומים משער עצמי אומלל. בדקה ה-21 היתרון הוכפל כשטרנט אלכסנדר-ארנולד הגביה כדור קרן מימין שהגיע לראשו של ז'ואל מאטיפ, והבלם הקמרוני נגח אותו לפינה השמאלית הגבוהה של אלכס מקארתי בדרך ל-0:2. שתי דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה שאקירי בעט בעוצמה כדור חופשי שפגע במשקוף, ולמזלו מוחמד סלאח היה במקום כדי לנעוץ את ה-0:3 ברשת. המצרי קיבל הזדמנות להשלים צמד בדקה ה-88, אך השער נפסל בטענת נבדל. למרות הכל, זה הספיק לליברפול שכאמור נשארה מושלמת וניצחה בששת משחקי הליגה הראשונים שלה בפעם השלישית בהיסטוריה.



שחקני ליברפול חוגגים. בדרך לניצחון שישי ברציפות? (Gettyimages)


קרדיף – מנצ'סטר סיטי 5:0 (צפו בתקציר המחצית)

אחרי ההפסד הדי סנסציוני לליון בפתיחת ליגת האלופות, אלופת אנגליה התאוששה בגדול על חשבון העולה החדשה ורשמה ניצחון שלישי ברציפות שעזר לה לשמור על פער של שתי נקודות מהמוליכה ליברפול, שבועיים לפני שהן נפגשות לקרב צמרת. זה אומנם לקח קצת זמן, אך בדקה ה בדקה ה-32 כדור עומק של אילקאי גונדואן הגיע לברנרדו סילבה שהעביר רוחב לסרחיו אגוארו, שבנגיעה ירה את הכדור לרשת וקבע 0:1, עם שערו ה-205 בהופעתו ה-300 במדים התכולים.

השער של אגוארו כנראה פרץ את הסכר וכבר אחרי שלוש דקות היתרון הוכפל כשכדור שהגביה לירוי סאנה מצד ימין הגיע לברנרדו סילבה, שהפעם היה על תקן הכובש ונגח לאחור את הכדור היישר לפינה הרחוקה של קארדיף. הסיטיזנס לא עצרו ובדקה ה-44 מהלך קבוצתי יפה של ראחים סטרלינג, סאנה וגונדואן הסתיים במסירה של האנגלי לגונדואן, שבעט חזק מכ-20 מטרים וקבע 0:3 לפני הירידה להפסקה.


 

שער לאגוארו בהופעתו ה-300, ברנרדו סילבה כבש ובישל (Gettyimages)


האלופה המשיכה בשלה גם במחצית השנייה ובדקה ה-67 כדור עומק של סטרלינג הגיע לגונדואן שהמשיך את המשחק הנהדר שלו ומסר כדור רוחב לריאד מאחרז, שכבש בקלות את ה-0:4 ואת שער הבכורה שלו בסיטי לראשונה מאז הגיע מלסטר. האלג'יראי לא הסתפק בזה ובדקה ה-89 השתלט על כדור שהורחק רע על ידי הגנת המארחת ובעט אותו בעוצה מקצה הרחבה לרשת כדי להשלים צמד ולקבוע 0:5 מוחץ בסיום.



מנצ'סטר יונייטד – וולבס 1:1 (צפו בתקציר)
אחרי שניצחה את ברנלי, ו-ווטפורד וגם את יאנג בויז בליגת האלופות, מנצ'סטר יונייטד חזרה לאבד נקודות לעיני אלכס פרגוסון, שחזר ליציע באולד טראפורד לראשונה מאז האירוע המוחי, כששמטרה יתרון מול העולה החדשה וולבס וסיימה איתה בחלוקת נקודות. 



פרגוסון נרגש ביציע באולד טראפורד. לצערו יונייטד לא נתנה לו סיבות לחייך (Gettyimages)


הזאבים פתחו טוב והגיעו למספר הזדמנויות שנעצרו על ידי דויד דה חאה, אך בדקה ה-18 דווקא המארחת עלתה ליתרון כשפרד קיבל כדור מפול פוגבה בקצה הרחבה, וירה אותו לרשת של רוי פטריסיו בדרך ל-0:1 ולשער בכורה במדים האדומים. המארחים לא הצליחו להכפיל את היתרון ושילמו על כך בדקה ה-53 כשכדור רוחב של הלדר קוסטה הגיע לראול חימנס במרכז הרחבה. החלוץ המקסיקני מסר אחורה את הכדור לז'ואאו מוטיניו שירה את הכדור לפינה השמאלית הגבוהה של דה חאה. שער ליגה ראשון לקשר הפורטוגלי הוותיק מאז נובמבר 2017. בסופו של דבר שתי הקבוצות לא הצליחו לכבוש יותר והתוצאה נשמרה עד שריקת הסיום.



פרד חוגג שער בכורה באדום שלא הספיק לניצחון (Gettyimages)


תוצאות נוספות
לסטר – האדרספילד 1:3
(קלצ'י איהנאצ'ו 19, ג'יימס מדיסון 66, ג'יימי וארדי 75/ מתיאס יורגנסן 5)


ברנלי – בורנמות' 0:4
(מאתיי וידרה 39, ארון לנון 41, אשלי בארנס 84, 88)


קריסטל פאלאס – ניוקאסל 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי