צפו: דרבי הדהימה את יונייטד באולד טראפורד אחרי דו קרב פנדלים

דרבי קאונטי
דרבי קאונטי | Gettyimages

המשבר של מוריניו מחריף: מאטה כבש בפתיחה, ווילסון ומריוט היממו, המארחת גם נותרה ב-10 שחקנים עקב הרחקת רומרו ואפילו שוויון של פלאיני ברגע האחרון לא הספיק לאחר שקבוצתו של למפארד דייקה בכל שמונה הבעיטות

(גודל טקסט)
פשוט לא ייאמן. מנצ'סטר יונייטד צברה רק 10 נקודות ליגה מששת המחזורים הראשונים בפרמיירליג וכבר נראה היה שמשחק ביתי בסיבוב השלישי של גביע הליגה מול דרבי קאונטי של פרנק למפארד יאפשר לה לשוב למסלול הניצחונות, אלא שהאורחת מהצ'מפיונשיפ לא נרתעה מהאולד טראפורד, מחקה יתרון מהיר של חואן מאטה וגם עלתה ליתרון, וכשנקלעה לדו-קרב פנדלים בעקבות שוויון של מרואן פלאיני בדקה ה-95 לא קפאה, דייקה בכל שמונת הפנדלים ונהנתה מבעיטה רשלנית של פיל ג'ונס כדי לנצח 7:8 לאחר 2:2 בתום 90 דקות ולהעפיל לשמינית הגמר. 


עוד הערב בגביע הליגה, מנצ'סטר סיטי טיילה באוקספורד עם 0:3 קליל בהרכב משני, לסטר ניצחה גם היא בדו קרב פנדלים ועשתה זאת על חשבון וולבס בקרב על טהרת הפרמיירליג ובורנמות' ניצחה 2:3 דרמטי את בלקבורן.


מנצ'סטר יונייטד – דרבי קאונטי 2:2 (7:8 לדרבי קאונטי לאחר דו קרב פנדלים)
איזו דרמת ענק קיבלנו הערב באולד טראפורד. מנצ'סטר יונייטד קיוותה להעניק מעט נחת לאוהדיה מול דרבי קאונטי של פרנק למפארד אחרי ה-1:1 מול וולבס בשבת ופתיחת העונה הרעה, אלא שגם כשמרואן פלאיני כבר מצא את הרשת בדקה ה-95, מנע הפסד מביך ושלח את המשחק לדו קרב פנדלים – האורחת כבשה את כל שמונה הבעיטות, ראתה את פיל ג'ונס בועט ברשלנות את הפנדל השמיני של יונייטד ובסופו של דבר השדים האדומים של ז'וזה מוריניו רשמו מפלה נוספת והודחו מהמפעל בבושת פנים.



למפארד ומוריניו מחויכים. אחרי שריקת הסיום "המיוחד" כבר נראה אחרת (Gettyimages)


מוריניו עלה בהרכב משני ובחר להעניק מנוחה לחלק משחקניו הבכירים, כמו דויד דה חאה, פול פוגבה ואנטוניו ולנסיה. מי שניצלו זאת בין השאר היו סרחיו רומארו שפתח בין הקורות, אריק באיי במרכז ההגנה, חואן מאטה פתח מתחת לחלוץ שמצדדיו אנטוני מרסיאל וג'סי לינגארד הצעיר ובחוד ההתקפה רומולו לוקאקו המשיך לקבל את הקרדיט ולא זוכה למנוחה.


למרות זאת, כבר לאחר שלוש דקות חואן מאטה בעט לפינה הרחוקה אחרי בישול של ג'סי לינגארד שקיבל מסירת עקב מלוקאקו והעלה את יונייטד ליתרון. הקבוצות ירדו למחצית ביתרון מינימלי של יונייטד, אך כל זה כעין וכאפס לעומת מה שחיכה לנו בחצי השני.


חניכיו של למפארד עלו בטירוף. רבע שעה מתחילת המחצית, הארי ווילסון השווה עם כדור חופשי פשוט מדהים לחיבורי השער של רומרו שקפא במקומו. לא חלפו להם שמונה דקות ורומרו שוב נותר חסר אונים כשיצא לכדור עומק ונגע בידו מחוץ לרחבה. לשופט המשחק לא נותר אלא להרחיקו באדום ישיר. לי גרנט הוותיק נכנס, דה חאה לא נכלל בסגל, ובדקה ה-85 הוא הוציא כדור של ג'ק מריוט מהרשת ודרבי עלתה ל-1:2 מדהים. כאמור, בדקה ה-95 פלאיני הצליח לכבוש בנגיחה שניות לפני סיום המשחק, אלא שה-2:2 הספיק ליונייטד רק בשביל דו-קרב פנדלים – שם הובקעו כל 15 הבעיטות הראשונות, אלא שאת הבעיטה ה-16 והשמינית של יונייטד לא הצליח לכבוש פיל ג'ונס והשדים האדומים מאבדים תואר ראשון העונה.



שחקני דרבי קאונטי חוגגים את הניצחון הענק (Gettyimages)



מהלך משחק

דקה 3, 0:1 למנצ'סטר יונייטד!
שער נפלא של השדים האדומים. מרסיאל פרץ משמאל, מצא את לוקאקו על סף הרחבה, הבלגי השאיר בעקב ללינגארד והאחרון השאיר את חואן מאטה באחד על אחד ומשם הדרך לרשת הייתה קצרה. 



מאטה חוגג עם החברים (gettyimages)


דקה 13: היונייטד בטירוף. איבוד כדור רשלני ביותר של קיו הבלם שם את לוקאקו באחד על אחד אך החלוץ לא מצא את המסגרת.


דקה 53: הארי ווילסון קיבל את הכדור בתוך רחבת ה-16, בעט חזק אך רומרו ירד נהדר וזו רק קרן.


דקה 60, דרבי משווה ל-1:1: מאיפה זה בא?! הארי ווילסון הצעיר סובב כדור חופשי פשוט אדיר לחיבורי השער, רומרו לא זז וזה שיוויון באולד טראפורד.



שחקני דרבי חוגגים (gettyimages)


דקה 68, יונייטד נשארת בעשרה שחקנים:
סרחיו רומארו יצא מהשער לכדור עומק ונגע בידו מחוץ לרחבה. לשופט לא נותר אלא לשלוף כרטיס אדום ישיר לארגנטינאי, לי גרנט הוותיק נכנס במקומו.



רומרו רואה את הכרטיס האדום. הציל שער, אבל שילם על כך (Gettyimages)


דקה 84, 1:2 מדהים לדרבי: גרנט עצר בעיטה של האורחים מחוץ לרחבה, מריוט עט על הריבאונד ונגח פנימה


דקה 96, פלאיני משווה ל-2:2: דאלוט מרים כדור לראשו של פלאיני שנגח פנימה וכפה שיוויון במשחק מדהים



פלאיני חוגג 2:2 דרמטי. השמחה הייתה מוקדמת מדי (Gettyimages)


פנדלים
מאונט כבש עבור דרבי קאונטי שבעטה ראשונה, לוקאקו איזן, יוזפזון השיב את היתרון לדרבי ויאנג קבע 2:2. ווילסון שכבש במהלך המשחק הכניע את גרנט מהנקודה הלבנה ופלאיני, מי שקבע את ה-2:2, הבקיע גם מ-11 מטר. מאריוט, כובש נוסף במהלך 90 הדקות, קבע 3:4 לדרבי, אלא שפרד לא נלחץ מהמעמד ודייק. ג'ונסון כבש את הפנדל החמישי, אבל גם כך עשה גם מרסיאל והבעיטות נמשכו. בריסון קבע 5:6 לדרבי, דאלוט שוב איזן, פורסיית' הבקיע את הבעיטה השביעית של האורחת, מאטיץ' לא התבלבל וקבע 7:7 ואז קיו כבש, ג'ונס בעט כדור חלש לידיו של השוער ובסיום 7:8 לדרבי.



אשלי יאנג לא מאמין שזה קורה (Gettyimages)


אוקספורד יונייטד – מנצ'סטר סיטי 3:0 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
בצד השני של מנצ'סטר, התכולים הגיעו להתמודדות אחרי שהשיגו 16 נקודות מ-18 אפשריות העונה בפרמיירליג ולא התקשו לעבור שלב נוסף בגביע הליגה כדי לנסות לזכות במפעל השלישי בחשיבותו בפעם השנייה ברציפות. מי שרשם דקות ראשונות העונה הוא המגן הברזילאי דנילו שהחלים מפציעה. גבריאל ז'סוס, שלא קיבל הרבה קרדיט העונה בליגה, פתח בהתקפה וגם כבש. הבלם ניקולס אוטמנדי היה היחיד שפתח גם בשבת בניצחון המוחץ על קרדיף ובנוסף לברזילאי ראה גם את ריאד מאחרז מבקיע משחק שני ברציפות וכן את פיל פודן הצעיר, שהבקיע לראשונה במדי הסיטיזנס.


מהלך משחק
דקה 36, 0:1 למנצ'סטר סיטי: פיל פודן העביר כדור עומק נפלא אל עבר בראהים דיאז שבעט חזק וסחט הדיפה מהשוער, ז'סוס היה במקום ונגח את הריבאונד פנימה.



שחקני סיטי חוגגים את היתרון (gettyimages)


דקה 79, 0:2 למנצ'סטר סיטי
: ריאד מאחרז קיבל כדור עומק, לא התבלבל מול השער וכבש את שערו השלישי בשלושה ימים.


דקה 92, 0:3 למנצ'סטר סיטי: ראחים סטרלינג התקדם באין מפריע במרכז המגרש, מצא את פיל פודן הצעיר שבנגיעה חדה בעט לפינה וקבע 0:3.



ריאד מאחרז. משחק שני ברצף שהוא מבקיע (Gettyimages)


עוד בגביע הליגה: ברנלי הודחה, לסטר גברה על וולבס בקרב מהנקודה הלבנה
עוד הערב בסיבוב השלישי של גביע הליגה, הפתעה נרשמה כשברנלי הודחה במפתיע על ידי בארטון אלביון מהליגה השלישית בטיבה, הפסידה 2:1 בחוץ. לעומת זאת, פולהאם של סלבישה יוקאנוביץ' הסתדרה גם בהרכב משני במיוחד בחוץ מול מילוול מתחתית הצ'מפיונשיפ וניצחה 1:3. קבוצת צ'מפיונשיפ נוספת שהודחה היא קווינס פארק ריינג'רס, נטולת תומר חמד, שהפסידה 2:0 בחוץ לבלקפול הנמצאת ליגה אחת מתחתיה.


בקרב על טהרת הפרמיירליג, העולה החדשה וולבס פגשה את לסטר ובתום 90 דקות ללא שערים, את הפנדל החמישי והאחרון בדו קרב מהנקודה הלבנה בעט קלצ'י איהנאצ'ו שהעניק לשועלים את הניצחון. בתחילת תוספת הזמן נפצע קשר לסטר דמראיי גראי ולפי החשש הראשוני שבר את רגלו, כך שעל אף הניצחון נראה שעל השועלים יעבור לילה לא פשוט.


עוד בקרב קבוצות הפרמיירליג, בורנמות' גברה 2:3 ביתי על בלקבורן משער של קאלום ווילסון בדקה ה-94, אחרי שכבר שמטה יתרון כפול. קריסטל פאלאס נהנתה מצמד של טאונסנד ושער של ואן אנהולט כדי לנצח 0:3 בחוץ את ווסט ברומיץ' אלביון, שנשרה מהפרמיירליג בתום העונה שעברה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי