מעצר עשרות חברי ארגון "לה פמיליה" על ידי המשטרה והגדרתו כ"ארגון פשע" הטיל צל על כלל אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. גבי גזית ביקש לברר ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את ההשפעה של "לה פמיליה" על הקבוצה ואת מקור הגזענות של הארגון. "יש לקבוצה שורשים פוליטיים", אמר לו משה דדש, יושב הראש של הקבוצה בשנות התשעים. "בית"ר התחילה בירושלים כקבוצה של תומכי 'חירות'. כשגדלתי כילד בשכונת הבוכרים, גדלנו על בית"ר כשילוב של תנועת 'החירות' לכדורגל והיא הפכה לסמל".



לדיון הצטרף עיתונאי הספורט יואב בורוביץ', שאמר: "כולנו יודעים איך בית"ר ירושלים החלה ואיך היא הפכה להיות מועדון רלוונטי וחשוב, שמייצג הרבה יותר מכדורגל, אלא מקור הזדהות למה שרבים קוראים 'ישראל השנייה'. בית"ר איחדה סביבה אנשים מכל רחבי ישראל, שהרגישו שהם לא חלק מהממסד, האשכנזי, הפוליטי, הכלכלי. החשיבות של בית"ר מאוד ברורה. בדור האחרון היציע התחיל להיות הרבה יותר ימני, הלך לכיוון הימני קיצוני, ופוליטיקאים התחילו לקנות אחיזה ביציע הכבוד ולהשפיע. בית"ר הפכה להיות מזוהה עם 'לה פמיליה' ועם ארגוני ימין קיצוני, כאשר ב-20 השנים האחרונות יש דרישה מצד הקהל לא להחתים חלילה שחקן ערבי. זו הקבוצה היחידה בישראל שאין לה אף שחקן ערבי, למרות שחיים בירושלים יותר מ-300 אלף ערבים".



"אני רציתי להביא את וואליד באדיר לירושלים, כששיחק בהפועל פתח תקווה", אמר דדש. "סיכמתי את הדברים עם אבא שלו, שמת במהלך המשא ומתן, והיו עוד שחקנים ממכבי חיפה, שלא הצליח איתם המשא ומתן. אבל אני אף פעם לא פסלתי להביא שחקן ערבי לבית"ר ירושלים, אבל לא להביא בשביל להגיד שהבאנו ולהושיב אותו על הספסל כתפאורה".





בורוביץ' השיב: "בואו לא ניתמם, כבר הרבה מאוד שנים אי אפשר להביא שחקן ערבי לבית"ר. ארקדי גיידמאק היה מאוד קרוב, הוא כבר סיכם את כל התנאים עם עבאס סוואן, שהיה כוכב בנבחרת ישראל וסכנין, ואז הוא קיבל מסרים מאנשים אחרים במועדון, שאמרו לו שאם הוא רוצה אי פעם לרוץ לראשות עיריית ירושלים, שלא יעשה את זה, כי יהיו לו מלחמות עם האוהדים".



"מקבלי החלטות בבית"ר, בעידן שאחרי דדש, מפחדים מהקהל, מפחדים להביא שחקן ערבי, ולא יביאו, למרות שהיו יכולים להביא לקבוצה שחקנים ערבים רבים וטובים", טען בורוביץ'. "החרפה היא לא רק מקבלי ההחלטות, אלא שההתאחדות לכדורגל נותנת למדיניות כזו של הדרה וגזענות להתקיים. איך עיריית ירושלים והממשלה ממשיכות לתמוך בזה.



תארו לעצמכם מועדון כדורגל באירופה שכולם יודעים שלא יחתים יהודים או שחורים. וככה עולם כמנהגו נוהג, וכולם יודעים שזו המדיניות הבלתי רשמית. בואו לא נאשים את 'לה פמיליה' , אלא את ניר ברקת, עופר עיני, איציק קורנפיין שניהל את בית"ר 6-7 שנים, וכביכול נאבק באוהדים, אבל לא הביא אף פעם שחקן ערבי, את אלי טביב, את שר הכלכלה שצריך לאכוף שוויון הזדמנויות בתעסוקה, והמדינה לא עושה כלום, למרות שיש פה גוף חשוב שמפלה כנגד ציבור. בואו נאשים את 'הילדים הגדולים' ולא את הפרחחים ביציע, כי זה מאוד קל".



דדש טען שבורוביץ' טועה: "צריך ששחקנים ערביים ירצו לבוא לבית"ר, ובצדק הם לא ירצו לבוא, כי הם מכירים את הדעות ואת הלכי הרוח ואת מה שקורה בבית"ר. תביא לי שם של שחקן ערבי שרוצה לשחק בבית"ר ואני אדבר ואבדוק איך זה הולך". בורוביץ' טען מנגד שעבאס סוואן ומוחמד גדיר הסכימו לבוא לקבוצה.



"זה מועדון מפואר, מועדון גדול עם המון תקשורת וכסף ועניין. להגיד ששחקנים לא רוצים לבוא זו חוכמה מאוד קטנה. אפשר היה בקיץ הזה להביא את פיראס מוגרבי שהוא עכשיו כוכב. אבל להביא שחקן אחד זה להביא עלה תאנה. ברור ששחקן אחד לא ירצה לבוא, כי הוא יקבל את כל האש, גם מהמגזר הערבי וגם מהאוהדים הגזענים. צריך להביא שניים-שלושה שחקנים". דדש ציין שבקבוצת "ביתר נורדיה", שהקימו אוהדי בית"ר ירושלים שמאסו בגזענות, שיחק שחקן ערבי.