הייתי ליכודניק ונשארתי, אבל כשאני בוחן את הדעות של נפתלי בנט הן יותר מתאימות לי", כך הסביר אלי אוחנה, בראיון לגלי צה"ל,  את הסכמתו להצטרף למפלגת "הבית יהודי" ושיבוצו במקום ריאלי ברשימה לכנסת הבאה, "תמיד התנגדתי למדינה פלסטינית ואם יש מפלגה שקולעת לדעות שלי זאת "הבית היהודי". הבוקר (שלישי) שוחח כדורגלן העבר עם מנכ"ל ההתאחדות, רותם קמר, והודיע לו על סיום דרכו כמאמן נבחרת הנוער. קמר פרגן לאוחנה ואמר:  "לכל אורך הדרך ידע אוחנה להתנהג כמקצוען אמיתי. ההתאחדות נפרדת ממאמן שהיה מודל לחיקוי עבור שחקניו, ולשמחתי הרבה גם זכה להוביל אותם לאחד ההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי".

"הכל קרה בשבוע שעבר, דרך גורם שלישי שדיבר עם האנשים של בנט", גילה מאמן נבחרת הנוער בהווה ואגדת הדשא של בית"ר ירושלים, "ביום ראשון כבר נפגשתי עם בנט בבית שלו. הכל קרה די מהר, לא היה לי הרבה זמן לשקול ולדסקס. התייעצתי בעיקר עם אשתי (עדי גלקסא-אוחנה, עיתונאית לשעבר), אם כי לא היו שיקולים נגד ההצעה שקיבלתי מ"הבית יהודי".

 

אוחנה, אגב, הביע לפני כעשר שנים דעות שונות מאלה שהשמיע הבוקר. הוא הצביע לקדימה ותמך בהתנתקות מרצועת עזה, אותה הוביל ראש הממשלה ד'אז אריאל שרון ז"ל. מצד שני הוא מעולם לא הסתיר את שאיפותיו להשתלב יום אחד בפוליטיקה.

 

"זה לא קרה אז כי אולי לא הייתי בשל", הוסיף אוחנה בן ה-51 בשבוע הבא בראיון לגל"צ, "כיום אני בגיל המתאים ומיושב בדעתי. נוצרה הזדמנות ולא היו לי הרבה התלבטויות. החלטתי שאני הולך להיות בכנסת כדי לשנות, להשפיע ולהטביע חותם. התייעצתי בעיקר עם אשתי".

 

אוחנה נשאל איך זה שהוא, כחילוני, מצטרף למפלגה דתית. "אם הייתי עובר למפלגת שמאל השאלות היו במקום, אבל בסך הכל בגלל הדעות הפוליטיות הדומות מאוד נורמלי למצוא חילונים ב"בית היהודי".