חשד לפרשת שחיתות בבלגיה, מאמן קלאב ברוז' נעצר

איבן לקו
איבן לקו | Gettyimages

רשויות מס ההכנסה והמשטרה במדינה פשטו על בתיהם של בכירים בכדורגל המקומי וביניהם איבו לקו שגרם לעזיבתו של רפאלוב, הסוכנים באייט וליקוביץ' שחשוד גם במכירת משחקים, מנג'ר אנדרלכט לשעבר ושני שופטים בכירים

(גודל טקסט)

והרי לפניכם חדשות שלא ציפינו לשמוע הבוקר. בלאגן ענק בכדורגל הבלגי, כשרשויות מס ההכנסה והמשטרה המקומית בבלגיה פשטה הבוקר (רביעי) על ביתם של ראשי קבוצות ומנהלים בכירים בקבוצות הפאר אנדרלכט וקלאב ברוז' בחשד לשחיתות ושוחד בהתנהלות הקבוצות.

מי שנעצרו בין היתר הם מאמן קלאב ברוז' איבן לקו, שבתחילת העונה לא רצה את ליאור רפאלוב בקבוצה, סוכני הכדורגל מוג'י באייט ודניאל וליקוביץ', המנג'ר לשעבר של אנדרלכט הרמן ואן הולסביק ושני שופטי כדורגל בכירים. המשטרה ערכה חיפושים בבתיהם על ידי משרד התובע הבלגי. האנשים שנעצרו קשורים בדרך כלשהי לסוכני הכדורגל והם נאשמים בהלבנת הון ומכירת משחקים. בפרשה מעורבות גם הקבוצות גנק, גנט וקורטרייק. בכל הקבוצות המוזכרות שיחקו בעבר שחקנים ישראלים.

הולסביק, שהיה המנג'ר של אנדרלכט בזמנו, עשה על פי החשד הרבה עסקים מפוקפקים עם באייט שלמעשה עבד עם רוב הקבוצות בבלגיה. הוא לא נאשם במכירת משחקים, אלא העברות כסף לבנקים. החוקרים פשטו גם על משרדיהם של שתי הקבוצות הגדולות של בלגיה. קלאב ברוז' פרסמה הודעה לפיה תשתף פעולה עם החקירה וציינה שלקו לא נמצא במועדון גם בגלל פגרת הנבחרות.

באשר לסוכן השני וליקוביץ', התעורר חשד כנגדו בנוגע למכירת משחקים. שני השופטים, ברט ורטנטן וסבסטיאן דלפריירה, חשודים בקבלת כספים לצורך מכירת משחקים. בתיהם של שני הסוכנים במלטה, קפריסין, מקדוניה וסרביה נבדקו אף הם.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי