שרצקי: "פחות כואב לי על הפועל ת"א. הזהרתי מפני כבירי"

שרצקי
שרצקי | צילום: ערן לוף

בעלי עירוני קריית שמונה בראיון מיוחד על הגדלת התקציב ("רוצה להתמודד עם הגדולות"), מדוע בחר באיוניר ("אהבתי את הפרשנות שלו"), עתידו של עאבד ("סירב עכשיו למכבי פ"ת") והאפשרות שיעבור ל"מושבה"

(גודל טקסט)

 עירוני קריית שמונה צפויה להעמיד בעונה הבאה תקציב של כ-30 מיליון שקלים, הגדול בתולדות המועדון, במטרה להעמיד לרשותו של המאמן החדש חיים סילבס סגל שיאפשר לו לקחת את הקבוצה צעד קדימה ולכל הפחות להשיב אותה לפלייאוף העליון, כך פרסמנו הבוקר ומספר שעות לאחר מכן התראיין בעלי המועדון איזי שרצקי ב-103FM והתייחס לפרסום.

"כשהיינו בבתים באירופה הכנסנו כסף, זו הייתה פעם ראשונה ב-18 שנה. צריך להבין שזה פרויקט חיי, אבל קשה לי בקריית שמונה ואני מוכן לתת את הקבוצה לכל מי שרוצה. אני לא אהרוס את הפרויקט שלי ושל משפחתי במשך השנים. אם אני אעזוב הקבוצה תתמוטט, לא יעזור כלום. אם אני נשאר אני רוצה להצליח. זה מגרה אותי. לקבוצות כמו מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ב"ש יש הכנסות גדולות משלי. לא משנה כמה כסף אני משקיע, אין לי שקל הכנסה מאוהדים או מספונסרים, אני נותן הרבה ולא חלמתי על זה, אבל אם אני רוצה להתמודד עם הקבוצות האלה אין לי ברירה. השנה לא הצלחתי ואני תמיד אומר שאני אשם בהכל, כי אם הבאתי מאמנים שלא הייתי מרוצה מהם אז זו אשמתי. אין אנשים שעומדים בתור עם כסף".

"איך אסכם את העונה? מצבי טוב. אם אני מסיים במקום השביעי וכולם יורדים עלינו, זה מצב טוב. מצד שני זו הייתה לא עונה טובה – כשמשלמים משכורות לשלושה מאמנים זה לא סימן טוב. כשאני לוקח מאמן, אני רוצה אותו עד סוף העונה. הם מקבלים שכר ורכב עד היום. בני בן זקן התנצל וניסה לחזור, אבל לא אסלח לו. לא התנצלתי על הפיטורים בשידור חי. בני אמר לי 'אתה לא תקבע אצלי כלום, אני עומד על שלי'. בן אדם שעבד אצלי 20 שנה והיה עוזר של ברק יכול להגיד לי דבר כזה?".

עוד אמר שרצקי על בני בן זקן ומוטי איוניר שעבדו לפני תומר קשטן: "בני מאמן טוב, אני מכיר אותו והוא יכול היה להצליח, אבל יש דברים שלא קשורים למקצוע. רוב המאמנים שפיטרתי לא עזבו מסיבות מקצועיות. למה המשכתי לשלם למוטי? אני לא בנוי למלחמה על כסף. לא הייתי חייב לשלם לו, כל הסיפור זה מיליון שקל ברוטו ורכב, אבל לא רציתי להגיע בשביל זה לבתי משפט. אני עדיין משלם לו".


שרצקי. "מצבי טוב אם יורדים עליי במקום השביעי" (ערן לוף)

לאחר מכן התייחס שרצקי גם לתומר קשטן, המאמן השלישי שעבר בקבוצה העונה: "משחק אחד לא קובע לי אם מישהו יהיה מאמן או לא, אבל תומר לא הגיע לפלייאוף העליון. אתם חושבים שרק אני קובע? אני לא מתערב כשהכל דופק, גם עם רן (בן שמעון) וגם עם ברק (בכר) היה ככה. עבדתי הרבה שנים יפה עם ברק, אבל זה לא אומר שלא התערבתי לאורך השנים. הייתה כתבה בארה"ב איך הגענו להישגים כאלה עם קריית שמונה – אם הייתי רואה שאני נכשל כל הזמן, הייתי זז הצדה".


עתידו של אחמד עאבד
: "דיברו על זה בעיתונאים, אבל לא הייתה לו אף הצעה. אין לכם מושג. עכשיו יש לי הצעה ממכבי פתח תקווה, אבל הוא לא רוצה ללכת לשם. עד שהוא לא ימצא קבוצה כמו קריית שמונה הוא לא יילך. הבעיה של פ"ת זה לא לשלם מיליון שקל, אלא שהוא לא רוצה לעבור לשם".


עאבד. סירב לעבור למכבי פתח תקווה (אנצ'ו גוש)

אם ימשיכו באצטדיון בקריית שמונה: "ראש העיר אומר שזה יהיה בסדר. יש לנו בעיה קשה, איך אני יכול לשחק בחיפה? זו בעיה קשה. בחיפה יעלה לי פי שלושה, אולי נשחק בעכו. אני רציתי לשחק בפתח תקווה, אבל לא אישרו לי".

על המאמן החדש, חיים סילבס: "אני מחזר אחריו שלוש שנים. הוא היה שחקן אצלי, שחקן שיודע כדורגל. הוא אימן את הנוער שלי ואז קיבל את ההצעה מרעננה. גם יניב לביא (עוזרו של סילבס) שיחק אצלי הרבה שנים. אני טוען שמה שהוא עשה ברעננה, עם התקציב והתנאים שלה, זו הצלחה גדולה. אמרתי לאשר אלון כשהוא פיטר אותו 'איזה טעות אתה עושה?', והוא לא החזיר אותו בגללי. 


אצטדיון המושבה. שרצקי רצה לארח שם בעונה הבאה (אריאל שלום)

הכישלון עם מוטי איוניר: "אני מכיר אותו הרבה שנים. אני שומע אותו כפרשן ומאוד אהבתי את פרשנותו. אמרתי לעצמי שאני מכיר אותו מגיל 10, עוד כששיחק במכבי ת"א עם החולצה מספר 8, ואמרתי לעצמי שהוא רציני ומבוגר ושאולי זה יצליח ויהיה לי קצת שקט. שילמתי לו מיליון שקל ברוטו לשנה. 


ירידת הליגה של הפועל תל אביב
: "אם כואב לי הלב? הרבה פחות. מה שעשה השופט אורנשטיין זו שערורייה. אתם לא יודעים שאמרתי לעופר אורליצקי ליד עופר עיני ביום שהגיע אמיר כבירי 'אתם עושים טעות גדולה. זו בדיחה, תראו את לי את הערבויות'.

"כתבתי SMS למני ויצמן, חבר שלי, חצי שנה לפני שכבירי הגיע. הוא רצה להסביר לי למה אני טועה וישבנו והוא הסביר לי, אבל עשיתי הרבה חקירות ואני יודע מה זה אומנות. צלצלתי לאורן חסון ואמרתי לו 'דע לך שאמיר כבירי לא יכול לעמוד בהתחייבויותיו, זו שערורייה'. ראיתי את זה בא ואמרתי את זה למי שצריך".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי