חגיגות בבאר שבע. ברדה: אליפות יוצאת דופן, לא זוכר קמפיין כזה

ברדה
ברדה | מאיר אבן חיים

האלופה מסכמת עונה אדירה עם עוד צלחת. שהר ימשיך לפחות עונה נוספת: "יש לי חוזה. אירופה? כשתגיע הצעה נדבר". וגם: הוותיקים

(גודל טקסט)

כשברק בכר עוד לא היה בתוכניות, אמציה לבקוביץ' הצעיד את הפועל באר שבע לשתי אליפויות רצופות באמצע שנות ה-70. אמש (שבת) מחק בכר את הפער מהמאמן המיתולוגי. זכייה באליפות שלישית ברציפות תהפוך אותו למאמן הבאר שבעי המעוטר ביותר בכל הזמנים.


בעיצומן של חגיגות האליפות הספונטניות, לאחר שירד מכתפי האוהדים ופינה את רחבת הריקודים, הציב בכר רף עוד יותר גבוה: "המטרה שלנו היא ללכת בכל שנה על כל התארים. יש פה במועדון את כל התנאים ויש את הרצון להצליח. את שלושת השבועות הקרובים נעביר בכיף ואז נתחיל לבנות את העונה הבאה ואת השנים הבאות".


החגיגות נמשכו עד אור הבוקר. האוטובוס שהסיע את השחקנים מנתניה זכה לכבוד שבדרך כלל זוכים לו אחמ"ים. משטרת התנועה של מרחב הנגב הקצתה שתי ניידות שליוו את האלופים כל הדרך מהשרון עד הכניסה לעיר. את שארית הלילה העבירו השחקנים במוקדי הבילוי בעיר. מיכאל אוחנה ניצח על החגיגה כשהוא עצמו קטף אליפות ראשונה בקריירה.


בכר
שובר שיאים, בכר (דני מרון)


חגיגות האליפות יופסקו היום בצהריים כשהשחקנים ועובדי המועדון ישתתפו בטקס לזכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מקרב אוהדי הקבוצה.


ניסיון יש בבאר שבע בשפע. תחברו את שנות חייהם של מהראן ראדי ואליניב ברדה, כל אחד מהם בן 35. ראדי שזכה  באליפות חמישית ברציפות הצטנע כהרגלו: "כולם שותפים לצלחת, כולל האפסנאי. איך זה להיות אלוף חמש פעמים? חמסה, חמסה. גם לברדה יש חמש אליפויות, אל 'תפלו' רק עליי. הפסקתי כבר לספור את האליפויות". בנקודה זו ברדה התפרץ לדבריו, ועקץ אותו: "עכשיו אתה סופר את הכסף".


בראיונות שלפני הדרבי הפרטי שלו, הקפיד ראדי להלך בין הטיפות ולא מעד בלשונו. הוא נתן למכבי את הכבוד, וחגג כשמליקסון ואוגו נתנו לה בראש. "כל שנה האליפות נעשית יותר מתוקה מהקודמת. הפעם זו הייתה אליפות קשה במיוחד. אבל יש אלוהים בשמים, כשעובדים קשה זה בסוף משתלם. לאן ממשיכים מפה? יש לנו רק לאן להשתפר".


אוהדיפ
אוהדי באר שבע חוגגים (מאיר אבן חיים)


לפני ארבע שנים ברדה הצטרף לפרויקט של אלונה, ובמעמד החתימה התעקש לצרף מענק אליפות לחוזה. באר שבע אז שרדה בקושי בליגת העל, ואין פלא שהסתכלו עליו כאילו נפל מהירח. "להרבה אנשים זה נראה הזוי שבכלל הזכרתי את המילה 'אליפות', והנה עברו ארבע שנים ואנחנו חוגגים אליפות שנייה ברציפות".  


גם ברדה מציין אליפות חמישית, חלקן הושגו כששיחק בגנק הבלגית. "עשינו עונה יוצאת מן הכלל, זו אליפות שרשומה על השם של כולם", אמר הקפטן. "אני לא זוכר שקבוצה ישראלית עשתה קמפיין אירופי מוצלח כמונו ובאותה שנה לקחה גם אליפות".


את החגיגה הקבוצתית ברדה מקווה לציין בסוג של חגיגה פרטית. עוד לפני הנפת צלחת האליפות, לאחר המשחק הביתי מול מכבי פ"ת במוצ"ש, ייעשה מאמץ להחתים את הקפטן על חוזה לעונה נוספת. חגיגות האליפות הרשמיות מתוכננות ל-22 במאי והן יתקיימו מול המשכן לאמנויות הבמה. 


צדק
צדק מנצח על החגיגה (מאיר אבן חיים)


ברדה
ברדה מונף, אוגר תארים (מאיר אבן חיים)


חזרנו לבמת השמחה בנתניה: שיר צדק "נדחף" לעמדת הראיונות, הניח את כף ידו על פדחתו של ראדי ושם את האצבע על הנקודות החשובות: "עשינו עונה יוצאת דופן. זו הייתה עונה של עליות וירידות, עם כמות משחקים עצומה ופציעות של שחקני מפתח. ובכל זאת ברגע הנכון ידענו לחבר עשרה ניצחונות ברצף. עשינו משהו ענק. אין יותר מתוק מזה".  


זו העונה השנייה ברציפות שבן שהר מספק מספרים נהדרים ושוב ב"מאני טיים". בימים שכאלה זוכרים רק את הרגעים היפים, ושהר זוכר אותם היטב: "כשהגעתי לבאר שבע חלמתי שיהיו לי שנתיים כאלה. אין מאושר ממני. סחבתי פציעה, ואני חייב להודות שקיבלתי את הקרדיט גם אחרי משחקים שבהם לא כבשתי".


השערים בפלייאוף: "אני שמח שהראיתי אופי במהלך העונה ובעיקר לקראת סיומה. מבחינת ממוצע הדקות ששיחקתי, יכול להיות שאני אחד החלוצים הטובים בליגה. אני במקום הכי טוב שאפשר להיות בו בארץ, וטוב לי במקום שאני נמצא".


שהר
שהר והובאן חוגגים, איפה טמון העתיד? (דני מרון)


העתיד בנגב: "יש לי חוזה לעוד עונה בבאר שבע, ולמרות שעברתי הרבה תחנות בקריירה, צריך לזכור שאני בסך הכל בן 27".


אירופה: "בטווח היותר רחוק אני יכול לשחק באירופה, אם תגיע הצעה טובה נראה מה יהיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי