בשלוש השנים האחרונות עומדים על הקווים במכבי תל אביב מאמנים זרים. אוסקר גרסיה, פאולו סוזה ופאקו אייסטראן ניווטו את האוניה לצד עוזרים אירופאים, וגם בעונה הבאה ימשיכו הצהובים תחת מאמן זר, בין אם יהיה זה אייסטראן – שגורלו ייקבע לפי התארים שישיג – או מאמן אחר.

עם זאת, מתברר שקיימת כוונה לקראת העונה הבאה להביא לקבוצה מאמן ישראלי בכיר שיעבוד לצידו של המאמן הזר. שמו של מאמן מכבי פתח תקווה, רן בן שמעון, עלה כמועמד מוביל להצטרף לצוות המקצועי בקריית שלום. אם מכבי תל אביב תזכה באליפות שלישית ברציפות, בן שמעון מסומן כמועמד מוביל להגיע לקריית שלום. כזכור, המאמן כבר עמד על הקווים לתקופה קצרה בעידן אלכס שניידר.
לאחרונה נודע כי בתחילת העונה, בתפר שבין עזיבתו של גרסיה ועד מינויו של אייסטראן, קיבל רוני לוי הצעה להגיע למכבי תל אביב ולשמש כעוזרו של המאמן הזר החדש. לוי, המקורב למנג'ר ג'ורדי קרויף, היה חופשי באותה תקופה, אך הפתיע כאשר החליט לוותר על הג'וב שהוצע לו. הוא נותר ללא קבוצה, עד שהוזעק להציל את מכבי נתניה בעקבות התפטרותו של יוסי מזרחי.

כזכור, לוי היה מועמד לאמן את מכבי תל אביב לאחר עזיבת אבי נמני, אך בסופו של דבר החליט הבעלים מיץ' גולדהאר למנות את מוטי איווניר.