כואבת את ההדחה מול קריית שמונה במפעל גביע המדינה, מכבי חיפה חוזרת להתרכז במה שנשאר לה: לתקן את מאזנה העגום בליגת העל ככל שניתן, והיא מקווה להתחיל לעשות כך כבר במשחק הביתי מול מכבי פתח תקווה (ישיר בספורט1 וב-HD).

למעשה, בכרמל מבינים כי העונה הנוכחית הסתיימה בכישלון הגדול ביותר של המועדון לאחר הציפיות הגדולות של פתיחת העונה והיעד של נשיא המועדון יעקב שחר לזכות בכל התארים. כבר עתה ברור כי הקבוצה תשנה את פניה בקיץ, צפויה להחליף מאמן ואת מרבית שחקני הסגל, ולשחקנים בירוק נותר עד הקיץ להוכיח כי מקומם במכבי חיפה גם בעונה הבאה.
המאמן מרקו בלבול ערך לא מעט שינויים ב-11 שלו, כאשר במוקד נמצאים יוסי בניון וחן עזרא שיתחילו את המשחק על הספסל, כמו גם וויאם עמאשה. מיצ'ל שב לקישור האחורי בצוותא עם קמארה וגם אלעד גבאי זוכה לקרדיט בעמדת המגן הימני כאשר משומר עדיין מחוץ לסגל. אלירן עטר הפצוע בעינו ישוב רק בשבוע הבא.

מנגד, מכבי פתח תקווה שניצחה בסיבוב הקודם את מכבי חיפה 0:1, מבקשת לשוב הביתה לפחות עם נקודה אחת.
מהלך המשחק
* רק 15,322 צופים הטריחו עצמם ל"סמי עופר", הנתון הנמוך ביותר מתחילת העונה.
דקה 10 - ראיוס בעט לשער, ניצן קלט.
דקה 28 - קבהא התקדם יפה וחדר לרחבה, דגני גלש והציל מצב מסוכן ליד שער חיפה.
דקה 35, 0:1 לפתח תקווה - בן דיין פרץ משמאל, הכדור פגע בידו של דגני וניתז היישר לדימוב. בלם פתח תקווה מצא עצמו חופשי לגמרי עשרה מטרים מהשער ובעט כדור שנכנס פנימה ומיד יצא. יפת לא היסס ובצדק סימן לגול.
הרכבים
מכבי חיפה: ולדימיר סטויקוביץ', אלעד גבאי, אוראל דגני, דקל קינן, טאלב טוואטחה, מיצ'ל (יוסי בניון 46), מוחמד קמארה, רובן ראויס, עידן ורד, שמעון אבוחצירה, אלון תורג'מן.
מכבי פתח תקווה: איתמר ניצן, דור אלו, עומר דנינו, דניאל דימוב, דדי בן דיין, איבן הרצוג, בריאן גרזיצ'יץ', יובל יעקובוביץ', מרואן קבהא, גיא מלמד (מושיקו לוגסי 46), עידן שמש.