שני נתונים חשובים הודגשו בסצנת הכדורגל המפגרת בישראל במעבר של ערן זהבי לסין: יש בנצ'מרק חדש למחירו של כדורגלן עברי בכתריאלבקה. כי אם זהבי שווה 8 מיליון דולר, אז על כדורגלן מנוסה עם עבר בנבחרת כמו אלירן עטר תדרוש מכבי חיפה 2 מיליון דולר. 



ואם מדובר בכדורגלן שטרם סדק את הפלסטיק של השרוך בנעל, כמו עומר אצילי, ידרוש הסוחר אלי טביב 3 מיליון דולר. כי טביב, שחי במיאמי ורואה מרוצי סוסים, יודע שסייח מתבגר שווה הרבה יותר מסוס בוגר שמתקרב לסיום הקריירה.
 
הנתון השני: אין יותר משמעות למושג הסכם/חוזה/התקשרות ארוך ו/או ארוכת טווח. אם זהבי יכול לשבור הסכם חמש־שנתי אחרי שנה, ולפתוח חוזים שבע פעמים בארבע שנים וחצי, אפשר לחזור להסכמות שהיו אצל משה דדש. אז היה יו"ר בית"ר המיתולוגי מסכם מספרים על מפית של מסעדה נגיד עם אלי אוחנה, שותים קוניאק משובח, לוחצים יד וזהו. והאמת? הסיכום הזה היה מחייב יותר מסוללת הפרקליטים המקומית והבינלאומית של הטייקון הקנדי מיץ' גולדהאר.

ואיך שלא תבחנו את המצב, פתקים, מפיות וסיגרים מתאימים להוויה של מדינת היהודים הרבה יותר מאשר חוזים מסובכים באנגלית, בעברית ובסינית. 

עוד מוקדם לקבוע מי נתן למי מארס טורקי: מיץ' לערן, או להפך. נכון שזהבי יעשה קופה, ובצדק, ויחיה בחו"ל על כל המשתמע ממעמדו של כוכב זר. נכון שגולדהאר עשה קופה ומקסם את המחיר על המותג שלו. בעוד שנה הוא לא היה מגיע להחזר של 40% מכל סכום שיקבל כעת כי המותג מזדקן בשנה, ואין שום ביטחון שינפק מספרים זהים לעונה החולפת. 
 
גם ההכנסה מהמכירה ועלות השכר המוערכת של זהבי בעונה הבאה - מעל 10 מיליון שקל - נותנים למכבי כסף לעבוד איתו. אבל מה בדיוק יקנו בו? כל השכונה מלאה ב"בובלים" (מוצרים חסרי צריכה), ונדרשים לפחות ארבעה מתחזים לכוכבים כדי לספק את התוצרת של זהבי. רק לפני חמש שנים פוטר מוטי איוניר ממכבי בעקבות השילוש הקדוש של עטר־יצחקי־מדוניאנין. הטריו סיפק יותר פארטיות בחדרההלבשה (כולל שאלות כמה שוקל יצחקי) מאשר תארים. השלושה התבגרו ונפצעו, אבל מדוע ג'ורדי קרויף חושב על מראית הדז'ה וו? למה שזה יצליח ב־2017? כי במועדון מדברים אנגלית ואין קוסם כמו גדי כרמלי? 

יהיה חייב למלא את השורות בזרים איכותיים, קרויף. צילום: ערן לוף
יהיה חייב למלא את השורות בזרים איכותיים, קרויף. צילום: ערן לוף

 
אי לכך ובהתאם לזאת, ג'ורדי חייב למלא את החלל האיכותי בזרים איכותיים. עד היום, בארבע שנים הוא נכשל בתחום. הגיעו כל מיני כלייזמרים לקייטנה היוקרתית של מיץ', לחלקם היו ביקורים נדירים בדשא במשחקים. ואלו שכן שיחקו בקביעות העלו סימני שאלה בנוגע למושג שחקני חיזוק כי הם היו שחקני חילוש. אבל היה את זהבי, שיקבל תיקונים בחצר הקדמית. 
 
אבל הקטע החיובי בחדר ההלבשה של מכבי הוא שבירת ההיררכיה. זה כבר לא זהבי והלהקה. עכשיו ייאלצו ג'ורדי ושוטה לבנות תלכיד שיתמודד על הדאבל בארץ. זהבי היה שובר שוויון, עכשיו הוא יעשה את זה בסין. וכולנו ציפייה וציפיות לראות מי ינחת בארץ כדי ללבוש את המדים של ההויה־פרנויה. 
יענקל'ה שחר מחכה לשיחת טלפון מג'ורדי כדי להחזיר כמה גוזלים לקופה בבית, שניזוקה קצת מהעסקאות האחרונות שלו. בעיקר זו עם אלירן עטר; אלי טביב מוכר עכשיו חולצות וציוד פנאי בעשרות חנויותיו בחופי ארה"ב. הוא מביט על הסלולרי בכל עשר דקות, אולי ג'ורדי מתקשר בעניין עומר אצילי.  הוא יודע שההולנדי המעופף יתקשר, בגלל זה הוא בטח ביטל את המנוי שלו בפיס. כי אריאלה קרויף התקשרה כבר בקיץ שעבר, לבשר על הגאולה עם אלי דסה ושלומי אזולאי. אבל עכשיו, אוהו, עכשיו זה הפרס הגדול. אז מי בדיוק קבע שאריאלה לא מתקשרת פעמיים בשנה? עובדה.